Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Radiator grille gezocht en hoe gaat het zadel eraf

 
Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2024 14:02 
Hallo ik ben Hub Veders uit Sittard. Als 2e motor een CX500 A uit 1978 erbij genomen. Mijn hoofdmotor is een Honda Africa Twin 1000 DCT.
De CX500 is mij 45 jaar geleden al technisch opgevallen vanwege de "moderne" techniek van toen op een compacte motor. V-twin dwars, cardan, vloeistofkoeling en ca 200kg. Moet daarom erg handelbaar zijn.
Na 8 jaar stilstand bij voorganger inmiddels weer aan het lopen. En inmiddels een klein stukje gereden om de huidige staat te testen.

Het lukt me niet om het zadel eraf te krijgen, geen slotje of handeltje maar wellicht een truc.
Verder mis ik de radiatorafdekking. Heeft iemand zoiets te koop of zijn er geschikte adressen om te kopen ?

Voor de Honda's heb ik meer dan 25 jaar BMW gereden. Ooit een K75 maar de laatste jaren altijd GS'en. De jongere maar ook de oudere generatie en het langst met een R100GS paris dakar, ook veel off-road.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een CX500 A genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 maart 2024 14:51 
Gewoon onder je zadel net voor de schokbreker zit links en rechts een hendel deze gewoon naar voren bewegen
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 26 maart 2024 15:47 | Aangepast door: MAST 
Bij nrs 3 en 4 op de tekening KLIK (als je een CX500 hebt, Bij een CX500Custom zit het zadel met 2 boutjes vast)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 maart 2024 18:23 
amsilverwing
Hallo, met poetsen had ik het ontdekt. Toch bedankt.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een CX500 A genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 1 april 2024 14:06 
Welkom Hub, en je hebt een ook een gave eerste motor
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 1 april 2024 19:27 
Hub, op marktplaats staat een advertentie van iemand die veel cx onderdelen te koop heeft. Op 1 van zijn foto's zie ik zo'n radiator omkleding van de 1978 CX500. (Foto 4) Klik hier
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Radiator grille gezocht en hoe gaat het zadel eraf

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven