Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Te Koop CX500e ex politie

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2007 20:59 
Te koop, in Veenendaal bij THV motoren, een nette CX500 E, bouwjaar 1985, Km stand 44000, volle schurgers kuip.

Je zal er maar net eentje zoeken.

Ziet er goed, uit, heeft wel wat gebruikssporen, maar uitlaten en balanspot en bevestigingspunt prolink zijn allemaal in orde.
Motor is aan de onderkant netjes en droog. Als het een ex-politie is, en daar lijkt het erg op (zie kuip) , dan heeft ze altijd binnengestaan.
De schakelaar voor alarmlichten is er ook nog, maar links knippert dan niet.
In stationair 'bonkt' ze een beetje, maar dat kan gewoon een kwestie van kleppen stellen zijn, lijkt er erg op.
Voorband Dunlop uit 2004, kan nog jaartje mee.
Achterband Michelin, moet eigenlijk vervangen worden.
Mist rechter spiegel.
Zadel niet gescheurt.

Prijs : 850,-- euro

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

Harmony,
Hans
( die op verzoek van THV dit bericht plaats, maar helaas geen percentage vangt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 juni 2007 21:46 
Als het een ex politie is zullen er nog wel ergens wat extra elektra aan zitten zoals relais ed. Ik heb mijn twijfel of dat zo is volgens men reed men in die tijd alleen BMW bij de politie in Nederland.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 15 juni 2007 22:30 
Ik ken de 500 E ook niet in politieuitvoering. Ik zou dan ook niet de originele Honda striping meer verwachten. Op de Silverwing hebben ze zeker wel gereden.

Plotie GL
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 juni 2007 22:42 
Het verhaal dat ik kreeg was dat het een instructie motor is geweest, in, als ik me goed herrinner Lisse of zo. Maar hee... Ik vertel het alleen maar door.


Harmony,
Hans.
( die het naadje van de kous niet van de klepel en de klok om zijn loontje laat komen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 juni 2007 22:48 
Mijn motorrijbewijs heb ik destijds gehaald langs de weg van 'de tijdelijke oefen vergunning'. De gemeentepolitie van de plaats waar ik woonde had naast een aantal BMW's ook één witte Silverwing met zwaailicht.

Zo af en toe hield de berijder mij aan en gaf dan ook wat aanwijzingen. Bij mijn CB 125 Twin vergeleken was de Silverwing een indrukwekkende verschijning.

Onder ons 'jonge motorrijders' ging het verhaal dat de Silverwing wendbaarder zou zijn dan de BMW. En dat daarom de politie voor de Honda had gekozen ...
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver oldsnowman
Gast 
#6 | Geplaatst: 15 juni 2007 23:05 
De rijkspolitiemotoren werden centraal ingekocht en waren inderdaad meestal van het type BMW.
De diverse gemeentepolitiekorpsen deden dit zelfstandig en hier werd vaak voor Honda gekozen. Bij de gemeentepolitie Deurne hadden we 1 grijze Silverwing, GL500 en bij de gemeentepolitie Helmond destijds meerdere GL500's en daarna GL650's.
Begin jaren 80 heb ik de motorsurveillanten opleiding gevolgd in Noordwijkerhout (Verkeersschool gemeentepoliie) op een BMW R-65 en ik weet dat de Voortgezette Rijopleiding werd gevolgd op een Honda CX500. Maar helaas heb ik deze toen niet mogen volgen, maar daar werd het gas dus pas echt open getroken. Het was welliswaar niet de topsnelheid die het hem deed maar de grote wendbaarheid en stuureigenschappen, zeg maar het betere gooi en smijtwerk

Tot zover deze herinnering uit vroegere tijden.........

Greetz
Hans Elderkamp

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juni 2007 23:11 
Dat zou dus deze motor kunnen zijn.
"Geschiedenis van een CX500"

Als onze motoren verhalen konden vertellen.......
..... dan durfden we er nooit meer op te rijden ?

Harmony,
Hans
( die denkt dat het zo'n vaart niet loopt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 16 juni 2007 16:25 
hans,

Als onze motoren verhalen konden vertellen.......
..... dan durfden we er nooit meer op te rijden ?


juist wel, want dan zou ik niet de enige zijn die constant aan de babbel was, en we zouden elkaar aflossen met praten (soort van 2ploegendienst)

groetjes werner (die dan liever de late als de vroege dienst draait)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Folkert
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 okt. 2007 11:29 
Ik hoop hem vrijdag a.s. op te halen ( heb hem gekocht want de kuip is wel aantrekkelijk [ heb al een 500E ] )

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Te Koop CX500e ex politie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ Paulmz, Jan van Wilma ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven