Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

oliepeilstok

 
Schrijver HenkvdBosch
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 dec. 2007 07:20 
Wie kan mij helpen aan een oliepeilstok voor een CXGL500 van 1985. Blijkbaar heb ik'm niet goed vastgedraaid, want ik ben hem op de rit naar mijn werk kwijtgeraakt met gevolg dat mijn linkerbeen aardig vet is geworden. Probleem is ook hoe kom ik weer thuis zonder weer een oliedouche. Wat kan ik in het gat stoppen?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 dec. 2007 09:14 
Hoeveel olie is eruit geslingerd? Niet gaan rijden zonder zeker te weten dat er nog genoeg olie inzit!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 dec. 2007 09:40 
Goeiemorgen,
Balen zeg...lullig probleem!
Idee: een prop aluminiumfolie: iets langwerpig maken zodat je die enigzins in de schroefdraad kan draaien en daardoor vast blijft zitten.
Er staat geen druk op de olie, dus dat zou redelijk af moeten dichten. Alufolie kan de temperatuur wel hebben en je kan 'm zo vormen, dat je 'm ook weer makkelijk kan verwijderen. Zorg in naam van alle engelen wel dat er geen stukjes alufolie in het blok terecht komen en inderdaad: olie bijvullen en in geval van twijfel niet rijden!
Succes,
Ray ( die op maandagmorgen ook niks beters kan verzinnen...)

Schrijver HenkvdBosch
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 dec. 2007 10:51 
Ik had net olie ververst het carter was dus goed gevuld. Ik mag aannemen dat er nog genoeg inzit want het olielampje ging niet branden.
Inmiddels heeft de wegenwacht een tijdelijke oplossing geregeld.
Blijft het oliedruklampje straks niet uit dan gooi ik er zeker nog wat bij.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 dec. 2007 10:55 
Het oliedruklampje zegt iets over de oliedruk. Dat is iets anders dan het olieniveau. Dus vandaar nogmaals mijn advies om de olie te peilen voordat je gaat rijden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver HenkvdBosch
Gast 
#6 | Geplaatst: 3 dec. 2007 10:58 
Beste Floris,
Fijn dat je dat even mailt, maar hoe kan ik nu peilen als ik geen peilstok meer heb, enig idee?
Groeten Henk

Schrijver Gertjan
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 dec. 2007 11:03 
Peilen is wat lastig als er geen peilstok aanzit.
Misschien is iemand bereid zijn peilstok even af te staan.
Een oplossing kan zijn om er een van iemand te lenen om de maten evenover te nemen.
Als ex metaalbewerker(draaien-frezen) moet het volgens mij mogelijk zijn iets na te maken.
Sommige kunststoffen die uit twee componenten bestaan bieden misschien ook nog een mogelijkheid.
Het makkelijkste is om te proberen een tweede handse te verkrijgen bij een motorsloperij.

Veel succes !!

Gertjan

Schrijver MIOB
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 dec. 2007 12:34 
Oliepeilen moet toch niet zo moeilijk zijn? Als iemand hier even zijn peilstokje opmeet (inclusief de merktekens) hoef je alleen maar een reepje karton op die maat te knippen, of een houten(sate)stokjes of iets dergelijks. Kan je gewoon in dat gat steken.

Ik kan het helaas niet voor je opmeten, mijn CX staat 6 km verderop en met dit weer fiets ik daar liever niet heen :)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 dec. 2007 16:49 
Henk,

ik heb wel een peilstok voor je, maar waar moet ie komen ?

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver HenkvdBosch
Gast 
#10 | Geplaatst: 4 dec. 2007 07:05 
brinkcx

Schrijver HenkvdBosch
Gast 
#11 | Geplaatst: 4 dec. 2007 07:07 
Frans,
Geweldig, wil je hem sturen naar H. v/d Bosch, Sytwinde 147, 2631 GZ Nootdorp. Ik hoor wel hoeveel het me gaat kosten.
Hartelijk bedankt.
Henk

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 dec. 2007 20:33 
Hallo Henk,

ok, komt 'r aan, op de post krijgen is 't lastigste, zal proberen 'm morgen op weg te sturen. Stuur even een emailtje, voor adres zie onder Gegevens links van dit bericht.

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 oliepeilstok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven