Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Vacuum afstel apparaat voor carburateurs

Schrijver Gerard Arends
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 april 2009 13:37 
Zoek voor de CX 500 een vacuum afstelapparaat om de carburateurs te kunnen synchroniseren.

Wie heeft nog zoiets liggen ,tegen een clubvrienden prijsje ???

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 april 2009 14:59 
Hoi Gerard bij Louis voor een vriendenprijsje. Mocht je er een willen lenen en je woont in de buurt (ik woon in Ruinen) dan moet je het maar even laten weten.

Groeten,
Ton

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 april 2009 15:10 | Aangepast door: marcobecker 
Ik heb twee zaken waar je eens over na moet denken. Ik hoop dat ik het simpel uit kan leggen.

Neem een plank van 1 meter lang. Spijker daar een slangetje in een U vorm op. De uiteinden boven aan de plank houden en deze lang genoeg houden om aan te sluiten op jouw carbarateur aanzuigbuizen. Dus het dunnen slangetje is grofweg 4 meter lang. Vul de U met rode lampen olie. Beide benen van de U lopen nu vol, doe dat tot halverwege. Aansluiten maar en daar waar meer onderdruk in de carbarateur is zal de olie naar toe gezogen worden. Als het goed is zal de U netjes blijven staan met de lampen olie. Dat was Tip 1.

Tip 2 is van een hele andere aard.
Draai met de carbarateurs in de hand de stationair vol open. Neem een naald van maximaal 0.75mm dik. Schuif deze onder de kantelende gas klep door vlak bij het co2 gaatje. Draai de gasklep langzaam dicht met de naald er tussen. Blijf die naald bewegen tot dat deze stroef gaat lopen om dat de gasklep zich sluit. Meet op deze manier met 1 naald beide gaskleppen na. Geloof me, het werkt. Het dicht stellen van de gasklep doe je door het stationare toeren tal terug te stellen.
En dat was tip 2

Kom je er niet uit Tel 0321 312336
of 06 57731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 april 2009 15:17 
Kijk en daarom zijn die meters nou zo handig

Ton

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 april 2009 17:50 | Aangepast door: Arno Luierweert 
Hallo, CX Vrienden

Misschien iets raars , maar met een vacumschakelaar van een wasmachine of vaatwasser , wil dat niet werken kun meteen een lampje aansluiten alleen de waarde van hoeveel weet ik niet, ik weet alleen dat niet veel nodig is om vacum te meten en een vacumschakelaar heeft niet veel nodig je zuigt er aan en de schakelaar werkt.

Groeten Arno

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 april 2009 06:01 | Aangepast door: ouwe_jan 
Na Marco hier dan tip 3
Om te controlleren of je carburateurs sinchroon zijn
Motor even warm draaijen dan statstioner laten draaijen
Eerst de Linker bogie er dan moet de motor op een cylinder blijven draaijen
Daarna de Rechter bogie er af en de motor moet dan ook blijven draaijen
Slaat de motor af als de Rechter bogie er af is dan moeten gashandel afstelschroef iets meer open worden gedraaid
Slaat de motor af bij de Linker bogie er af dan moet de Rechter carburateur afgesteld worden en daar zit nu het venijn en hoe los je dat nu op
Het meeste werk is wat Marco met de speld doet maar wel het langste en het beste , want je moet dan de carburateur er afhalen of enkelt de zuigbuisen ,de Benzine tank er af want op de Linker carb zit het stel boutje om de Rechter carb daarmee af te stellen ,doe dit heel sicuur
en de Vierde tip is leen even van iemand twee vacum meters met verloopstukjes voor op de zuigbuisen en je ziet dan meteen wat er aan de hand is 2 bur is stationer als een van de twee lager of hoger is kan je dat met je lucht regel schroef bijstellen of afstellen het beste hierbij is draai de schroeven geheel in en dan tweeslagen terug controlleer dan bij stationer draaijen de vacum meter weer 2 bur moet dat zij een halve slag heen of terug mag en dan weer de bogie test
1100 toeren voor een 500 en 1000 voor de 650 motoren
veel plezier met deze afstelling doe je het goed dan gebruik de motor minder benzine, remt beter af op de motor en je rijdt prettiger en de motor is daar heel blij mee en de berijder ook
o.j. bur is vacum en bar is druk
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 april 2009 09:02 
Ik heb ook een set vaccuum meters liggen en ik woon in Haarlem. Met zo'n set ljikt mji toch wel het makkelijkste. Bovengenoemde methodes zulln ongetwijfeld beter resultaat opleveren maar voor de gemiddelde sleutelaar mischien net effe teveel van het goeie.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 april 2009 09:58 
En ik heb ook zo'n vacuum set liggen en woon in Emmeloord.

Wordt steeds gemakkelijker Gerard.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Gerard Arends
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 april 2009 17:00 
Beste clubleden,

Bedankt voor alle positieve reactie's.

Ik ga aan de gang met de U buizen en de andere tips.

groeten,

gerard

Schrijver Peter1
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 april 2009 19:53 

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 7 april 2009 23:49 
KLIK
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Vacuum afstel apparaat voor carburateurs

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven