Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

themperatuur meter

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2008 00:30 | Aangepast door: pjotter 
OKAY DAAR GAAN WE WEER!!!!!!!!!
Beste allemaal.
ik ben op zoek naar een themperatuur meter. (Een thermometer mag ook maar ik heb geen gaatje in mijn blok waar ik hem in kan steken. :-) )
De mijne is hoogst waarschijnlijk overleden na het verkeerd aansluiten van de draden.(had op mijn oude blok 2 draden en nu maar 1)
Heb ook iets gelezen over een "blokje"wat ook nog kapot kon zijn maar heb het na een grondige inspectie niet kunnen vinden.
Dus wie heeft er 1 over of iets wat er op lijkt, en wil er van af.
Ik hoor het wel......
Greetzzzz pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 maart 2008 08:27 
pjot dat is even moeilijk ,raadsels voor een oude man die niet weet met wat voor bromtol jij rijdt en gebouwd hebt
Maar Pjot als je dat even probeert op te zetten op deze Site dan krijg je antwoord van ons
Want een Honda is nog geen Honda als je het Type en cc weet
groeten uit Wieringerwerf
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 1 maart 2008 10:22 | Aangepast door: Hansv 
Pjotter,

Effe een wilde gok, maar het "blokje" wat kapot kan zijn, is dat niet de spanningsregelaar? Die zit pal onder de temperatuurmeter. Die moet 7volt maken van de boordspanning van 12v

En hoe ik ook heb zitten zoeken, de schema's die ik hier heb gaan allemaal uit van EEN draad , als ik het goed heb een Groen/Blauwe, die vanaf de sensor naar de meter gaat. De tweede kant van de meter , een gele draad, komt direct van de (uitgang) van de spanningsregelaar.

Denk je er ook aan dat de temp. meter geïsoleerd gemonteerd moet worden op de ophangbeugel?

O ja, en ik heb hier zo'n ding liggen, groen kastje, spanningsregelaar, compleet. Werkt denkelijk wel, maar nog niet geprobeerd.

Harmony,
Hans.
( vind de schema's vaak slecht gedrukt )

PS : Ik ben het helemaal met OJ eens: CX500z,a,b,c,d,GL etc... is best handig om te weten.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 maart 2008 11:35 
O gelukkig, is was al bang dat er iets niet klopte aan het blok dat ik je verkocht heb.

Kijk goed of er een massa in jouw koplamp is, of daar waar de draden samen komen. Het lijkt er op dat die meter geen massa heeft.
Want als je het verkeerd aansluit, zal die gelijk naar vol gaan.

Controleer ook of er geen draadbreuk is van het blok naar de meter.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2008 12:08 
Eeh ? Snap ik het nou niet of hoe zit dat?

12 Volt naar spanningsregelaar (zwrte blokje direct onder de meter), op Zwarte en Groene draad. Groen is trouwens massa, toch ?

7 volt uitgang, Gele draad, naar de meter.

Meter is geisoleerd opgehangen in het teller-frame, dus GEEN verbinding naar massa.
Via Groen/Blauwe draad naar de sensor in het blok, en vanaf daar, hup, direct op massa.

Van 12 naar 7 naar meter naar sensor naar massa. Dacht ik ?

Heb ik het goed of zit ik weer uit mijn nek te zwetsen ?

Harmony,
Hans.
( schiet wel vaker mis, maar zit er echt niet mee )

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 maart 2008 12:40 
Je en nee, je hebt het wel goed.

Volgende, er zijn 2 type's en hier zit hem nou niet het verschil
Bij de een sluit je hem zo aan, en bij de anders zit dat regel blokje er tussen.

Als ik het goed heb zit het verschil dus in custom of oer model. Met de blauwe tellers staat de meter op zich zelf en met de chromen tellers zijn die gelijk aan de GL types en daar zit een regel blok je bij.

Zwart is plus bij de cx.
Groen is massa.
dat klopt.
Helaas heb ik even het boek er niet bij, ik zit namelijk in de winkel.

Er is ook nog een gele draad en zwarte draad. Dan is er nog de censor draad. Ik geloof blauw rood.

Meet die eerst eens of je die kan volgen. Meet nog eens als de draad los is van de censor. Is er verschil dan moetje er van uit gaan dat die werkt.

Die draad kun je dan zo aansluiten op je meter. En van de meter weer naar massa. Slaat hij gelijk uit, dan moet dat blokje er nog tussen. Slaat hij niet uit, dan is de meter kapot of heb je het nog steeds verkeerd aan gesloten.

Verder kan ik je nu even niet helpen, dus meten is weten en loop alles nog eens na.
groetjes..
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 1 maart 2008 21:45 
Onder : techniek > hulpmiddelen en tips > bedradingsschema's staan 7 verschillende schema's

Alleen op de twee van CX650 kwam ik de 7volt regulator niet tegen, in de andere schema's zit dat ding wel.

Groen = Massa
Zwart = 12Volt
Geel = (dus) 7 volt.

Je kunt de sensor testen door deze naast een thermometer in een bak water te hangen (vglns Peters)

En let op: de bevestigingsbouten van de meter zijn tevens de electrische aansluitingen van de meter !

Harmony,
Hans.
( die het denkt te snappen )

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 maart 2008 22:05 
Nou ik zie het al weer..... heb weer wat uit te zoeken.
ik weet wel zeker dat ik in eerste instantie de verkeerde draad onder de tank aangesloten heb.
Toen schoot de meter naar hot...... en toen was het over.
Ik ga zondag ff kijken, ik kom hier op terug.
Greetzzzz pjot

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 maart 2008 01:15 
Heb vandaag helaas nix kunnen doen.
Zit ff zwaar in de lappenmand met 39c koorts.
Wie weet morgen

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 themperatuur meter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven