Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

HELP, ik wil ook naar Kent

 
Schrijver Engeltje

Moderator 
#1 | Geplaatst: 29 april 2007 16:35 
Gistermiddag hebben we een proefrit gemaakt op de CX'en. Volgende week gaan we naar Kent immers.

De Groene Draeck blijkt echter steeds slechter te gaan lopen. Bekend probleem: bij warme motor houdt ie in als je het gas opendraait. Soms lukt het op de snelweg niet om harder dan 80 te rijden. Dat is eng. Coen heeft al een aantal dingen nagelopen: luchtfilter, bougies, CDI. Maar waarschijnlijk is het, volgens hem dan, de stator. Deze reparatie is een behoorlijke klus en dat redden we niet voor donderdag. We zitten er nu over te denken om een andere Custom te kopen en deze als donor te gebruiken voor onderdelen. Het frame wordt namelijk ook slechter. Heeft iemand nog op deze korte termijn een goede Custom voor een redelijk bedrag in de aanbieding ?

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 april 2007 18:25 
Moet het meteen een nieuwe motor zijn?
Ik denk dat gea der fiets ook wel wat gezelschap wil. is tevens makkelijk met de bagage.
oke hier dan
en deze

misschien dat het helpt
cosmar ( die hopelijk zijn cx niet ziet stranden)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 april 2007 18:34 
Ik zou jezelf wat meer tijd gunnen om dit probleem op te lossen en niet overhaast een andere CX kopen (waarvan je dan ook niet weet oftie 100% goed is). Ga maar lekker met de betrouwbare Deauville naar Kent. En als je dan terug bent kun je rustig gaan uitzoeken hoe nu verder.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#4 | Geplaatst: 29 april 2007 18:45 | Aangepast door: Engeltje 
Héhé jongens, het is wel een cx-meeting en geen Deauville-meeting, anders had ik me wel aangesloten bij een andere club.

Ik moest een jaar of anderhalf geleden, toen ik Coen net kende en een VT600 Shadow had, van verscheidene leden op een CX rijden om erbij te mogen en kunnen horen.....Nu heb ik een CX en zal voor de meetings erbij horen, maar dan wel op juist soort motor.

Ik zou best op mijn Deau-tje willen en als het niet anders kan is het een oplossing, maar liefst niet! Het is gewoon tegen mijn principe.

Het blok heeft bijna een ton gelopen en Coen verwacht dat er het één en ander aan moet gebeuren. Dus liever een CX met minder km en dan hebben we de tijd om dit blok in orde te maken en dit als reserve-blok achter de hand te houden. (Misschien is ie wel voor Double-Double bestemd, ook zo een project wat nog in de pen zit. Kan je nagaan hoe lang het moet duren voordat ik iets goeds draaiend heb ;-) ).

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 april 2007 19:55 | Aangepast door: Hansv 
Hoi Lieke,

Ik kan je niet verder helpen,speurders Cx500 c maar misschien is dit wat ?

Harmony,
Hans.
( die ooit ook naar een "c" heeft gekeken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver kusse
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 april 2007 21:58 
Lieke,

Ik ga ervan uit dat je al op marktplaats.nl hebt gekeken. Daar staan wel een paar CX-c-tjes te koop.

Succes met zoeken,

Marco

Schrijver Engeltje

Moderator 
#7 | Geplaatst: 29 april 2007 22:05 
ik heb inderdaad al gekeken, en we zagen een hele mooie met weinig km. Coen heeft daarop (voor mij) gereageerd en jammer genoeg was ie al weg.
Weet je, ik vind het eigenlijk heel erg dat de Groene Draeck moeilijk doet en technische problemen toont, net voordat we weg willen. Ik wil hem eigenlijk ook niet vervangen, maar als het moet, het zij zo. De meeste onderdelen van de Groene Draeck worden omgezet.
Ik ben het meest met Floris eens om rustig uit te zoeken wat er is, maar zoals ik eerder zei, wil ik gewoon naar de cx-meeting met de cx en niet met de opvolger van de cx, de Deauvillle.

Misschien zijn er nog mannen onder ons die een idee hebben wat de oorzaak kan zijn, dan hoor ik het graag van jullie.

Lieke
(die ook trots is op haar Deau-tje, maar haar Groene Draeck niet wilt missen)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 april 2007 23:46 
EUh misschien is er iemand die zijn cx ter beschikking kan stellen, we gaan niet met zovelen naar kent dus wie weet

cosmar( die nog nie veel reacties het gehad op zijn lijntje naaar east malling;( )
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#9 | Geplaatst: 30 april 2007 09:20 
Heel lief van je Cosmar om dat aan onze leden te vragen.
Mij gaat het er natuurlijk om dat ik op mijn eigen CX kan. Misschien komt er op tijd nog wel een oplossing om de hoek kijken.
Positief zijn, dat helpt meestal wel.

Ik ben alleen blij dat we in het Paasweekend niet op de cx naar Cochem zijn gegeweest (zie ook onze eigen site www.cx500.nl). Ik zag me al staan op een helling van 11% met een motor die niet wilde trekken.

Lieke
(die niet verwacht dat er op een koninginnemarkt voor weinig een cx zal vinden)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver Lemmy
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 mei 2007 21:15 
Heb nog wel een blauwe cx500 (b) te leen. Ik ga toch niet naar Kent, dus als je wilt mag je die wel lenen. Moet je wel ff naar Heerenveen rijden om 'm op te halen (dan kan ik vooraf nog even snel zorgen voor verse olie e.d.). Ding heeft wel een redelijk gladde achterband; dus als iemand even een achterveld met redelijke band te leen heeft; kan die er ook even in.
Voorband is ook af, maar heb nog een velg van een cx-A staan met een vrijwel nieuwe voorband; da's dus zo gepiept. Je kunt me bellen op 06-44992283.

Schrijver edward
Gast 
#11 | Geplaatst: 2 mei 2007 10:22 
Pak je verlies, Lieke, en ga gewoon op je Deauville. En als je je buitengesloten voelt (natuurlijk doet niemand daar moeilijk over) plak dan een foto van je Groene Dreack op de topkoffer oid...

Have fun in Kent,
Edward

Schrijver Eldon
Gast 
#12 | Geplaatst: 2 mei 2007 10:55 
Lieke,

Misschien kan ik op meerdere manieren wat voor je doen.

Heb namelijk een erg mooie compleet herspoten (incl frame) C staan uit 81. Vuurrood, AKA "de Tomaat"
Blok in de aluminiumverf, nieuwe megaton dempers, harde balanspot, goede veren en nieuwe banden. Gebruikt iets olie, maar loopt verder als een speer. Zou ik graag zo rond de 750 voor krijgen.

Heb ook een Compleet 2-componenten gespoten frame (alle onderdelen) met kenteken hangen in de schuur. Kost 75,-

En als laatste heb ik mijn trouwe druif nog. Een blauwe CX met volle Vetter kuip, nieuwe banden, goede relatief nieuwe dempers, demperbevestiging aan de balanspot is wel dicht maar heeft wat werk, Motorblok verleden jaar heel veel geld in gestopt, maar is weer als nieuw. Lekke voorvork op dit moment, wordt vd week verholpen. Zou ik graag zo rond de 600 voor krijgen.

En daarnaast een schuur vol met diverse onderdelen waar je mag komen uitzoeken als je 1 van de 2 fietsen besluit mee te nemen.

Bel me maar en we zullen kijken of we er iets mee kunnen. Ik zit in Amersfoort.

Groet,
Eldon 06-45488751

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 HELP, ik wil ook naar Kent

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Tinus 1952 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven