Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

GL BLOKJE

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver sjummert
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 dec. 2006 12:24 
TE KOOP;
blok van honda gl 500 bj82,(cx is het zelfde!!)

en div.onderdelen van gl 500 geen kuip delen!!

CINDYENDENNIS@HOME.NL

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 dec. 2006 16:12 
Jongens, een gl blok is niet het zelfde als een cx blok.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 dec. 2006 16:22 
Hoi sjummert,

Wat moet dat blok dan wel kosten en hoeveel kilometers zijn ermee gemaakt??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 dec. 2006 10:34 
dit blok past enkel onder een gl en een E
Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver joker@hondacx50 0
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 dec. 2006 13:09 
Nee hoor, dit blok past onder alle CX'en. De elektronica is even puzzelen, dat wel.
Blijft de vraag wat dit blokje dan wel moet kosten.

Joker (oet Uulesjtroate, groete aan Sjummert)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 dec. 2006 19:53 
Jongens, het blok past niet onder de cx, alleen al de radiator en sub frame gedeelte is anders. Ik heb het dan nog niet eens over ontsteking.

Voor nog meer vragen stuur ik je door naar HEJO, hij heeft ervaring mee.
groetjes marco becker.
Tel 0321 312336
vliegersveld 37
8256 gn biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 3 dec. 2006 21:08 
Vraag het eens aan Orm, die rijdt met een GL500 met een CX blok. Ben benieuwd wat hij heeft moeten aanpassen om het e.e.a passend te krijgen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver joker@hondacx50 0
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 dec. 2006 21:47 
Ik rij zelf ook met een GL blok in een CX(1978), en als je de originele radiator en sub-frame gebruikt is er niets aan de hand, behalve dan de elektronica. Behalve het omzetten van de CDI bekabeling moet je ook nog de startbeveiling van de koppeling doorverbinden.

Maar passen doet het dus wel

Joker

Schrijver puk
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 dec. 2006 22:36 
en ook de balanspot is net iets anders , of waren het de krommers
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Orm
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 dec. 2006 08:56 
Bij mij is het gehele blok omgezet, inclusief carbs, radiator e.d.
Ook is er een relais bijgeplaatst om de motor weer uit te kunnen zetten.
Wat er precies veranderd is weet ik niet, ik heb het laten doien door de garage waar ik de GL kocht.

Orm.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 dec. 2006 20:28 
Hoi Allen en Sjummert,

Omdat ik evt een blok voor mijn GL zoek heb IK helemaal geen moeite met dit GL blok!! Maar ik heb nogsteeds geen prijs gezien. Ben benieuwd...

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Orm
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 dec. 2006 11:41 
Hoi Erik,

Ik heb nog een kaal GL500 blok liggen zonder ventilator maar verder wel goed. Aantal gereden KM weet ik niet. Komt uit een lopende motorfiets, die gesloopt is omdat de achterbrug verrot was. Kan je ophalen in Drenthe (Norg).
Prijs: Ruilen tegen ..... (kom maar met een voorstel)

Orm.

Schrijver josodl
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 dec. 2006 10:48 
Er zijn eigenlijk 2 families CX blokken. De eerste versies, met name de CX 500, CX 500 C en CX 500 D hebben CDI ontsteking en een handbediende kettingepanner. Latere modellen, met name de Euro en de GL hebben transistorontsteking en een automatische kettingspanner. Uiterlijk is het verschil te zien aan de extra motorsteun op het achterdeksel bij de CDI versies. Die zit er niet op bij de Euro en de GL omdat die een stijver frame hebben. Als je ombouwt van CDI naar transistor moet je het achterdeksel en het vliegwiel overzetten. Ook moet je (nauwkeurig!)een gaatje boren voor de stelbout van de handbediende kettingspanner al heb ik op een Duitse site wel eens gelezen dat iemand de automatische kettingspanner ook had overgezet.

Jos.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 7 dec. 2006 23:29 
Hey Orm,

Jouw aanbod is erg aantrekkelijk! Helaas vond ik geen e-mail adres bij jouw gegevens. Wil je mij even een e-mailtje sturen met gegevens? en wat voor ruil je in gedachten hebt?

Groet Erik (die al eens een cardan klok geruild heeft tegen een fles jonge!)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Orm
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 13 dec. 2006 10:22 
Erik,

Je hebt mail.

Orm.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 GL BLOKJE

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven