Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Honda CX 500 t.e.a.b.

 
Schrijver fransje
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 mei 2007 12:18 | Aangepast door: fransje 
Hallo,

Mijn naam is Pieter en ik heb in november 2005 een CX 500 gekocht via het Motorforum, die tot een paar weken geleden super heeft gereden. En sindsdien heb ik (af en toe) hier de berichten gevolgd.

Er begon de afgelopen maand olie te lekken. Net krijg ik een telefoontje van de motorzaak: het achterste deksel lekt en daarvoor moet het blok er uit... :-( Kosten rond de 650 euro. Die kan ik niet betalen en heb ik er ook niet voor over.

Afgezien dat ik natuurlijk opensta voor reparatietips/hulp/altruisme, denk ik dat ik hem wegdoe. Vandaar mijn bericht: t.e.a.b.

Oja het plaatje kan je vinden op het motor-forum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/169344

gr pieter

Schrijver Engeltje

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 mei 2007 12:30 | Aangepast door: Engeltje 
Is er niet iemand die hem kan helpen, zodat hij toch kan blijven rijden?
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 mei 2007 13:04 
En wat lekt er achter het achterste deksel de waterpomp seal? Of is het aan de koppelings zijde.

Je kunt er altijd nog een ander "goed'blok in doen. Informeer eens bij marco becker die heeft wel blokken te koop dacht ik.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 23 mei 2007 14:06 | Aangepast door: MAST 
Link naar de motor van Pieter
Op de site van MF zit copy-right, en daarom kan het foto'tje hier niet zichtbaar worden, tenzij dat foto'tje ook nog ergens anders op een site staat. Dan is er wel een link te maken, waardoor het plaatje hier zichtbaar wordt.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver fransje
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 mei 2007 17:21 | Aangepast door: fransje 
Tnx voor jullie reacties.

En wat lekt er achter het achterste deksel de waterpomp seal? Of is het aan de koppelings zijde.

Zo ik ben net terug van de motorzaak om de motor weer op te halen en ik weet nu ook precies wat er kapot is.

Het gaat om de pakking van het achterste deksel. Die is lek. Een klein mankement dus, alleen moet voor de reparatie het voorste gedeelte van het blok eruit gehaald worden anders kunnen ze er niet bij. De kosten zijn dan ook voornamelijk op +-10 uur arbeidsloon gebaseerd.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 mei 2007 18:39 
Het gaat je olie kosten en de pakking komt op een paar euro (weet dat een komplete pakkingset voor het blok op 50 euro ligt). En dan een vrije dag, en als iemand in de buurt van den haag dan al eens zelf het blok eronderuit heeft gehad krijg je er ook nog eens een hoop kennis bij.
Als iemand je kan helpen kun je meteen je distributie ketting nakijken , in dat geval zou ik toch even bij een garage in de buurt vragen of ze die op voorraad hebben voor de zekerheid.
Met twee man is dit makkelijk te doen, dus hopelijk kun je blijven rijden.
cosmar ( die helaas niet in de buurt woont)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Denman
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2007 13:47 
Het blok van een CX is in een half uurtje uit gebouwd en prima zelf te doen.
Ik weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Harderwijk is ben ik best bereid om een handje te helpen.
Het is wel al een paar jaar geleden dat ik aan een CX heb gesleuteld maar ik heb mijn blok er binnen twee weken twee keer uigehad omdat ik een probleem met de bak had. ( een goede krik is dan wel een must en een motortakel is makkelijk ).

Groet
dennis

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Honda CX 500 t.e.a.b.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven