Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Ombouw van Krauser zij en topkoffer naar origineel chromen achterrek cx500 1978

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 mei 2024 21:33 | Aangepast door: hupypupy 
Op mijn cx500 zitten L en R de Krauser kofferhouders met daartussen een Krauser topkoffer.rek In de houders zitten ook de richting aanwijzers. De koffers heb ik ook, met sleutels. Het enige wat ik wil is een topkoffer maar dat hoeft geen Krauser te zijn, maar dan heb ik wel dat chromen rek nodig.
Ik overweeg dit om te bouwen naar een originele chromen drager en 2 originele ronde richtinglamp units met chromen voet.
Heeft iemand dit te koop ? De richtingaanwijzers kan ik wel vinden. Dus alleen het rek kan ook.

[imgs="C:\Users\hupyp\OneDrive\Afbeeldingen\Honda cx500\Afbeelding van WhatsApp op 2024-05-07 om 13.54.25_d4505fe5.jpg"][/imgs
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 mei 2024 22:01 | Aangepast door: hupypupy 
de Krauser houders
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 mei 2024 22:09 | Aangepast door: erikcx 
Je zou een universele koffer kunnen nemen, vaak geleverd met bevestiging (bevestigingsplaat). Ik kom bijvoorbeeld deze tegen op het net(niet als reclame voor bol bedoeld, je kan dergelijke koffers op veel plaatsen kopen, ook weet ik niet of de prijs goed is het gaat mij om het voorbeeld).

Is zoiets wat je zoekt?

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 mei 2024 22:15 
Neen, dat zoek ik niet.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 mei 2024 23:29 
Ok... dan begrijp ik niet wat je bedoeld....
Maar hier is wel de link naar je fotoalbum.

Schrijver CxREW
Admin 
#6 | Geplaatst: 4 mei 2024 23:58 
En de foto:
Krauser rek
webmaster (JiMi)

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 mei 2024 10:23 | Aangepast door: hupypupy 
Op de foto zie je de krauser beugels van zwart kunststof met geintegreerde knippers. Tussen de linker en rechter zit ook debrug voor het topkoffer. Dat wil ik er allemaal af halen en dan extra de rek die matcht met de chromen beugel die voor de topkoffer houder zit. En dan gewoon de originele ronde knippers.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 mei 2024 10:30 
erikcx
Thanks.
Waarom.lukte mij dat niet ?
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 mei 2024 10:31 
CxREW

Thanks. Mij lukte het niet.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 5 mei 2024 10:50 
hupypupy:
erikcx
Thanks.
Waarom.lukte mij dat niet ?

Dat lukte jou niet omdat je een link naar jouw fotoalbum als link naar een foto had geplaatst. Linken naar foto's moeten altijd eindigen op .jpg of .gif. Ik heb dat in jouw link aangepast.
Marcel (moderator)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 mei 2024 11:39 
Op de foto zie je de krauser beugels van zwart kunststof met geintegreerde knippers. Tussen de linker en rechter zit ook debrug voor het topkoffer. Dat wil ik er af halen en dan extra de rek die matcht met de chromen beugel die voor de topkoffer beuegel zit. En dan gewoon de originele ronde knippers.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 mei 2024 12:06 
ik heb onlangs de Krauser koffers (en GIVI topkoffer) van mijn GL500 af gehaald en vervangen door een origineel (laag) koffertje. ik heb dus geen zijkoffers meer. ik heb vorig jaar wat onderdelen gekocht van iemand in de buurt van Assen en daar zaten een aantal rechthoekige richtingaanwijzers en een bijna nieuwe achter(rem)licht-unit bij. ronde richtingaanwijzers hoeven natuurlijk niet, maar kan me voorstellen dat het er wat eleganter en leuker uitziet dan robuust-vierkant. of zoals een reklameslogan van Bokma ooit luidde: 'soms is rond beter, soms vierkant'. en smaak is persoonlijk.

GL koffer1

GL koffer2

als je de pinkers wil monteren en een origineel koffertje, ben je welhaast verplicht die chromen constructie aan de zijkant te monteren. want die houden het koffertje op zijn plek. bij mij miste een borgclipje in de constructie van de helmhouderslot. uiteindelijk gevonden in italiĆ« en voor €13 per stuk besteld (beter 'te duur' dan 'niet te krijgen')

toen ik de 'nieuwe' pinkers aansloot, merkte ik wel dat de aansluitingen wat ruim waren, waardoor de stekkertjes niet echt goed kontakt maakten. waarschijnlijk zijn de stekkertjes van Krauser dus iets dikker dan de Honda-stekkertjes.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 5 mei 2024 12:47 
Honda heeft rekjes gehad, zoals op deze foto. Bedoel je zoiets?
Rek achterop CX
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 mei 2024 18:04 
Precies. Dat zoek ik.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 5 mei 2024 18:11 
Dat is toevallig- of misschien niet - mijn motor. Het rekje is volgens mij een origineel Hondaline rekje en vooral voor de Amerikaanse markt geleverd. Lastig te vinden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Ombouw van Krauser zij en topkoffer naar origineel chromen achterrek cx500 1978

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven