Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

TE KOOP: Honda CX 500, bouwjaar 1978

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 juli 2007 12:05 
Te koop: Honda CX 500, bouwjaar 1978, dus belasting vrij. Motor verkeert in goede staat, moet echter wel beurt hebben en nieuwe banden. Starten-lopen. Doe een leuk bod en dit ouwe baasje heeft een nieuw baasje!

Tevens werkplaatshandboek bij de verkoop!

Schrijver voorbijganger
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 juli 2007 12:49 | Aangepast door: voorbijganger 
Hm bieden he?

ff uit de losse Pols.
twee banden BT 45 = 2 x 100 euro
beurt olie en filter 35 euro
bougies en luchtfilter 30 euro
Ophalen 35 euro benzine en 35 euro huur aanhanger
Onvoorzien ook bij de huidige eigenaar niet bekend: pak um beet 100 euro


Ik biedt 100 euro

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 juli 2007 14:45 
Hij vroeg wel om een LEUK bod voor een motor in GOEDE staat.
Dus deze zal hij wel aan zich voorbij laten gaan :)

Enne een foto erbij zegt meer dan 100 woorden.
Ook het vermelde van de woonplats is wel handig. Want als je rekent met E 35,-- voor benzine kom je echt niet meer ver tegenwoordig.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 juli 2007 15:53 
Onze Voorbijganger maakt een rekenfoutje; de waarden die hij opgeeft zijn berekend voor een nieuwe BMW, die van een oude Honda liggen ongetwijfeld stukken hoger...!
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 juli 2007 18:49 
Ik heb er even naar gekeken, omdat de rode Rakker wat moeilijk start. Banden van de rode zijn nieuw, accu is 8 maanden.... dus die kan ik allemaal zo overzetten. Dan ga ik van rood naar blauw........

Blijft over : wat is een leuk bod ? Mijn leuk hoeft niet altijd jouw leuk te zijn. Ik heb geen idee wat er 'leuk' is, maar zou het wel eens willen weten (gewoon, niewsgierig )


Harmony,
Hans.
( die ook niet altijd 'leuk' is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MIOB
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 juli 2007 20:04 
Ja, sorry dat ik hier even wat minder positief reageer, maar ik vind het wel een beetje typisch des cx's om nou 100,- te bieden voor een nette motor. Komop hé, wta verwachtb je zelf? Elk te koop staand brikkie heeft wel een paar aandachtspunten en moet een beurt hebben. Kijk eens op marktplaats, staat daar iets rijdens voor 100,-?

Ik heb een paar keer dingen voor de cx te koop gezet en krijg een hele berg van dit soort reacties. Dingen woren eerst volledig de grond in geboort (zinder er ook maar IETS van bekeken te hebben) en vervolgens wordt er een belachelijk bod gedaan. Wist u dat dat voor de verkoper echt héél erg irritant is?


Van de Yamahaclub ben ik dit soort dingen helemaal niet gewent, in tegendeel.

Michiel
Die het echt even van zijn hart moest en niet de bedoeling heeft iomeand te kwetsen.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 juli 2007 22:19 | Aangepast door: Hansv 
Michiel,

Rustig an, jongen, rustig an. Denk aan je hart :)

Het is niet helemaal de gewoonte om de boel af te kraken. Ik kom het de laaste twee, drie maande een beetje tegen, maar het is niet echt een gewoonte hoor.

Dat gezegt hebbende : Er staan op internet meer CX-en die ruim 500 of meer moeten kosten, en die dat zo op het eerste foto-gezicht niet waard zijn. Deze is een 'bieden' Een beetje vaag, helaas, denk ik. Ik heb helemaal geen idee wat zoiets zou moeten kosten, maar hij ziet er goed uit voor z'n leeftijd. Ja, ik zou 'em best willen hebben. Nee, ik koop hem niet, want helaas is de spaarpot vrijwel leeg (zoals meestal)

En iedereen heeft recht op zijn/haar mening, of deze nu wel of niet gedeelt wordt door anderen. Dat geldt voor jou, voor mij, en zelfs voor hem/haar waar jij/ik/iemand het niet mee eens is.

Harmony, probeer het eens !
Hans.
( moet soms even een lang stuk schrijven )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MIOB
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 juli 2007 22:57 
Beste Hans,

ik ben het een paar keer tegengekomen helaas. Nieuwe dingen aanbieden, en dan van ene geïntereseerde botweg hoeren: die zijn niet nieuw, ik bied.... Of eindeloos bellen en mailen dat iets maar 30,- waard is terwijl de biedingen op datzelfde onderdeel op marktplaats al biedingen van 100,- heeft gehad. Dat zijn fingen die ik echt niet gewent ben en ik meende een dergelijke trend ook in dit topic te ontdekken. Helaas van meerdere clubleden (Waarvan ik overigens geen namen onthouden heb). Ondanks de ook hele goede ervaringen die ik heb met (onder)handelen met enkele andere clubleden is het toch een ergenis waar ik al een tijdje mee loop.


Maar ik geef je gelijk dat er soms heel veel gevraagd wordt voor heel weinig en dat de informatievoorziening in de openingspost niet al te overvloedig is. Maar nergens op marktplaats zal je een goedlopende motor of zelfs maar een in redelijke staat zijnde motror met defect blok vinden voor 100,-. Persoonlijk voel ik mij altijd diep beledigd als iemand overduidleijk veel te wiening biedt op iets waarvan beide partijen weten dta het veel meer waard is.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 juli 2007 18:17 
Alles weg maar even overnieuw Matthijs Kops je bent 30 julie 2007
om 12.202,23 op deze site gekomen met een motor te koop
Wij als oud leden vinden dat vreemd en ook dat er nog geen foto bij is
dus daarom word eerst de kat uit de boom gekeken of je geen
Handelaar bent
Misschien zijn er andere leden die er anders over denken dan zien wij dit wel
Ouwe_Jan die dit even kwijt wou
Ook maak ik hier een afdruk van dan kan de genen die dit er af wil halen naar zijn job fluiten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voorbijganger
Gast 
#10 | Geplaatst: 31 juli 2007 21:42 | Aangepast door: voorbijganger 
Ik kijk op de site en ik zie een CX te koop aan.
Ik kijk in mijn beurs en ik zie 100 euro mijn oog verblinden
Ik doe een bod en iemand ergert zich
Echter was het niet de bekende (Aldous Huxley) die de volgende wijze woorden sprak :
Ervarings is niet wat je overkomt, het is wat je doet met wat je overkomt"

Nu effe zonder flauwe kul: Ik heb in mijn leven al heel wat gekocht en verkocht. Soms word er door iemand op een bepaald moment een bod gedaan wat mi niet beviel. daar heb ik me echter nooit door tegen laten houden want dat zelfde artikel kon ik een aantal maanden later wel drie keer voor mijn prijs verkopen. En dat is van alle tijden, ik heb dit meegemaakt in 1991 met de verkoop van mijn zijsapn en ik heb dit afgelopen jaar meegemaakt met de verkoop van mijn Skoda Felicia.

Van die laatste zei men in oktober 2006 niets dan een "te klein bod"
In februari 2007 heb ik hem verkocht aan iemand die er heel blij mee is en nog is, maar er was ook iemand ontzettend boos omdat hij net voor zijn neus verkocht was.

Dan denk dat is het leven en als je daar al zo aan ergert dan heb ik met je te doen want je zult ongetwijfeld in je leven nog meer zaken mee gaan maken die je niet leuk vind. Vandaar mijn inleiding.

Ton die graag leer van andermans wijze lessen en zijn kennis van het leven ook graag met anderen deelt maar niet op wil dringen.

Schrijver startweer
Gast 
#11 | Geplaatst: 31 juli 2007 22:22 
Soms melden mensen zich aan voor dit forum om hun motor te verkopen: niks mis mee.
Soms bieden mensen erg weinig geld voor iets dat veel waard blijkt te zijn: niks mis mee.
Soms ergeren mensen zich aan wat hier geschreven wordt: niks mis mee.

Op internet is het gevaar heel groot dat je elkaar verkeerd begrijpt. Dat is mij al menig maal overkomen. Ik leer daar meestal van, soms niet.

Iedereen mag op iedereen reageren. Als het beledigend of grof wordt, kan de moderator het bericht verwijderen. Gelukkig gebeurd dit zelden. Meestal gedragen de forum-leden zich voorbeeldig. Over het algemeen hebben de forum-leden erg veel plezier van en met deze site. Dat er dan wel eens iets gebeurd wat je niet zo leuk vindt, hoort er waarschijnlijk bij. Als mensen het niet eens zijn met mijn manier van moderaten, kan ik daar overigens op aangesproken worden: moderator@hondacx500.com

Ik wens iedereen veel plezier met schrijven, verkopen adviezen vragen en geven.

Groetjes,
Gea (moderator)

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 aug. 2007 11:15 
Geweldig wat een proza is er losgekomen op mijn motorfiets. Ik neem niemand iets kwalijk, maar via Marktplaats heb ik inmiddels een bod van 300 euro ontvangen. Als ik binnen een week niet een hoger bod ontvang, dat zal ik helaas accoord moeten gaan met dit bod.

Ik had echter verwacht dat kenners en liefhebbers als jullie hier een beter bod uit zouden brengen op mijn fietsie.

Ik wist niet dat ik hier foto's kon plaatsten, dus dat doe ik dan maar gelijk even.

Groeten Matthijs Kops

http://motor-brommer.marktplaats.nl/overige-motoren-en-brommers/106648 560-honda-cx-500.html?adcode=21bc9f9801fa9a0c13ef5ced3065226a#bids

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 aug. 2007 11:18 
Ging niet echt van harte het plaatsen van de foto's.....

Nog een keertje proberen:

[url=http://motor-brommer.marktplaats.nl/overige-motoren-en-brommers/1 06648 560-honda-cx-500.html?adcode=21bc9f9801fa9a0c13ef5ced3065226a#bids][/u rl]

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 aug. 2007 11:47 
Laatste dingetje nog.........

Hij is rijdend op te halen vanuit Lelystad.....

[url=http://motor-brommer.marktplaats.nl/overige-motoren-en-brommers/1 06648 560-honda-cx-500.html?adcode=21bc9f9801fa9a0c13ef5ced3065226a#bids][/u rl]

Schrijver MIOB
Gast 
#15 | Geplaatst: 1 aug. 2007 17:16 
300,- lijkt mij een veel accpetabeler bod voor een nog rijdende motor.


Het is gewoon echt héél, héél, héél irritant als mensen hun uiterste bets doen om iets voor een absoluut schijntje van je af te peuteren. Sorry hoor, maar als jij weet dat het een veelfout waard is van dta bod wat je doet vind ik het poging tot diefstal.

Je moet eens weten hoeveel cxérs mij telefonisch en per email wanhopig hebben proberen te overuitgen een kuip te verkopebn voor 20-25 euro terwijl er op marktplaats al over 90 voor geboden werd. Persoonlijk wordt ik daar gewoon misselijk van, zo ga je niet met elkaar om.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 TE KOOP: Honda CX 500, bouwjaar 1978

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven