Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

TE KOOP: Honda CX 500, bouwjaar 1978

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver annod
Gast 
#16 | Geplaatst: 1 aug. 2007 19:18 
Heb de motor even bekeken maar ziet er netjes uit,

helaas heb ik er het geld niet voor, anders had ik hem graag van je over genomen gezien mij GL aan vervanging toe is.

Succes met de verkoop

voor de liefhebber is hier de werkende link:

http://motor-brommer.marktplaats.nl/overige-motoren-en-brommers/106648 560-honda-cx-500.html?return=&df=1

Schrijver startweer
Gast 
#17 | Geplaatst: 1 aug. 2007 23:37 
Matthijs, fijn dat er mensen zijn die jouw motor op de juiste waarde weten te schatten. Dat er binnen deze club geen belangstelling voor is, zou natuurlijk kunnen komen omdat de meeste leden een rijdende fiets hebben, en hooguit iets zoeken voor vervanging en reparatie aan hun fiets.

Succes met de afwikkeling van de verkoop.

Gea

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 2 aug. 2007 09:25 
Waarom is het toch altijd een vrouw die gelijk heeft...........lijkt thuis wel!!! Haha, inderdaad hier zullen de meeste een rijdende motor hebben.

Nouja, ik hoop maar dat ik een goed bod krijg deze week nog. Het gaat me namelijke wel een klein beetje aan het hart om hem weg te doen. Maar ik rij er niet meer op sinds ik een veel snellere en nieuwe motor van mijn broertje lenen kan.........door de bochten snijden gaat toch beter dan op de CX..........Maar er is geen motor met een beter geluid dan een CX volgens mij hoor.....Dat heerlijke zware gebrom!

Groeten Matthijs

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 2 aug. 2007 10:34 | Aangepast door: Hansv 
Helaas, op dit moment heb ik geen rijdende, want geen startende, fiets.

En dus ja, ik ben 'in de markt' voor een vervanger. Dat zou dan Exit "rode Rakker" worden, en dat zo me best wat verdriet doen. :(
Maar een "blauwe Engel" daarvoor in de plaats zou best een feestje kunnen zijn.

Harmony,
Hans.

(
: checkclist controle andere cx :
achterbrug
stator weerstandswaarden
spanning op wit en blauw
voorvorkkeerringen
dikte schijfremmen
koppeling
geluidjes en klopjes in de motor
)

<zucht> was ik maar nooit gaan motorrijden </zucht> ;)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver startweer
Gast 
#20 | Geplaatst: 2 aug. 2007 18:20 
<zucht> was ik maar nooit gaan motorrijden </zucht> ;)

Wat nu? Hans, misschien moet je even je verslag van Vechta lezen?


Oeps, nu zie ik het, er staat een knipoog achter. Hans, ik ben er in getrapt! Sterkte met je rode rakker.

Gea (die ernstig in de stress raakt van een niet startende motor, en dus virtueel mee leeft)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 2 aug. 2007 21:17 
Tja, die "rode Rakker" .....

De "rakker" gaat me nu iets teveel kosten. Maar nu krijg ik nog een leuke keuze voorgeschoteld :

a) stator wisselen
b) andere CX kopen
De kosten ontloopen elkaar op dit moment niet veel.....

Als Matthijs me zijn CX gunt, zal de Rakker zijn nieuwe bandjes, kofferrek en accu kwijtraken aan wat dan de "Blauwe Engel" gaat heten. Maar komt het zover ?

Ik weet dat het een risico is, stator-gewijs gesproken dus, om een andere CX te kopen, ook van die leeftijd, maar de rode heeft me redelijk trouw gedient, en ik verwacht van een eventuele opvolger hetzelfde. Maar toch.....

Keuzes, keuzes, keuzes............


Harmony,
Hans.
( kiest er tenslotte toch zelf voor )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 3 aug. 2007 11:55 
Ik gun hem je zeker Hans..........gunt je vrouw je mijn Blauwe Engel dan ook ..... ;-)

Inmiddels een bod van € 310 ontvangen.

Groeten Matthijs

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 3 aug. 2007 16:03 
Kijk, dat is nou ook weer makkelijk. Ik hoef niet te kiezen, de keuze wordt voor me gemaakt....

Matthijs, 310 is boven mijn budget. Mijn vrouw vind dat we ook geld nodig hebben voor eten en drinken. Waar ze dat idee nou weer vandaan haalt weet ik niet ;) Jammer, maar helaas. Ik wens de volgende eigenaar van je blauwe CX alle goeds, en veel veilige kilometers.

Een telefoontje met Marco leerde me dat hij vol van goede wil is, maar erg krap in ruimte en tijd zit (metafysisch is dat toch hetzelfde, niet ?)
Dus dien ik mijn blok op dit moment los aan te leveren, en dan heeft 'ie ergens eind van deze maand, of eind volgende maand gelegeheid tot stator wissel. Blok loshalen? Ikke ? dach-et-nie. Dus dat gaat ook niet door.

Dus ik moet mezelf er van overtuigen dat er ook leven is na het motorrijden, voorlopig.......

Harmony,
Hans.
( die eerst vakantie neemt, dan verder piekert...)






CX RULSZ 4EVER !!!!
(snik)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 6 aug. 2007 16:48 
Hans is gestopt met snikken..........want Matthijs heeft besloten dat een echte CX liefhebber ook hoort te rijden op een CX!

Maandag a.s. is de overdracht.

Schrijver startweer
Gast 
#25 | Geplaatst: 7 aug. 2007 20:47 
Ik weet niet wat er gebeurt, hoe, waarom en met wie, maar ik begrijp dat Hans straks weer op een fatsoenlijke (= rijdende) fiets zit!!! Daar ben ik blijer om dan ik nu even kan uitdrukken.

Hans gefeliciteert! Wordt het nu SJK op de blauwe engel?

Schrijver MAST

Moderator 
#26 | Geplaatst: 13 aug. 2007 20:31 
Ben benieuwd hoe het nu is afgelopen met de blauwe engel en de rode rakker.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 13 aug. 2007 23:33 
Ik heb de Blauwe (b)Engel gekocht. Proefrit was wel raar, want CX startte perfect, maar net om de bocht was de benzine helemaal echt op. Dus eerst maar getankt.
Hij heeft een nieuwe stator, en de motor schakeldt lekker soepel. Frame is goed, voorrem nieuwe blokjes.
Uitlaten matig, achterwiel moet vervangen. Toch een lekke keerring, als gevolg van een beschadiging op de poot. Zij standaard te kort.

Dat was het zo'n beetje.

Blok is niets mis mee. ik overweegt een blok transplantatie....

Maar goed, dat is voor een andere dag.


Harmony,
Hans.
( die nog nooit met zo'n gladde achterband heeft gereden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Matthijs Kops
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 22 aug. 2007 16:07 
Nou Hans,

Ik ben blij dat je heelhuids bent aangekomen. Bedankt voor de vrijwaarding en het beschermengeltje.........hoewel jij hem waarschijnlijk meer nodig had op de terugweg dan ik!

Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.

Verder groet ik alle CX liefhebbers.........dit was mijn laatste CX activiteit denk ik.

Groeten Matthijs Kops

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 TE KOOP: Honda CX 500, bouwjaar 1978

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven