Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Carterdeksel CX 500 C gezocht

 
Schrijver Stephan
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2007 16:18 
Hello vrinden,

Ik heb gisteren gemeend de olieafvoerbout van mijn oliecarter (i.v.m. verversen olie) wat te hard te moeten aandraaien met een scheur in het carter tot gevolg. Te sterk, te dom, twee linkerhanden. Ik denk zelf alle drie ofwel ben nu haastig op zoek naar een nieuwe carterdeksel van CX500 C, bouwjaar 1980). Het liefst als nieuw aangezien die van mij na 150.000 km en veel poetsen ook nog mooi is (of moet ik nu zeggen 'was'), maar anderszijds ben ik blij als ik er een vind.

Wie kan mij blij maken en woont toevallig ook nog niet te noordelijk.

Groetjes, Stephan (Zuid-Limburg)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2007 16:30 | Aangepast door: ouwe_jan 
Zat de aftap plug voor of opzij,want een 650 is deze op zij en een 500 onder het olie filter ,gaarne bericht terug
ouwe-jan
Stephan waar in Zuid-Limburg
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Stephan
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2007 19:21 
Hello Ouwe-jan,

Bedankt voor je reactie.

Om een antwoord te geven op je vraag, het betreft een 500 ofwel de aftap plug zit onder de oliefilter.

Groetjes,

Stephan (uit Gronsveld)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2007 21:15 
Stephan vraagt een voor deksel van een cx500 waar de olie filter en de koppeling in zit
WIE HEEFT ER EEN LIGGEN VOOR HEM
in de buurt van Maastricht
Je moet de radiator er af te halen ,ventielatorhuiseraf ,koppeling demonteren ,boutjes er uit draaijen,deksel er af halen ,denk om de paspennen,nieuwe pakking monteren ,deksel er weer op ,koppeling monteren
radiator er op ,olie filter,olie er in en koelvloeistof ,etc etc
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver evers
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2007 22:22 
hoi stephan ik heb er nog wel een liggen stuur maar een mail
piethonda@msn.com ik kan hem opsturen gr piet nijmegen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 juni 2007 14:54 
En waarom niet simpelweg een Helicoil erin zetten? Voor een goede monteur is dat een kwartiertje werk.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 juni 2007 21:47 
Een tip voor wie de olieaftapplug van het carter om wat voor reden dan ook niet meer los kan, durft of wil draaien maar toch olie wil verversen: maak gebruik van een carterpomp, zoals voor een paar euro's verkrijgbaar in een beetje watersportwinkel.

Deze messing handzuigerpompjes zijn bedoeld om het carter leeg te kunnen zuigen door een peilstokopening. (bij de meeste scheepsdiesels is de aftapplug niet toepasbaar vanwege te lage plaatsing).

Prima alternatief om toch olie te kunnen verversen.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Stephan
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 juni 2007 09:24 
Hallo heren,

Bedankt voor jullie reacties maar als het goed is, ben ik reeds voorzien van een nieuwe carterdeksel. Toch heb je me nieuwsgierig gemaakt Floris met jouw oplossing alleen mag je me uitleggen hoe dat Helicoil spul werkt.

Daarnaast vind ik het leuk om te zien dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden voor wat betreft het verversen van je olie. Mocht blijken dat ik getraumatiseerd ben geraakt van de laatste keer olie verversen dan is die carterpomp altijd nog een oplossing voor mij.

Groetjes,

Stephan

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 juni 2007 16:06 
Helicoil...Floris, je spreekt weer eens in raadselen.

Stephan, ik heb 15 jaar geleden als beginnend sleuteraar hetzelfde gedaan. Het was m'n allereerste sleutelmoment en gelijk m'n carterdeksel aan gort. Ook van een C. Ben nog langs een alu-lasser geweest, maar dat was zonde van het geld. Er was destijds nog geen club noch marktplaats, maar ik heb in de Kop van NoordHolland (ergens achteraf boven Alkmaar) bij een piepklein motorschuurtje ergens in de polder een deksel gevonden. Sindsdien gebruik ik een momentsleutel, no worries.

De werkwijze van Ouwe Jan werkt nettekes, het vraagt wat goochelarij om het deksel achter de ventilator te prutsen, maar die fan hoeft er dus niet af.

Succes,
Edward

Schrijver Rob van Gogh
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 juni 2007 16:08 
ik heb nog een hele motor. haal het blok eraf en wat je nog meer nodig hebt en verkoop de rest. vraagprijs 300 euro

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 juni 2007 17:07 
Een Helicoil is een reparatie/vervanging van kapot gedraaid schroefdraad.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver antonio
Gast 
#12 | Geplaatst: 18 juni 2007 18:23 
ja floris dat gaat normaal wel maar dit carter is gescheurd

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 juni 2007 18:35 
maar dit carter is gescheurd

Ja in dat geval werkt een Helicoil ook niet meer.
Helaas pindakaas!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Stephan
Gast 
#14 | Geplaatst: 18 juni 2007 22:57 
Hello hello,

Hartverwarmend al die reacties en ik voel me dan ook verplicht om wat van me te laten horen als de nieuwe deksel opgepoetst en wel erop zit.

Ook heb ik weer eens de intenties na weer wat jaren om St. Jansklooster aan te doen dus dan wil ik hem graag even live showen.

Toedelidokie,

Stephan

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Carterdeksel CX 500 C gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven