Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

remklauwen + remschijven gezocht

 
Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 nov. 2008 18:54 
voor op de dagelijkse fiets zoek ik nog twee remklauwen en dito schijven.
Het is een gl500d uit 81" met nu maar 1 remschijf.
ik wil dit graag ombouwen naar 2 schijven.
Hoeven niet moeders mooiste te zijn.(wel goed natuurlijk..)

eis en wederdienende en groeten van Andre

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 5 nov. 2008 20:59 
Hallo Andre, als je op je GL twee schijven wil gaan zetten, zal je ook een andere vorkpoot moeten hebben denk ik. Of zit er op jou fiets al plek om de remklauw te kunnen vastbouten?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dreester
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 nov. 2008 21:31 
Hoi Marcel,
klopt wat je zegt. heb nog andere vorkpoot liggen waar die extra "oogjes" opzitten. Zit nu wel in dubio, heb net bij roukema een rechterklauw en rempompverdeler besteld en wil de remschijven gaan gebruiken die normaal op de gl zitten met enkele schijf. Deze zijn groter(dus naar mijn mening beter remmen) maar dan moet ik nog een soort bracket hebben die ook op de linker klauw zit. dit om de klauwen om de grotere schijven de krijgen..
ff teutullen denk ik...

of heb je nog tips voor mij?

Andre

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 nov. 2008 08:28 | Aangepast door: marcobecker 
Mensen, mocht er iemand achter komen wat voor bracket er recht zit, laat mij het dan ook weten. Ik ben er nog niet achter, maar zou er graag ook ééntje willen hebben. Ook ik heb spullen van een GL500C liggen met maar 1 remschijf. Die schijf is groter vandaar een andere bracket op de rem klauw. Dit type heeft nooit een uitvoering gehad waar het ook rechts zat gemonteerd. Kunnen we nu wel een rechter bracket voor de remklauw vinden, dan kan ik mijn wing met twee grote schijven uitrusten. Moet jij eens kijken hoe dat gaat remmen. Vandaar dat ik mijn vraag stel. Waar kan ik een rechter bracket vinden die gelijken/spiegelbeeld is van de linker bracket GL500C uitvoering. Ik heb het over de silverwing GL500 zonder kuip. Ik ben al eens bezig geweest om het terug te zoekenbij honda om te zien of deze bracket bijvoorbeeld op een CB750 gemonteerd was. Jammer genoeg hebben we het niet goed uit kunnen vogelen. Toen kwam er nog ergens een bestel nummer langs. Dit opgevraagd en dat koste 275 euro, en we wistenniet eens zeker of dat de goede was. Maar dat maakte niet zoveel uit, het was toch niet lever baar.
Dus,.
Mochten we het weten, dan is de persoon die boven aan stond ook geholpen.
Groetjes Marco.
Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 nov. 2008 11:07 
de bracket van dit type met grotere schijven is dezelfde als van de cb900f, ik heb namelijk een cx en een cb, en die kan ik zo overzetten, met bijbehorende bracket, de cb heeft ook de grotere schijven.

dus als je grote schijven wil moet je gewoon cb schijven en klauwen (enkel en/of dubbelzuigerig) halen.
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 nov. 2008 12:43 
cb900f, welk bouwjaar?
dan ga ik eens zoeken.
welke heeft de dubbele zuiger en welke de enkele.
groetjes marco.
Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 nov. 2008 14:22 
ik heb een cb900f uit 81' en die heeft dubbelzuigerige remklauwen, en die kan ik inclusief schijven 1-op-1 overzetten op mijn cx.
degene tot 1980 hebben volgens mij enkelzuigerig

(ps ik heb de bol d'or)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 6 nov. 2008 19:16 
kijk,dit is interessant. passen dan de remklauwen van de gl ook op die bracket?

Andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 6 nov. 2008 19:19 
@Marco,

mocht het je lukken. hoor ik het dan van je? zie een goede remkracht wel zitten...

Andre

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 nov. 2008 22:00 
ik denk dat de remklauwen van de GL hetzelfde zijn, en dezelfde diameter schijf ook denk ik, dus mijn (voorzichtige) conclusie is dat het gehele spul zo 1-op-1 is over te zetten. Ik heb het wel eens gedaan op mijn CX, lekker grote schijven en dubbelzuigerige klauwen, maar heb het toch weer teruggezet omdat de bol anders geen remmen had.

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 remklauwen + remschijven gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven