Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Poelie trekker lenen.

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 25 feb. 2008 15:06 
Wie o wie heeft er voor mij een poelie trekker te leen? Ik wil de rotor van de krukas afhalen om bij de distributieketting te kunnen komen, maar heb geen poelie trekker. Andere opties zoals de voorwiel as gebruiken werkte niet, die past voor geen meter in het schroefdraad van de krukas.
Het liefst in de buurt van Amersfoort!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 feb. 2008 15:20 
Hoi Marcel,
Meneer Honda schrijft ook een draadeind voor waarmee je het vliegwiel verwijderd. Voor gebruik eerst de aluminium pulsgever en de bout hierachter verwijderen.
Hierna moet de vooras toch echt passen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 25 feb. 2008 15:43 
Aluminium pulsgever en bout zijn eruit. Ik ga nog een keer kijken of de vooras toch te gebruiken is...
Dank vast voor het meedenken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 feb. 2008 15:59 
Heren, de vooras past enkel in de koelvin.
Voor het vliegwiel heb je een afdrukbout nodig.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 25 feb. 2008 17:16 
Jep, die zoek ik dus.... of een poelie trekker....
Hondacx500.nl

Schrijver lainke
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 feb. 2008 17:54 
de draad in het vliegwiel is dezelfde dan die van uw oliefiterbout.
om te verwijderen aantrekken en lichtjes tegen het vliegwiel tikken met een hamer nadien terug wat aantrekken enz tot hij los komt
succes
ik heb destijds zo'n bout laten draaien maar woon wel midden Belgie
grtz
alain

Schrijver MIOB
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 feb. 2008 18:08 
Ik heb een setje poelierekkers variened in grootte, ik weet niet of die groot genoeg zijn. Daarnaats liggen ze op mijn sleuteladres en ik kna ze zaterdag pas hier hebben, hier is dan wel weer redelijk in de buurt: Bilthoven momenteel.

Dus mocht je niets kunnne regelen, voor zaterdag, kunnen we altijd dat nog proberen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 feb. 2008 18:49 | Aangepast door: ouwe_jan 
mast bout voor vliegwiel demontage is 10 cm lang
dik 20 m/m draad spoed is 1,5
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 feb. 2008 19:49 
Ouwe jan geeft het goede antwoord M20x 1,5.Ik heb hem hier liggen met nog een paar stukken speciaal gereedschap ,o a een haak sleutel om het
vliegwiel tegen te houden als je het de of monteerd.Alles is te leen ,met uitleg , maarja ik woon in Rotterdam

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 feb. 2008 20:20 | Aangepast door: Hans 
Uiteraard nooit een poelietrekker zetten op de o zo kwetsbare dynamorotor. Alleen een drukbout gebruiken, inderdaad in de maat zoals O-J aangeeft.
Te koop bij elke goed gesorteerde automaterialenhandel.
En niet te hard op die drukbout slaan als de rotor niet loskomt; krijg je onbalans van en da's vervelend tijdens het rijden.

PS om de rotor tegen te houden kun je er met een stuk stevig touw ook een strop omheen leggen en dat verankeren aan het motorblok.
Het mooiste werkt een luchtsleutel !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 25 feb. 2008 21:28 
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik heb de rotor inmiddels los gekregen met behulp van een oliefilterbout. Ik had er nog een liggen met een 17 mm moer (en niet de standaard 12mm) Dank je Alain voor die tip.
@Hans, in het handboek van Peters is wel sprake van het verwijderen van de rotor met behulp van een poelie trekker, goed dat je waarschuwd voor de gevaren van het gebruiken daarvan.
@ O_J, bedankt ook voor je mail en tips.
Marcel. (kan weer verder met sleutelen!)
Hondacx500.nl

Schrijver emiel
Gast 
#12 | Geplaatst: 26 feb. 2008 11:01 
Hulde,

zo heb ik ook weer iets opgestoken van het sleutelen aan de CX.
Gelukkig loopt hij nog als een zonnetje!!, maar een beetje voorkennis is nooit weg.

Groetjes,

Emiel & Andrea

Schrijver cees groot
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 maart 2008 08:31 
Heb het een laatst gedaan met de as van een verrijdbare autokrik die ik even moest demonteren.

Groeten.
Cees.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Poelie trekker lenen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven