Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Starter zoekt betaalbare hulp

 
Schrijver Richard1967
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 sept. 2007 19:03 
Hallo CX-liefhebbers,

Morgen mag ik mijn rijbewijs ophalen en sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een CX500 Custom uit 1983.
Welke liefhebber c.q. sleutelaar in 't Gooi wil eventueel mijn nieuwe aanwinst onderhouden, want zelf heb ik er totaal geen verstand van. Mag natuurlijk best iets kosten zolang dit maar geen commerciële tarieven zijn.

Ik zoek ook nog een paar zijkoffers met bevestigingsbeugels en een kuip. Of is dit 'not done' op een custom?

Groeten,
Richard uit Huizen

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 sept. 2007 19:51 
Hoi Richard,

Gefeliciteerd met je rijbewijs en met de aanschaf van je Custom. Rijd zelf bijna dagelijks ook een Custom, als het kan het hele jaar door.

Of een kuip 'not done' is durf ik niet te zeggen, wel dat een 'naked' Custom gewoon mooi van zichzelf is. Persoonlijk zou ik niet verder gaan dan een bescheiden transparant windscherm.

Maar smaken verschillen natuurlijk ...

Johan de Vries
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 sept. 2007 20:25 | Aangepast door: sieds 
Welkom bij de CX club,

Neem een mooi ruitje en je rijdt heerlijk "uit de Wind".

Hopelijk zien we je in SJK.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Richard1967
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 sept. 2007 20:53 
Bedankt voor de snelle reacties. Een schermpje heeft ie al, dus daar zal ik het voorlopig even bij laten. Eerst maar een echt leren rijden.
Ben wel van plan bij redelijk weer twee keer per week van Huizen naar Meppel te rijden. Ik kijk wel hoe dat bevalt.

SJK? (ben echt nog groen). Ik zal de site nog wel wat beter gaan doorlezen.

Groeten, Richard.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 sept. 2007 21:31 
Hallo Richard,

Welkom bij de club! Onderhoud aan deze machines is echt niet moeilijk en met behulp van de club kan je zelf erg veel leren. Je moet er wel wat tjid voor over hebben want het is natuurlijk al een motor op leeftijd!

Huizen heb ik in het verleden erg veel gekampeerd aan het Gooimeer. Was er laatst nog om een broodje te eten onderweg naar Sint Jans Klooster (SJK treffen).

Aanegzien wij hopelijk weer naar Nederland verhuizen verwacht ik dat we daar wel vaker in de buurt zullen komen om te kamperen dus mischien kunnen we in de toekomst eens wat afspreken. Het oranje cafe bestaat geloof ik nog hoewel ik niet weet wat ze tegenwoordig tappen daarzo.

Groeten,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2007 05:26 | Aangepast door: gompie 
Ha Richard,
Wil je meedoen, dan moet je motor lichtroze zijn of worden, met leuke knuffelbeestjes op de groene zijtassen... Dan pas kan je meedoen met "de mode"!

Nee hoor...
Welkom bij de club van vrijheid, blijheid.
Het enige item wat een beetje hetzelfde is (lijkt), is het motorblok. (en die is zelfs nog verschillend bij alle types)
Als er op een terrein (Vechta?) 200 CXen staan, zijn ze allemaal verschillend!
En mode voor een 25 jaar oude motorfiets?
'kdacht 't nie...

Groeten, Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 sept. 2007 09:21 
Richard zelfs oude knakers rijden met de CX rond en natuurlijk de GL`s ook ,maar kilometer vreters zijn ze ook
Doe voorzichtig aan de eerste tijd en daarna gas open maar niet harder dan je mag op de mooije wegen van Nederland
Ouwe_Jan
Die gisteren nog op een met vier pooten heeft gereden,wat ook weer eens wat anders was als met zijn Koffie-Racer
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Richard1967
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 sept. 2007 09:22 
Hoi Wouter,
Tijd is wel een probleempje maar het lijkt me wel heel leuk. Ik heb gelukkig een handige buurman voor de dagelijkse vragen.
Het oranje café in Huizen bestaat nog steeds maar wat ze schenken weet ik niet, ik kom er zelden.

En Dirk,
Blijkbaar had ik jou mijn ideeën voor de metamorphose van mijn motor al eerder verteld :-)

Serieus, allemaal bedankt voor de tips, volgens mij is dit een leuke en nuttige club. Ik hou de site en de activiteiten goed in de gaten.

Gr., Richard.

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 sept. 2007 11:43 
Hoi Richard,

Leuk dat je net als ik in Huizen woont! Ik heb ook een custom, zie foto nr. 43 in de showroom. Ik ben geen sleutelaar(heb daar de ruimte en het gereedschap niet (meer)voor), al probeer ik kleine defecten wel zelf op te lossen, met behulp van de vele kennis van de deelnemers aan deze site natuurlijk! Noodzakelijk onderhoud heb ik al eens laten doen door Marco Becker.
Als je wilt kunnen we wel eens wat bijkletsen of wellicht een ritje maken.

Groet, Sjaak

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 sept. 2007 12:18 
http://www.hondacx500.nl/html/marcobecker.html
Sorry kon het niet laten, maar je moet het zeker eens lezen. Wat ik veel hoor is over het kleppen stellen. Het is schijnbaar goed begrijp baar voor mensen die weinig sleutel ervaring hebben.
MOcht je er niet uit komen, je kan altijd mailen naar marcobecker@zonnet.nl
Ik moet er wel bij vertellen dat ik helaas niet iedereen kan helpen omdat ik het al redelijk druk heb met mijn boeken winkel en silverwings. Toch ben ik blij dat jij je rijbewijs behaald hebt en ik je binnen kort mischien wel eens op de a27 zie rijden. Kenners onder ons weten dat ik zelf in hilversum werk en dat ze daar soms op afspraak bij mij onder werktijd nog dingen kunnen regelen. Vooral verkoop van onderdelen gebeurd nog al eens. Mijn werkgever heeft er geen moeite mee.
Dus mocht je een zwarte silverwing voor bij zien komen, dan is de kans groot dat ik het ben.
Groetjes marco becker uit biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Richard1967
Gast 
#11 | Geplaatst: 18 sept. 2007 16:20 
Sjaak,
Leuk te horen, we moeten zeker een keer afspreken. Alleen bij nr. 43 zie ik een andere naam staan en een belgisch e-mailadres. Ben jij dit of moet ik naar een ander nummer kijken.

En Marco,

Bedankt voor je info. Ik ben je naam al vaker tegengekomen in allerlei artikelen. Je zou er eens over moeten nadenken om cursussen "Onderhoud en kleine reparaties CX500/GL500" te geven aan beginnelingen zoals ik. Zou kun je in relatief weinig tijd veel mensen op gang helpen. Ik ga je artikelen in ieder geval eens goed doornemen, voor zover ik het allemaal kan volgen. Nogmaals bedankt!

Richard

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 sept. 2007 19:18 | Aangepast door: sieds 
He goed idee Marco: een CX sleutel cursus geven.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 sept. 2007 09:21 
Richard,

Je moet kijken in showroom CX500 Custom[b][/b]

Sjaak

Schrijver zealot
Gast 
#14 | Geplaatst: 24 sept. 2007 19:40 
koop een werkplaatshandboek en dan (als je vaak genoeg oefent) dan kan je het zo zelf!

uiteraard wil ik je allertijden digitaal assisteren. kost niets

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Starter zoekt betaalbare hulp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven