Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

CX500(z) "meenemer" gezocht

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 juli 2007 17:09 
Ik heb de achterband (laten) vervangen, zoals ook beschreven in mijn motorlog.

Nu merkte Ouwe Jan op dat misschien de meenemer versleten kon zijn, Dus Cx op middenbok, in versnelling, en draaien aan het achterwiel. Ik heb dan zo'n 10 graden speling, komt overeen met ong. 5 cm. op de band.

Dus 'meenemer' versleten ? Heel goed mogelijk.

Wie heeft er een in redelijke staat verkerende 'meenemer' voor een CX500(z) voor een redelijke prijs ?

Harmony,
Hans.
( die graag z'n CX500 meeneemt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juli 2007 19:03 
Als ik zo kijk naar de foto van je meenemer ,valt de slijtage nogal mee
Probeer eens bij andere c xen aan het wiel te draaien, als die dan ook zo (veel )speling hebben zau ik het lekker laten voor wat het is

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juli 2007 20:18 | Aangepast door: Hans 
Er zit bij elke CX wel speling tussen achterwiel en cardan. Bij mijn CX'en varieert dat behoorlijk.
Zolang je geen bonkende geluiden hoort bij optrekken en op de motor afremmen gewoon mee doorrijden.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juli 2007 21:11 
Ik heb , kuipwillem, de pagina iets aangepast, zodat de foto (alhoewel van matige kwaliteit ) van het gedeelte wat ik de meenemer noem, er nu oook op staat. De foto die er al op stond was van het cardanhuis. En dat ziet er heel goed uit !

Hans, ik had ook niet het gevoel dat er iets ernstigs aan de hand was/is. Inderdaad. alle delen hebben wat speling, en opgeteld kan dat vrij veel zijn.

Misschien is er Vrijdagmiddag, nadat ze allebei "Ja" hebben gezegt en niet meer terug kunnen ;) een mogelijkheid om eens even te vergelijken en zo.

Harmony,
Hans.
( Voelt zich niet onveilig op de Rakker )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 16 juli 2007 21:34 
Hans, het is lastig te zien op de foto, maar hoe is de toestand van de tanden?(aan de binnenkant van de "meenemer"). Die horen te passen op de vertanding van het cardan en vrij recht te zijn. Als ze scherpe puntjes hebben, zijn ze versleten! Nieuw zijn die dingen erg kostbaar,(als ze nog te krijgen zijn) maar met een beetje geluk vind je een ander achterwiel waar nog een goede aanzit.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 juli 2007 21:39 
vogel , zie link, ong 75 euro.

Ik heb ze ook eens vergeleken, omdat ik dacht dat ze slecht waren, maar nieuwe hebben op de top van de tand ook maar ene goeie mm plat vlak.
Als je tanden, ( van de meenemenr dan) nog wat plat vlak hebben, doorrijden. zijn ze echt spits, dan vervangen.
theo cx ds

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 juli 2007 21:51 
Hallo Hans,

geen paniek, dat is normaal en op de foto zagen de tandjes aan de cardankant er goed genoeg uit. Ik heb 't even geprobeerd op de eigen (rode) CX in de eerste versnelling en dan kom ik ook op een 5 cm gemeten aan de achterband. Als je goed luistert hoor je ook waar de meeste speling eigenlijk zit, namelijk in de versnellingsbak tussen de meeneemnokken op de tandwielen. Die speling is nodig om te kunnen schakelen. En dan heb je ook nog de torsiedemper tussen bak en cardan, die heeft ook wat ruimte en geeft mee, dat hoor en voel je ook.

Als je de groeven in de meenemer in het wiel bekeken hebt en die waren goed, en als je de boel goed ingevet teruggemonteerd hebt, dan lekker doorrijden, niets aan de hand !

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 juli 2007 10:00 
50% mag versleten zijn van de menemer. Ook de Gl1200 heeft er een probleem mee.
Houd deze dus goed vet.
groetjes marco becker.
En mocht je er geen kunnen vinden, ik heb ze nog wel liggen.
Tel 0321 312336
vliegersveld 37
8256 GN biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 CX500(z) "meenemer" gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven