Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Remschijven (via mail ontvangen)

 
Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 28 jan. 2007 21:37 | Aangepast door: MAST 
Hallo, via de mail ontving ik onderstaand bericht. De Deense CX club gaat eenmalig remschijven (laten?) maken. Kost aardig wat, maar bij Honda zijn ze niet meer te krijgen.
Marcel.

Neue Bremsscheiben für alle Honda CX (E und T Modelle)

Die RESCUE Gruppe des dänischen CX-Clubs beschäftigt sich mit Honda CX-Ersatzteilen, die es nicht mehr zu bestellen gibt und bemüht sich um deren Beschaffung.
Zur Zeit können wir Bremsscheiben für alle CX 500 E, CX 650 E und alle TURBO Modelle anbieten.
Der Preis beträgt 1800 Dkr. (ca. 242,- €) zuzüglich Versandkosten.

Die Bremsscheiben werden in einer besseren Ausführung als die ursprünglichen hergestellt und werden 1 mm dicker sein, als die Originale.

Falls Interesse an dem Artikel besteht, muß eine Bestellung bis spätestens zum 24. Februar 2007 vorliegen. Bestellungen und eventuelle Auskünfte sind zu richten an:
Per Birck Nielsen, Tel.: 0045 28331982 oder per Mail an cxperten@hotmail.com

Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 jan. 2007 23:13 
Zijn dus niet bestemd voor de oer-CX ?
Alleen voor de E-modellen.

Toch een behoorlijk bedrag! Vraag me toch af waarom ze die schijven opnieuw laten maken.
Er zijn zooooo ontzettend veel CX'en gemaakt; er moeten nog genoeg goede remschijven te bemachtigen zijn.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 29 jan. 2007 00:04 
Blijkbaar niet voor de oer CX 'en. De 500E en 650E en de turbo's zijn in veel mindere aantallen gemaakt. Wellicht vandaar deze actie van de Denen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 jan. 2007 08:52 | Aangepast door: Roelof 
Schijnbaar een schaars artikel: ook de Britten gaan remschijven fabriceren, het betreft hier de achterschijf van de Eurosport en Turbo modellen. Zie http://groups.msn.com/cx-gltradingpost/reardiscs.msnw?action=get_messa ge&mview=0&ID_Message=786&LastModified=4675607962643283428
Ook deze zal 1 mm dikker zijn dan standaard, en van superieur materiaal gemaakt worden.

Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 29 jan. 2007 23:26 
Ik denk dat het e.e.a om hetzelfde gaat. Waarschijnlijk hebben de Denen contact gehad met deze Mike uit de UK. In elk geval, heb je interesse, dan moet je nu bestellen, hij laat alleen schijven maken die bij voorbaat zijn besteld. (zie de link van Roelof)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 jan. 2007 10:17 
Ik begrijp dat ook niet, maar ik wil wel weten hoe dat gaat af lopen,,, zijn er geen andere types waar die remschijfen ook op gemonteerd waren. Zoals bijvoorbeeld de honda schadow????
Ik weet het niet maar ik kan mij niet voorstellen dat die remschijfen alleen maar op de cx...e types zijn gebruikt.

Mocht het wel zo zijn, hou me dan op de hoogte. Groetjes marco..

CX schijfen van het oer model heb ik zeker nog meerdre aantallen op vorrraad.

Teven zijn die oer model schijfen te gebruiken op de GL500. Let op anders om gaat niet. Het loop vlak van de GL500 is smaller.


groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 30 jan. 2007 10:31 
Als je de tekst leest van de link van Roelof zie je het volgende:As we all know the rear discs for the 500 & 650 Eurosports and the 500 & 650 Turbos have been discontinued by Honda. There are no pattern parts available and no other motorcycle has compatible rear discs.

MAW; er worden geen (achter) remschijven voor de 500 en 650 eurosport en de turbo's meer geleverd door Honda. Geen andere motor maakt gebruik van dezelfde remschijf.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver knijntje
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 feb. 2007 23:00 | Aangepast door: knijntje 
Hallo CX lovers,
Van mijn kant ook even een aanvullend commentaar over de achterremschijven voor de turboos en de E's. Klopt inderdaad dat Mike, niet uit Engeland (hij is wel een Engelsman maar woont in Frankrijk) bezig is met de produktie van deze schijven. Ze worden ook 1 mm dikker en de prijs naar mij het laatst bekend is zo rond de 150 euro. Hoe meer er besteld kunnen worden hoe meer de prijs zal dalen. (Wel logisch toch)
Als er in de CX club interesse is moet je even een mailtje sturen naar Mike. Mailadres: thesmiths2@wanadoo.fr
Groet Leo van de HFTC-onderdelencommissie

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Remschijven (via mail ontvangen)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven