Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

CX 650-E onderdelen nodig na ongeluk

 
Schrijver hendrix
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 okt. 2007 10:43 
Geachte mede CX-ers, graag wil ik een beroep doen op jullie allen i.v.m. het volgende:

Afgelopen woensdag (17-10-07) ben ik tijdens het file rijden met mijn CX650-E door een jonge onervaren niet over schouders kijkende automobilist aangereden toen ik naast hem reed, hij verwisselde van rijbaan maar had mij (met groot licht en knipperlichten aan) nooit gezien. Ik denk ...logisch als je niet kijkt, maar het kwaad is al geschied. mijn mooie CX-je is aan gruzelementen en ik heb dus wat onderdelen nodig (voor mijn CX want Ik ben wonderlijk op wat kneuzingen aan mijn hele linker kant na, ongeschonden gebleven).

Ik heb nodig: linker spiegel, linker schakelaar unit met knipperlichtschakelaar, stuur, koppelingshandle, linker uitlaatbocht, linker kleppendeksel, linker knipperlicht.

Kan iemand mij hieraan helpen?? en zo ja tegen welke prijs, (niet teveel hoop ik want een nieuw motorpak met helm slokt de volledige inhoud van mijn beurs al op).

met pijnlijke groetjes

Hendrix

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 okt. 2007 12:08 | Aangepast door: Floris 
Altijd vervelend, dat soort ongelukken. Mij is precies hetzelfde overkomen, ook met een 650E. Waarom laat je de reparaties niet bij een schadebedrijf doen? De tegenpartij is immers aansprakelijk. Of ga je de schadeloosstelling gebruiken voor aanschaf van nieuw pak + helm?

Bij je zoektocht kun je ook naar 500E onderdelen vragen. Veel daarvan past ook op de 650E. Bijvoorbeeld hier. Succes & beterschap.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver hendrix
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 okt. 2007 12:44 
Goede middag Floris,

Reparatie bij een schade bedrijf is geen optie, motor is economisch total-loss dus betaald de verzekering de dagwaarde minus de waarde van het wrak, dit zal dus niet meer dan enkele honderdjes zijn (ik denk dat als ik mazzel heb er misschien 300 euro voor krijg met behoud van wrak) Hoeveel kreeg jij terug dan??

Voor mijn pak en helm had ik een opzittende verzekering, deze betaalt zowieso als de tegenpartij dat niet doet dus dat is geregeld (hoop ik).

Dus enige overgebleven optie is alles zelf doen op het moment dat mijn linker hand / arm / schouder het weer doen (nu erg dik maar niet gebroken vorgens de gemaakte foto's op de ehbo). Ik heb het werkplaats handboek van Haynes (NL versie) voor de 650 serie en het meeste van het benodigde gereedschap dus....... sleutelen dan maar.... tenminste.. als er nog wat onderdelen te krijgen zijn. Belangrijkste zijn de kleppendeksel links en de uitlaatbocht, de rest kan van andere oorsprong zijn... desnoods maak ik het passend. Wel jammer... hij was nog helemaal orgineel en het highspeed weave probleem was ook opgelost door 2 nieuwe bandjes (dunlop) zie vorige posts van mij. heb er sindsdien 17.000 km mee gereden. Voorrem stofringen vervangen en hoofdremcylinder gereviseerd. Remmen zijn dus uitstekend, banden nagel nieuw (2 weken) en binnekort een nieuwe pakking en keringen in de koppeling i.v.m. olie lekkage.
Dus ben toch nog wel ff bezig..............

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 okt. 2007 13:21 
Heb een paar jaar geledenook iets dergelijks meegemaakt; ging bij groen linksaf en een brugpieper reed op de fiets door rood. Ja en als je dan in een bocht ligt en remt .......
Gelukkig stond voor een van de stoplichten ook een politieauto te wachten en dat was dus heel gemakkelijk in de bewijsvoering en het staande houden van de brokkenmaakster :).
Het betrof mijn ouwe trouwe woon-werk CX uit 1978 die er helemaal niet uitziet, maar absoluut betrouwbaar is.
Best veel schade (inderdaad ook aan de linkerkant) aan motor zelf en kleding. De motor was economisch total loss maar had nog een dag waarde van € 800,--. Dat geld + dat voor kleding kreeg ik uitgekeerd. In totaal ca € 1200,--.
Reparatiekosten waren in eigen beheer maar een schijntje !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 okt. 2007 16:58 
neem maar ff contact op met
gc.beuzekom@chello.nl

ik denk dat ik je heel wat onderdelen kan leveren
kosten 1 fles jajem of een fles kruidenbitter uit de streek waar je vandaan komt, en als je meteen je woonplaats doorgeeft kan ik kijken of ik eerdaags bij jouw in de buurt kom kan ik de onderdelen meteen afleveren.
Mvg. Beussie.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 okt. 2007 17:45 
en als je meteen je woonplaats doorgeeft kan ik kijken of ik eerdaags bij jouw in de buurt kom kan ik de onderdelen meteen afleveren

... over (schade)service gesproken!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver zealot
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 okt. 2007 18:26 
was er niet iemand die een GL650 had gesloopt, mischien kan je daar delen van kopen?

Schrijver hendrix
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 okt. 2007 08:20 
Nou beussie en Floris, da's inderdaad Service met een grote S.

Ik woon in Alkmaar, (beussie ook denk ik, volgens mij ben ik hem tegen gekomen voor Zaanstadmotoren toen ik mijn CX net had vorig jaar, hij heeft toen mij gewezen op het bestaan van deze club, maar vergeef mij als ik abuis ben).

ik stuur aan het eind van de dag nog wel ff een mailtje naar jullie Beussie en Floris.

groetjes

Hendrix

Schrijver emiel
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 okt. 2007 10:04 
Aloha,

das altijd mooi balen he zulk soort ongelukken.
Je bent er zelf redelijk goed vanaf gekomen(heel belangrijk) en de onderdelenvoorziening is zo te lezen al op gang gekomen!

Sterkte en succes,

Emiel & Andrea

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 okt. 2007 21:44 
Hendrix,

Als je nog steeds iets tekort komt na de geweldige "postorderservice" van Beussie, laat het maar weten. Ik heb heel veel onderdelen liggen, wel allemaal van een 500 E- model, maar waarschijnlijk passen deze veelal ook wel op een 650 E.

Niet te snel akkoord gaan met de "fooi" die een verzekeringsmaatschappij meestal aanbiedt. Er valt vaak wel meer uit te halen, als je maar laat blijken dat je je niet zo maar laat inpakken. Kijk ook eens in het blad Motor, bij de rubriek "Recht in het geding". Hier staan vaak heel interessante tips in over dit soort en andere juridische zaken.

Veel succes,

Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 CX 650-E onderdelen nodig na ongeluk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven