Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

CX500 Custom te koop

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 23 jan. 2024 16:18 | Aangepast door: coenox 
Deze motor werd aangeboden via de bestuursmail:"

"Ik ben in het bezit van een Honda CX 500 custom (kilometerstand 130000 km) welke nog rijdt. Mijn dealer heeft wel aangegeven dat het blok open moet vanwege verdacht geluid.
Ik vroeg me af of er binnen de club interesse voor is. Als 'opknapmotor' of voor de onderdelen. Ik vind het jammer om hem naar de sloop te brengen."

Navraag bij de eigenaar leert dat:
"De uitlaten zijn niet origineel maar wel nieuw uit 2018. Accu is in feb 2023 vernieuwd. Op een of andere manier verdampt er benzine in de zomer in de zon. De dealer heeft nooit een lek kunnen vinden, carburateurs?? Op de snelweg rijdt hij 1 op 22.dus zolang je rijdt is er niks aan de hand. Wat betreft het motorgeluid: het is volgens mij niet de nokkenaskettingspanner maar de dealer had het over een onderdeel wat vermoedelijk niet meer te krijgen is. Ik rijd er nu 33 jaar mee en heb zelfs de meeste facturen van de reparaties/beurten nog."

Bijgaande foto is van augustus 2022


Bij interesse kun je mailen naar bestuur@hondacx500.nl. Ik kan je dan in contact brengen met de eigenaar. Vraagprijs is 450 euro.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 jan. 2024 16:59 | Aangepast door: Hans 
De uitlaten zijn van de A / Z. Nu moeilijk te krijgen. Dat van die verdampende benzine / na een paar dagen slecht aanslaan kennen we van de CX allemaal.
Er horen origineel dunnere uitlaten op nu nog te krijgen van Jama.
Zo te zien een leuke prijs voor een Custom in goede staat. Als je een motorblok geluid hebt dan is het zaak de kleppen en nokkenas ketting te stellen.
Mooie basis voor jarenlang rijplezier!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 jan. 2024 18:59 
Voor een relatief klein bedrag kun je toch een compleet blok kopen, en deze eronder zetten? Dan kun je eventueel rustig de oorzaak zef opsporen van het verdachte geluid.
Per aspera ad astra

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 24 jan. 2024 22:17 
@Ron, degene die deze motor te koop aanbied is wrs zelf geen sleutelaar. (omdat hij het over "de dealer" heeft)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 jan. 2024 22:27 
@Ron : als je voor
Ron:
een relatief klein bedrag

een blok koopt zal je waarschijnlijk daar eerst ook de relatief grote tikjes uit moeten halen.

Een echt zgan CX blok is heel mooi stil, maar die zijn nogal zeldzaam na een jaar of veertig+
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 jan. 2024 08:12 
Als ik kijk maar wat mijn grijze cx (mankepoot) heeft opgeleverd (€1500.-) dan moet zoiets toch te vinden zijn?
Desnoods direct een nieuwe distributie en waterpompseal monteren?
Ik kocht een extra blok voor €25.- voor de rode (Bits 'n pieces) voor de missende originele boutjes e.d
Per aspera ad astra

Schrijver Guus
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 feb. 2024 16:31 
Motor staat na een kletsnatte rit bij mij onder de overkapping. Motorisch niets aan gemerkt. Optisch geen schoonheid.. Ga er binnenkort mee aan de slag. Weer een CX gered van de sloop..

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 3 feb. 2024 18:35 
Fijn dat de motor goed terecht is gekomen! Veel plezier ermee, Guus.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Ron
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 feb. 2024 19:53 
Guus:
Motor staat na een kletsnatte rit bij mij onder de overkapping. Motorisch niets aan gemerkt. Optisch geen schoonheid.. Ga er binnenkort mee aan de slag. Weer een CX gered van de sloop..

Kijk es aan! Dat is mooi 👍
Per aspera ad astra

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 CX500 Custom te koop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven