Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

cx500 ontsteking

 
Schrijver jacco
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2007 17:51 
Sinds een paar maanden rijd ik op een cx500 uit '78. Sinds 2 weken vonkt, en dus start hij niet meer. Na het doormeten van de stroomspoel ontsteking en vaste pulsspoelen bleek de weerstand tussen de groene en blauwe draad van de blokstekkers onder de buddysit ongeveer 500ohm te zijn. Dit moet tussen de 77 en 95 liggen.
Deze waarden zeggen mij alleen dat er iets niet klopt, maar niet wat het probleem is en hoe ik dit kan reparen.
Kan iemand me vertellen welk onderdeel vervangen moet worden?
Als iemand nog een stroomspoel ontsteking plus vaste pulsspoelen hebt liggen ben ik geinteresseerd.

Met vriendelijke groeten, Jacco

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2007 00:14 
Ik vrees dat je het blok moet openmaken en de stator en/of pulsgevers moet vervangen.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 13 mei 2007 00:23 
Heb je al geprobeerd om je CDI te ruilen met een waarvan je zeker weet dat die het doet? Als het de CDI is, scheelt je het een hoop sloopwerk.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 cx500 ontsteking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven