Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Te Koop: CX 500 C 1983 (niet lopend)

 
Schrijver Just Joan
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 juni 2007 11:23 | Aangepast door: Just Joan 
Ik heb er 2 jaar plezier van gehad, maar vorig jaar deed-ie het niet meer, mijn blauwe CX 500 C. Iets met een slippend tandwiel tussen de startmotor en de motor. Vorige week kreeg ik het bericht dat het motorblok er helemaal uit moet (veel werk, dus hoge kosten) en de vraag is of het bij dat ene onderdeel zou blijven. Helaas heb ik er zelf geen verstand van, dus ik wil hem verkopen aan iemand die wel kan knutselen.

Geen idee wat ik er nog voor kan krijgen, kan iemand mij daar over adviseren?

Een foto staat bij het verhaaltje over het 700e lid van deze club...

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 juni 2007 12:07 
Spijtig dat je je CX wilt verkopen. Zeker als ik je enthousdiaste 700-ste-verhaal lees.

Ik heb zelf geen verstand van slippende tandwielen, maar misschien is er wel een deskundig clublid die jouw CX betaalbaar op de weg weet te houden? Als je daar voor open staat zou ik gewoon een hulpvraag ipv een verkoopvraag op het prikbord posten.

Hoe dan ook succes,
Edward

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 juni 2007 13:17 
700 ste LID wij helpen iedereen die geholpen wilt worden
Maar de grootste vraag is steeds waar woont de vragende persoon
Dus plaats een oproep :Wie kan mij helpen met een stukkende startmotor koppeling.
Ik zou jou willen helpen maar ik denk dat ik te ver voor je woont of anders om natuurlijk
Doe een oproep met je woon plaats ER BIJ en je weet maar nooit wat er gebeurd.
groeten van ouwe-jan vanuit zijn oppas adres in Limburg
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 4 juni 2007 13:49 | Aangepast door: coenox 
Joan woont, volgens het stuk over het 700ste lid, in Nijmegen. Niet zo ver van het oppas adres toch ? OJ ?

De oorspronkelijk vraag was, wat is deze motor nog waard. En traditiegetrouw, dit keer met dank aan Edward, gaan wij zeggen dat dat zonde is en dat er vast wel iemand is die wil helpen. En dat is ook zo.

Wat de waarde betreft. Moeilijk te zeggen zo van afstand, wat een gek ervoor geeft. Een goede 500C gaat denk ik voor ergens tussen de 500 en 750 euro. Deze reparatie is op zich te doen, maar je wilt dan al gauw ook de nokkenaskettingspanner vervangen en eventueel de stator opnieuw laten wikkelen. Ben je toch wel enkele honderden euri verder. Ik schat de huidige waarde ergens tussen 150 en 300 euro. Nogmaals afhankelijk van de verdere staat (roest, uitlaat, banden, buddy, etc.)

Wil je niet verkopen en je vindt iemand die wil helpen. Kosten voor de startrolletjes en een pakking zijn goed te doen, maar ook dan geldt weer de vraag: hoeveel heb je er voor over om problemen met andere zaken de komende jaar voor te zijn ?

Houden of verkopen is denk ik ook vooral een zaak van gehecht zijn aan deze motor. Keus is aan Joan

Coen
(die benieuwd is hoe het met de kruisbanden en het daaraan verbonden proefschrift staat)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Just Joan
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 juni 2007 14:03 | Aangepast door: Just Joan 
Beste mensen,

Bedankt voor jullie meelevende reacties.
Ik heb reeds een paar keer gelezen dat deelnemers aan dit forum medeleden op de CX willen houden. Fijn!

Maar ik heb ook van 2 neven, waarvan 1 een 'echte' monteur, te horen gekregen dat het echt heel veel werk is en dat er waarschijnlijk nog wat meer te doen is, dan een tandwieletje vervangen, zoals Coen al aangeeft. En wie heeft daar het verstand en de tijd voor?

Als je mijn verhaal (700e lid) hebt gelezen, denk ik dat ik toch iets te impulsief ben geweest in de aankoop. Zo'n oude motor brengt toch het risico mee dat-ie het van de ene op de andere dag niet meer doet. En dat is erg lastig als je er geen verstand van hebt.

Het zou natuurlijk mooi zijn als iemand me, tegen geringe vergoeding, zou willen helpen. Maar de vraag is niet of het beter is me te concentreren op een nieuwe aankoop, die langer meegaat...

Ik woon inderdaad in Nijmegen, dus als er liefhebbers zijn, die hem willen maken tegen een redelijke prijs: ik (lees 'mijn vader') wil hem zelfs naar je toe komen brengen!!

groet Joan

(PS Coen: mijn eerste artikel over de kruisbanden is bijna geaccepteerd...nog maar 3 te gaan...)

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 juni 2007 14:15 | Aangepast door: Arno Luierweert 
Hallo voor 100 Euro haal ik hem op

Groeten Arno

famluierweert@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 4 juni 2007 15:15 
Ah, het eerste bod. Wie volgt ?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 juni 2007 17:02 
Joan,
Is dat niet de CX waar Fer(ry) eens naar geeft gekeken?? Hij heeft me toen om advies gevraagd , ik ken zijn broer Jan weer...vandaar.
Ik woon ook in Nijmegen...zou je graag helpen maar ik heb niet eens tijd om mijn eigen CX te poetsen...
Een CX laat je niet snel staan. Misschien heb je met een goedkope reparatie toch weer een tijd rijplezier. Ik kan je adviseren hem naar Bert Houkes Motorservice te brengen ( voorheen B2) op de Wolfkuilseweg. De kent de CX heel erg goed, is niet duur en heeft eventueel best mooie inruilers staan: 024-3788547
Succes en sterkte ermee!
Groeten
Ray ( die weet dat startmotoren zich makkelijker laten repareren dan kruisbanden...)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 juni 2007 19:27 | Aangepast door: Hansv 
Joan,

Het is en blijft natuurlijk een CX.

Dat gezegt hebbende: Ik heb omdat ik er als een blok voor viel, ook een CX gekocht zonder over veel (practische) technische kennis te beschikken. Ondanks de kuren die ik er mee uithaal, waar menigeen zich meewarig het hoofd over schud, is en blijft het gewoon "een lekker ding" om mee te rijden. Is vergevings gezind en zo. Ja, wat ouder, dus nukken en streken, maar dat heb ik ook.....

Ik zou als iemand tijd en ruimte en plaats heeft gewoon proberen om alleen die startkoppeling te laten vervangen.

@arno : afblijven ; niet slopen! Is vast nog goed genoeg voor jaaaaren plezier!


Harmony,
Hans.
( die morgen, di 05-07, met Joke een afspraak heeft op orthopedie, maar dan in 't Radbout )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 juni 2007 22:30 
Hoi Joan,
Is een ander blok een mogelijkheid? ik heb er zelf geen voor je maar mischien kan je daar aan komen via deze club of een motor sloper (zoals woesthoff in brummen) dat blijft ook een gok maar mischien helpt het je weer op weg. en een blok wisselen kan je vast wel een club lid voor vinden (in ruil voor een ....... bloemmetje/wijntje/oid).

Sucses, Groet Erik

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Te Koop: CX 500 C 1983 (niet lopend)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven