Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

gezocht voorvork

 
Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 sept. 2007 13:19 
hallo
ik zoek een voorvork met binnenpoten van 33mm, maar wel met de dubbelzuigerige remklauwen aansluiting op de poten (eigenlijk dezelfde bevestiging als de normale 1-zuiger klauwen, maar dan ietsjes naar boven geplaatst)
deze voorvork zit o.a op de latere types cx500C en (dacht ik) ook op de GL

als iemand zo'n voorvork heeft staan dan wil ik die graag kopen (zonder kroonplaten en remmen e.d.

alvast bedankt,
groeten chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 sept. 2007 08:31 
Hier gaat wat fout, de aansluiting tussen een GL en of CX poten zijn gelijk. Remklauwen zijn uitwissel baar, mits je de remschijf mee neemt.
Anders zijn de CX500/650E en de GL650 modelen. Die hebben een anders rem systeem. Grote remschijfen en dus ook andere poten.

Er is nog een uitzondering en dat is de GL500 custum. Deze heeft 1 groter rem schijven en daar is een andere tussen beugel gemonteerd. Dus poot bevesteging is wel weer gelijk daan de silverwing/CX.


Ik raad je aan om gewoon CX poten te monteren en silverwing gl500 schijfen te voorzien. Hier past dan de dubbele remzuiger op. Volgende stap is om een complete voorpoten set van een silverwing te monteren. Ik heb er eentje staan, maar het rijd toch echt wel anders, en ze zijn ook wel iets langer. Dus pak de boeken er bij en maak foto's van modelen en meet het een en ander na. Ik denk dat je er anders niet uit kan komen. Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 sept. 2007 11:05 
hoi marco
ik heb je onlangs ook gebeld, en ik heb foto's in de showroom bekeken, en daar staan customs met 33mm poten en de grotere schijven en remklauwen (ik heb die mensen gemaild en ze hebben nagemeten) dus daarom vraag ik het zo.
ik heb de schijven en de klauwen dus al en ik wil alleen voorpoten die 33mm zijn (zodat ik mijn balhoofd kan houden) en dan ben ik klaar

mvg chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver KostwinderRC
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2007 11:06 
Chris,

Wat is jouw doel hiermee?
Als het gaat om ombouw van enkel naar dubbele schijven dan kan ik jou dat afraden.
Ik heb namelijk zelf een vroege (voor de Japanse thuismarkt) GL500 Custom.
Die ziet er, op wat details na, hetzelfde uit als de CX500 Custom.
Dus ook met een enkele remschijf voor.
Toen ik dit wou veranderen naar een dubbele schijf,
voor meer remvermogen,
is mij aangeraden om deze rem alleen te reviseren
(alle bewegende deeltjes en rubbertjes vervangen)
en een staalflexleiding te gebruiken.
Ook heb ik nieuwe, half-gesinterde, remblokjes gemonteerd.
Het uiteindelijke resultaat was een voorrem die 300% beter functioneerde.

Bovendien is reviseren eenvoudiger dan ombouwen.

Groetjes,
Koos.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 sept. 2007 11:17 
Hou mij op de hoogte, het kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar volgens mij zijn alle type's gelijk met de 33 mm voor poten.
35 is gl500
37 is alles wat 650 betreft, alleen onder poot is verschillend.
Dus naar mij iedee houden we een inzichts verschil. Als het je lukt zou ik het graag van je horen. Ik ben benieuwd.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 sept. 2007 13:18 
Interessante vraag. Ik ben wat gaan snuffelen in mijn Honda onderdelen boeken, en volgens mij bestaan er twee soorten vorken:
- 33mm met enkelzuiger klauwen (passend op de Custom)
- 35mm met dubbelzuiger klauwen (passend op de GL500)

De 33mm vork met dubbelzuiger klauwen heb ik niet kunnen vinden.
Misschien iemand anders wel?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 sept. 2007 16:26 
hoi
de custom vorken met dubbelzuigerige remklauwen staan in de showroom bij customs erbij, en ik heb deze mensen gemaild (weet niet meer wie) en ik heb te horen gekregen dat deze vork met dubbelzuigerige remklauwen en grotere schijven 33mm zijn (met de vermelding erbij dat het een van de laatste customs was, er staat ook air-susp op de vork)

ik heb overigens al 2 remklauwen, maar wil ze 'upgraden' naar 2 dubbelzuigerige klauwen met bijbehorende schijven

ik zoek nog stug door, ik hou jullie op de hoogte

chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 sept. 2007 16:53 
Ik heb even gekeken in de showroom en de nummers 47 en 52 hebben inderdaad dubbel uitgevoerde klauwen. Het zijn zeldzame uitvoeringen, ik wens je succes met het vinden van deze speld in de CX hooiberg :-)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 sept. 2007 20:18 | Aangepast door: Erik1 
Ik zie geen verschil tussen de onder poot van mijn CXc en de GL. Waarom zou een dubbel zuigerige remcilinder van een GL niet gewoon op een CX voorpoot passen?

Hoor graag jullie reacties!
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 sept. 2007 20:33 
Nou ik wat beter heb zitten kijken weet ik dat in bijde gevallen nr47 en nr 52 een GL vork hebben. en ook een GL kroonplaat! Dus eigenlijk de gehele GL voorkant. Suc6 met zoeken.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 sept. 2007 23:58 
dus GL poten moet ook lukken (en dan die met mijn remklauwen gebruiken en mijn eigen balhoofd houden??)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 sept. 2007 16:47 
goed lezen !! GL poten passen niet in een CXc kroonplaat.


Zie ook hier voor een complete CXc met dubbele remcilindert
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 gezocht voorvork

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven