Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Te koop CX500 1980

Schrijver Eric
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 dec. 2008 10:24 | Aangepast door: Eric 
zie ook mijn advertentie op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/213340275

Voor een dergelijke motor moet je wel een beetje een liefhebber zijn. Dit is mijn eerste (motor) liefde. Vertroeteld als een kindje. Een jaar of 10 geleden eens gekeken waarom hij olie verbruikte. Het blok bleek versleten. Vervolgens besloten om hem volledig te restaureren.

Tot de laatste bout gestript, alles gestraald, gepoedercoat en opnieuw gespoten en er ging voor dik NLG 3000,- aan onderdelen in het blok, alle modificaties incluis. Was weer als nieuw. Daar heb ik vervolgens zo'n 30.000 km mee gereden. Veel woon-werk, maar natuurlijk ook vakanties zoals Schotland. Een jaar of 4 geleden de Rickman Polaris stroomlijn eraf gehaald en een origineel kuipje gemonteerd. De stroomlijn krijg je er natuurlijk bij, net als de twee Krauser koffers en als je echt aandringt ook nog een magnetische tanktas.

Het blok loopt echt super. Kom maar eens kijken, luisteren en rijden.

Zeer betrouwbare fiets en in nagenoeg perfecte staat. Heeft altijd in mijn verwarmde garage gestaan. De foto's spreken boekdelen. De mankementjes zijn de volgende:

1) oliekeerring versnellingspookje lekt af en toe een druppeltje

2) uitlaatbochten zijn niet van RVS, dus die roesten. Ik spuit ze zelf af en toe bij met een hittebestendige (zilver)lak.

3) Alleen als je de kuip wilt monteren: De rechter lower van de Polaris kuip is beschadigd, die moet je repareren. De CX is een keer gevallen, helaas. Ook het hoofddeel van de kuip moet gerepareerd bij de bevestiging op de motorsteun als gevolg van slijtage. Reparatie is goed te doen, want het is polyester. De kleur is Ontario-blue. Een kleur van Ford die je gewoon in spuitbus kunt kopen. De ruit is van lexaan. Dat kun je dubbel buigen, zonder dat het barst of breekt. Wordt ook in bepantsering gebruikt. Altijd handig.

Kortom, veel plezier voor niet teveel geld. Geen wegenbelasting, ik betaal vijf tientjes verzekering per jaar. Onderhoud beperkt zicht tot smeermiddelen, banden en accu, maar die laatste twee zijn nog zo goed als nieuw.

Ik doe er afstand van omdat ik als liefhebber van ouwe meuk ook nog een BMW R80RT heb waar ik zo goed als dagelijks op rij.

Ik hoor van je. Graag reacties via de Marktplaats advertentie of bel ff 06 5577 3688

Groet

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Te koop CX500 1980

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven