Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

cx500c achterband/wiel en voorremklauwen

 
Schrijver Otto
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 juli 2007 13:23 
Ik heb net mijn cx500c 1983 uit de schorsing gehaald anders verloopt mijn verzekering en ben ik mijn no-claim kwijt.

Het is niet veel meer maar ben op zoek naar een andere motor, helaas een andere dan cx500c want die is te klein voor me, ik kom met mijn schenen tegen de cylinders en mijn vrouw wil evt ook gaan rijden maar het zwaartepunt van deze motor ligt nogal hoog. Ondertussen wil ik hem wel aan het rijden krijgen en wel veilig maar niet te duur, zodat ik op mijn gemak kan zoeken.

De remklauwen voor zitten vast en moeten gereviseerd worden en er moet een nieuwe achterband op, dat zou bij de reparateur toch behoorlijk wat kosten.

Dus als er nog iemand een achterwiel met goede band en/of goede voorremklauwen heeft liggen voor een redelijk prijsje?

Schrijver Dinges
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 juli 2007 13:42 
Otto, weet niet waar je woont maar als je het wiel eruit hebt heb je bij Roukama voor ongeveer 100 pleuries een nieuw bandje erom liggen dus dat is niet echt het werk en remklauwen gangbaar maken is ook niet echt veel werk of erg moeilijk, kosten vallen ook best mee als je een beetje handig bent.
Bij tweede hands delen liggen ze ook vaak al tijden op de plank en moeten ze ook weer op gang geholpen worden.

Schrijver Otto
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 juli 2007 13:58 
Goeie tip dankjewel. Ik woon in Amsterdam-Noord dus Roukama is niet erg ver.

Bij mijn motorzaak vertelde men dat een nieuwe band 150 kostte, samen met 2 remrevisiesetjes + montage ca 400 euro en dat vond ik teveel, temeer dat er eigenlijk nog veel meer aan moet gebeuren, voorvorkpoten, uitlaten, veel roest, dus het is echt een tijdelijke oplossing tot ik een andere motor heb.

Ik heb er vroeger veel zelf aan gesleuteld maar hij heeft de laatste jaren veel stilgestaan en nu met werk, kids, verbouwing etc weinig tijd maar ik zal ns kijken in het instructieboek of het niet al te lastig is de remklauwen gangbaar te maken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 juli 2007 17:35 
Als je 'm binnenkort gaat verkopen dan zou ik er geen geld meer insteken. Die investering betaalt zich nooit terug.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 cx500c achterband/wiel en voorremklauwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven