Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

wat voor kuip? te koop?

 
Schrijver wolter
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 okt. 2007 12:44 
Beste v-twinners

Op dit moment rijd ik zonder kuip, de ophanging van mijn kuip liet het afweten. Nu zou ik graag een andere kuip monteren die ik mooier vind. Een kuip gelijk aan de showroom foto cx a foto 73

Wie weet de naam (type) van deze kuip? En misschien heeft iemand toevallig een soortgelijke kuip te koop? Mag in gebruikte staat zijn. Liefst met ophangbeugels dus...

Met vriendelijke groeten,

Wolter

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 okt. 2007 12:51 
De kuip op de foto is een Rickman - kuip. Type Polaris van polyester, erg zwaar maar oerdegelijk. Omdat de cx-z niet bekent staat om zijn strakke rijden moet je eigenlijk de voorveren verzwaren, vervangen, en een vorkbrug monteren.
(on)regelmatig worden ze op marktplaats aangeboden.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver wolter
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 okt. 2007 13:36 
Hoi Jost,

Bedankt voor deze volledige info. Ik weet niet of ik met dat erg zware erg blij moet zijn. Inderdaad heeft ook mijn cx-c nogal zwakke vering aan de voorzijde. Nieuwe zware veren zijn dus evengoed al wenselijk. Met een voorvork brug ben ik totaal niet bekend. wat is dat (wat doet 'ie)?
Voor welke prijzen gaan ze weg op marktplaats?

Groeten,

Wolter (die een Rickman kuip wel errug mooi vind!)

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 okt. 2007 14:06 
Een voorvorkbrug verbindt de 2 vorkpoten doormiddel van een stevige metalen klem, meestal van gietalu, net boven het spatbord. Heb er ooit 1 gekocht via ebay in Duitsland voor 40 gulden.
Op marktplaats staat een polariskuip te koop,( Motoren en Brommers > Onderdelen | Oldtimers ) is mooi wit maar zo te zien niet voor een cx, dus moet je nog (eventueel) aan lowers en kuipframe zien te komen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 okt. 2007 14:18 | Aangepast door: Hans 
Heb mijn CX-z altijd gereden met de (volle) Rickman Polariskuip.
Heerlijk uit de wind maar werkt wel als klankkast voor motorisch geluid.
Rij nog steeds met de originele veren, zonder voorvorkbrug en zonder dat ik conische balhoofdlagers heb gemonteerd. En dat al meer dan 150.000 km probleemloos!!
Die kuip is gewoon helemaal geschikt voor de CX zelfs bij snelheden van 180 km/uur.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jost

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 okt. 2007 15:49 
Zwaar is relatief tov de moderne plastic kuipen. Heb ook jaren zonder zwaardere (WP) veren en zonder brug Europa doorgereden. Nu heb ik wel zwaardere veren en een brug, scheelt aanzienlijk, pendelneiging in lange bochten is nu bijna verleden tijd.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 okt. 2007 20:22 
Nog nooit last gehad van pendelneigingen. Moet dan bij jou waarschijnlijk toch een andere oorzaak hebben (gehad) ?
Als je er nu nog last van hebt, probeer eens andere banden/bandenspanning of kijk eens naar de conische lagering/stijfheid van de achterbrug (roest !!) en mogelijk de kwaliteit van de achterveren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Lemmy
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 okt. 2007 20:44 
En niet te vergeten: ook een (top)kofferset heeft nu niet direct een positieve invloed op het rijgedrag.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 wat voor kuip? te koop?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven