Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

help

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 mei 2008 15:11 
Hallo clubleden

Wie kan mij helpen aan de carter ontluchting van het blok
ik heb hem vandaag in 2 stukken gedraaid zie URL

gr Arnold

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 4 mei 2008 16:14 
Hoi Arnold,

Da's balen.

Ik heb het gevraagde onderdeel niet voor je. Heb denk ik nog wel een blok staan waar gewoon een platte bout op zit, zoals bij alle oudere modellen. Mocht dat een (tijdelijke) oplossing zijn, kun je die bij me komen halen.

Gr.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 mei 2008 16:38 
Hallo Coen ,
Ik denk dat dit blok de ontluchting nodig heb .of is dat verkeerd gedacht van mij ben wat dat betreft niet echt op de hoogte
in ieder geval bedankt en ik hou de optie graag open

gr Arnold

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 4 mei 2008 18:53 
Hoi Arnold,

Ik heb het eigenlijk ook nooit begrepen. De eerste blokken hadden niet die ontluchting, de latere wel. Er zal inderdaad wel een reden voor zijn, maar of het nu veel uitmaakt? Bij mij, het 78 model, zit er gewoon een bout op die ik opendraai om te kijken naar de stand van de rotor. Bij de latere modellen zit er ontluchting op. Misschien dat iemand anders hier zijn licht op kan schijnen.

Gr Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 mei 2008 19:07 
ik vermoed dat het toch wel enige zin heeft want uit de ontluchtings slang van miin luchtfilterhuis komt toch regelmatig wat olie sludge
ik denk dat het via die ontluchting in mijn luchtfilter komt en daarna weer uit het slangetje

gr Arnold

(die er al vaker over heeft nagedacht maar nu voor een voldongen feit staat )

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 mei 2008 19:36 
Arnold in Wieringerwerf licht er een voor jou je zult hem moeten halen want ik zendt niets op
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 mei 2008 19:44 
Ach wat is dat erg he dat jullie niet weten waar dat voor is nou het heeft met de onderdruk van de motor te maken
zonder dat pijpje werkt je motor net zo goed als met een verhoogde pijp met afzuig maar bij deze heeft men iets olie verbruik om dat het vliegwiel nog alwat olie daar naar toe verplaatst
Doe de ontluchting pijpje er maar eens af of de platte afsluitdop en geef maar een gas tor ongeveer 4.000 toeren je motor en als je er bij staat je zit meteen een klein beetje er onder van het spaten
Verders heeft het helemaal geen nut bewezen
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 4 mei 2008 19:53 | Aangepast door: theojansen 
de eerdere types CX-en hadden de carterontluchting iets anders, nl. via een extra leiding uit de de cylinderkoppen naar het luchtfilterhuis. nu kunnen de carterdampen weer met de inlaatlucht verbrand worden. de vloeistof of sludge loopt er via de dikke slang onder het luchtfilterhuis weer uit.
snap je het nog?
theoj.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 mei 2008 19:56 
heel fijn Ouwe jan
ik moet nog even zien wanneer ik daar tijd voor heb want het is niet echt naast de deur zou je mij in een mail je adres en eventueel je telefoon nummer willen geven
als ik dan kom bel ik van te voren want om dat stuk nu voor niets te rijden is ook niet alles

mijn e-mail is aw.koopmans @planet.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 mei 2008 20:05 | Aangepast door: A Koopmans 
@Coen

ik heb eigenlijk de motor vrijdag nodig i.v.m. een afspraak
nu dit verhaal van Ouwe Jan is het misschien toch een optie om zolang met de afsluit dop te rijden zou jij mij willen mailen met je adres en of telefoon zodat ik niet voor niets rijd

tel nummer 0345-517493

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 4 mei 2008 20:24 
Arnold, niet doen zonder ontluchting.
je bouwt teveel carterdruk op.
kan je een oliekeerring kosten. eerst naar O.J.!
succes, theoj

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 mei 2008 20:35 | Aangepast door: A Koopmans 
@Theo

Zit er bij mijn motorblok geen top onluchting op dan ??
ik weet het niet zeker maar zal nader moeten kijken of daar een dikke slang loopt die voor ontluchting is

gr Arnold

Schrijver JosvanR
Gast 
#13 | Geplaatst: 4 mei 2008 22:51 
als jouw blok wel een topontluchting heeft dan is deze afgedopt. effe de rubber doppen eraf trekken en je kunt de ontluchtingsslang erop aansluiten. ga in ieder geval niet zonder ontluchting rijden.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 mei 2008 19:54 
beste leden

met behulp van mijn werkgever is het probleem opgelost
er is er een naar voorbeeld gedraaid heb hem erop gezet en even een blokje gereden
olie dicht geen lekkage voor zover ik kan zien

Bij deze Hartelijk dank aan Coen en O.J. voor het aanbod waarvan ik nu dus geen gebruik hoef te maken

Gr Arnold

(die nu weer uit de stress is)

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 help

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven