Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

voorremschakelaar

 
Schrijver bert knoop
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 nov. 2007 14:16 
Wie kan mij helpen aan een voorremschakelaar van een cx 500 E (sport) uit 1982.

Bert

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 nov. 2007 15:56 
Misschien kan Henk Peters (haapee@orange.nl) je helpen aan een 2e hands.

En anders een nieuwe bij classic motor supplies.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 11 nov. 2007 17:24 
Hallo Bert, je kan ook proberen om de schakelaar zelf te repareren. Op de site van HansV staat een uitgebreide beschrijving hoe daarbij te werk te gaan. Klik hier voor de uitleg.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 nov. 2007 20:50 
Marcel,

Ik weet het niet zeker hoor, maar ik denk dat er minstens zoveel remlicht schakelaars zijn als dat er CX-modellen zijn. De beschreven reparatie is voor een 'z' uit 1978 .
De kans dat er een soortgelijke schakelaar op een 'E' zit is vrij klein, vrees ik.

Harmony,
Hans.
( is benieuwd naar andere remlicht schakelaars )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 11 nov. 2007 22:35 
Hans, de schakelaar zal wel iets anders zijn, maar het principe zal niet veel verschillen lijkt me. Het gaat toch meestal om de corrosie van de contacten denk ik.
Ben ook wel benieuwd naar de echte verschillen/overeenkomsten tussen de diverse CX types.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Dinges
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 nov. 2007 22:04 
Idee achter alle remlichtschakelaars is en blijft hetzelfde. Dus VOORZICHTIG uit elkaar pulken, schoonmaken en weer invetten. Vervolgens eerst eens kijken of hij het zo weer doet voor je stomweg een nieuwe monteerd. Voordeel van een oude motor: veel werkt nog mechanisch, is dus te repareren itt de huidige fijne electronica, waarbij stuk vaak ook echt stuk is

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 nov. 2007 13:50 
Bert,

Neem gerust contact op als je nog steeds een schakelaar zoekt. Mijn e-mail adres is: haapee@orange.nl

Groeten, Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 nov. 2007 16:36 | Aangepast door: Roelof 
http://www.kommermotorparts.nl/winkel/contents/media/t_remlichtschakelaar%20honda%20voor.jpg

Even gekeken bij www.kommermotorparts.nl , en voila: voor € 16,- heb je een nieuwe.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 voorremschakelaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven