Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

KOPPELING GL500D

 
Schrijver annod
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 juni 2007 12:10 
HELP
wie kan mij helpen met mijn koppeling?

tijdens een rit brak mijn kabel, en later bleek dat er in de koppeling zelf iets verkeerd

het hendeltje heeft geen weerstand en is met de hand makkelijk te bewegen
wie heeft hier verstand van en kan me helpen, want de honda dealer zegt grof: nieuwe koppeling 456 euro excl.

Schrijver HansD
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 juni 2007 12:48 
Hallo,

hoogstwaarschijnlijk is, om wat voor reden dan ook, het hendeltje dat nu geen weerstand meer biedt te ver omhooggehaald. Hierdoor is het drukmechanisne dat in het koppelingsdeksel zit 'eruit' geschoten. Hierover hoef je je geen zorgen te maken, er is 99% zeker niets stuk.

Wat ik zou doen; koop een nieuwe pakking voor het koppelingsdeksel, laat de olie af, demonteer het koppelingsdeksel, monteer het drukmmechanisme op de juiste manier (dit kan je onmogelijk fout doen) en monteer de zaak weer. Kosten voor de nieuwe pakking zijn, denk ik, ongeveer een 15 Euro (bij de Honda dealer), dus dat is andere koek. Wellicht dat je ook direct het oliefilter wilt vernieuwen.

Wellicht dat je ook de koppelingsplaten wil controleren, je hebt het deksel er toch vanaf liggen. Houd er dan wel rekening mee dat de bijzondere moer waarmee de koppelingsplaten vastzitten eeen speciale sleutel vereisen, misschien dat je iemand kent die deze heeft. Deze is zelf eeenvoudig te maken maar dan moet wel de juiste maat pijpsleutel kopen en deze op maat zagen en vijlen.

Veel succes
Hans

Schrijver annod
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 juni 2007 13:12 
bedankt hans, ik zal het eens proberen

ik zal je wel laten horen hoe het gegaan is

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 KOPPELING GL500D

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven