Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

aankoop advies voor cx

 
Schrijver Denman
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 april 2007 17:51 
Hallo CX vrienden,
Ik zit er over te denken om mijn BMW R100Rt te verkopen en er weer een CX voor terug te kopen.
Nu zit ik naast het roestmonster op het frame te denken wat de andere ( dure ) punten zijn.
Ik weet dat de CDI-unit een duur item is, maar waar zitten de addertjes onder het gras.
Ik wil haar voor woon-werk verkeer gaan gebruiken ( 100 km per dag ).

Vriendelijke groet
dennis

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 april 2007 18:30 
Inderdaad is roest een van de grootste CX-vijanden, maar ook de electriciteit heeft van vocht te lijden. Vandaar mijn advies: koop een motor die droog binnen gestald is, een buitenslaper zou ik laten staan. CDI's zijn niet schreeuwend duur, voor €40 heb je een tweedehands. De distibutieketting is wel een punt van aandacht, ze gaan ongeveer 70.000 km mee. Tsja en dan de dynamostator, daarmee kun je pech of geluk hebben. Het allerbelangrijkste punt vind ik dat je een beetje moet kunnen sleutelen. CX-en komen nu op de leeftijd dat ze ouderdomsstoringen gaan krijgen. En als je voor ieder wissewasje je motor naar de garage moet brengen, dan word je daar ook niet gelukkig van. Veel succes en als je nog vragen hebt, dan horen we 't wel.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Maikel
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 april 2007 19:00 
Hoi Deneman

Vergeet vooral niet het waterpompseal te controleren op lekage deze is ook erg duur en vervelend om te vervangen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 april 2007 20:18 | Aangepast door: Hans 
Als je elke dag zo ver moet met de CX zoek er dan in ieder geval een die is voorzien van een volle (Rickman Polaris) kuip.
Zit je in de winter in ieder geval uit de wind en kou en overigens uit de regen.
Een CX kan veel grotere en kleinere mankementen vertonen.
Grotere:
- dynamostator
- nokkenasketting en toebehoren
- soms ook defecte lagerschalen (goede olie gebruiken en olie aan peil houden)
- en vooral ROEST (achterbrug en motor ophangoren)!
De kleinere zijn vaak simpel en goedkoop te verhelpen zeker door een wat handige doe het zelfer.
Het financiele risico op een miskleun is evenwel beperkt; een goede CX kost zelden meer dan E 750,--.
Mij heeft mijn woon-werk CX nog nooit onderweg laten staan; ja 1 keer, een lekke band vanwege een grote scheur. Maar de motor liep en over het fietspad met zo'n 20 km/uur op de lekke band binnendoor naar huis kunnen rijden.

Waar je wel op moet letten is dat een aantal componenten van de CX nog goed is:
- banden
- uitlaatsysteem
- intacte bedrading
Vervangen van de 2e is kostbaar en reparatie van de 3e een crime.

Een lekkende waterpompseal is vaak door het vervangen van de koelvloeistof weer dicht te krijgen. Moet de seal toch worden vervangen dan is dat inderdaad een vervelend werkje.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 april 2007 21:43 
Advies:

Hou je BMW R 100 Rt en koop er een Cx bij . Heb ik ook gedaan zeker als je dit soort afstanden moet rijden dagelijks.
Dat gaat je de kop niet kosten.

De BMW R 100 Rt van 1987 heeft me afgelopen anderhalf jaar 16.000 km probleemloos vervoerd, de Cx afgelopen half jaar nog maar 2400 km

Ik weet niet of je veel ruimte hebt anders koop je twee cx en een voor de onderdelen.
Hier was laatst een forum ganger die zijn achterbrug doorgeroest had dus ook ff naar kijken lijkt me.

Succes

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 april 2007 08:25 
Het belangrijkste is dat je zelf kan en wilt sleutelen want zoals met alle oudere motoren zal ook de CX nog weleens wat mankementen kunnen vertonen.

Als Engels geen probleem is kijk dan even op onderstaande link waar zeer goede tips staan om een CX aan te schaffen.

URL

Success!

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 aankoop advies voor cx

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven