Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

luchtfilter-inlaat gl/cx650

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 feb. 2008 22:28 
hoi,
ik ben op zoek naar de inlaat van het luchtfilter huis van een gl/cx650.
Wie in centraal nederland heeft wat?

mail naar kaspar@hondacx500.com

Want: mijn "650a" (zie nr 85 onder specials) heeft een 500 luchtfilter. Volgens mij is de inlaat daarvan kleiner. Ik verdenk dat het wat hogere verbruik (1op16) misschien ook daardoor komt.

gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 feb. 2008 07:21 
Kaspar deze motor zal altijd een benzine verbruiker blijven
want volgens de foto is deze motor van Gompie geweest
Maar alle gekheid op een stokje [CX motor ]een 650 motor met cdi onsteking zal altijd duur blijven lopen de tyming klop niet
cdi is enkelt geschikt voor 500 motoren en niet voor de 650
Transistor daar in tegen gaat wel voor 500 en 650 motoren
Als ik er naast zit misschien weet een of meerderen het wel uit te legen wat er met jou motor aan de hand is
groeten O.J.
CX riders geef hier nou eens een echt antwoord op
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 feb. 2008 10:24 
Ik wil gaarne even reageren. De opening van het luchtfilter huis is gelijk aan welk type dan ook. Maar, het huis is wel degelijk groter bij een 650 type. De luchtfilter is 15% langer. Dus het kan kloppen dat kasper een hoog benziene verbuik heeft omdat de kleine 500 luchtfilter niet genoeg door kan laten. Tip voor kasper is om even zonder luchtfilter te rijden en te zien of het verbruik beter gaat worden. Hiermee kan je gelijk het verhaal vanm ouwe-jan controleren.

Echter is mij niet bekend of een luchtfilterhuis van een 650 makelijk is over te zetten in een 500 frame. De inlaat, dus de haakse hoek om met schroefdeksel is dus wel weer gelijk aan alle type´s. Deze is uitwisselbaar.

Mocht het zo zijn dat zonder de luchtfilter rijden de motor zuiniger rijdt, dan raad ik je aan om een ander luchtfilter type te monteren direct op de inlaat en het luchtfilterhuis origineel te laten vervallen.

Met vreindelijke groet Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 feb. 2008 10:25 | Aangepast door: kaspar 
Aan ouwe Jan:

Dank voor je reactie. Ik weet waar je op doelt, dat Cdi ontsteking een andere karakteristiek heeft dan transistor ontsteking.
Ik heb echter de CDi ontsteking aangepast en de timing en verloop van de voorontsteking precies gelijk gemaakt met die van transistoronsteking. Rupert en/of ik gaan daar eerdaags een stukje over schrijven.
M.a.w. ik snap je punt, maar daar kan het niet meer aan liggen.

Aan Marco:

Dank. Ik ga het proberen.

bvd Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 feb. 2008 16:11 
Allereerst: compliment over de creativiteit
om een 650 motorblok in een 500 frame te hangen.

Dat dit niet zomaar en vanzelf gaat blijkt
alleen al uit het gegeven aan dat dit vrij uniek is.

Aanleiding voor de vraag is het benzineverbruik van 1 op 16,
en de gedachte of dit wellicht wat hoog is en of de oorzaak
gezocht kan worden bij het luchtfilterformaat.

Kijkend in een CX 650 E brochure op deze site
wordt daar gesproken over een verbruik van 1 op 15.
Dan is 1 op 16 niet eens zo gek. eigenlijk wel mooi
voor een motorblok rijk aan ervaring.

Maar ik vraag mij ook af of er wellicht verschillen zijn
in de overbrengingsverhoudingen bij de cardan
en voor wat betreft de bandenmaat tussen 650 en 500.

Deze beïnvloeden denk ik het toerental
en kunnen ook weer invloed hebben op het verbruik.

Maar het blijft een mooi project!
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 feb. 2008 19:49 
constant-mesh oftewel de toeren die uit de hoogst versnelling komen
Zijn van een 500 versnellingsbak 0.931
Zijn van een 650 versnellingsbak 0.839
de cardans zijn de uitgang op het wiel 3.09
Dus de 500 maakt de motor meer toeren en bij een 650 minder
Maar ja het adertje zit in de omtrek van de banden
Daarom is ook het verschil dat de 650 minder toeren draaid
bij de zelfde snelheid als de 500 en dat is ongeveer 1.000 toeren
We kunnen ook natuurlijk een wedstrijd uitschrijven en doen wie de meeste kilometers met 1 liter benzine doet op een vooraf geselecteerde baan of route
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 maart 2008 18:20 | Aangepast door: kaspar 
Beste allebei,

Ik heb de luchtfilter inlaten eruit gehad en vergeleken: schijn bedriegt niet.
de luchtinlaat van een 500c is kleiner dan die van een 650e. (Ik heb ook foto's gemaakt, maar weet niet hoe ik die moet plaatsen en linken.) Zoals Marco zegt is ook het luchtfilter van de 650 groter. Inderdaad iets om mee rekening te houden.

Maarre, heeft iemand nog de luchtinlaat van een 650e over?

bvd. gr. Kaspar

PS aan ouwe_jan: heeft gompie dan zijn tank bij Muts in Soest ingeleverd? Daar heb ik deze tank nl. 2ehands vandaan. Dit bepaalt ook het aangezicht van de fiets!
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Pleetje
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 maart 2008 09:28 
Heb een 650E huis met toebehoren compleet hier in 's-Gravenzande liggen.
Laat maar weten of de afstand voor jou te doen is over de prijs worden we hetwel eens.
Vr. groet Wim

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 luchtfilter-inlaat gl/cx650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ erikcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven