Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gratis sleutelen én rijden!

Schrijver Richard1967
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 april 2009 11:21 
Zojuist plaatste ik deze advertentie op marktplaats:

Ben je handig in het sleutelen aan motorfietsen en vind je het eventueel ook leuk om te rijden, maar je hebt geen geld (over) voor deze hobby, dan is dit misschien wat voor je:

Ik heb twee oldtimer motoren (Honda CX500C) uit begin jaren tachtig maar helaas zelf weinig tot geen sleutelervaring. Het onderhoud door de dealer vindt ik erg duur.

Ik zoek nu iemand die beide motoren technisch wil onderhouden en eventueel (maar niet persé) verfraaien, oppimpen, whatever (zolang ze maar veilig blijven rijden). In ruil mag hij (of zij) één motor permanent bij zich houden en er gratis op rijden.
Alle kosten zoals verzekering, olie, materiaal, onderdelen en misschien af en toe toch een noodzakelijke professionele reparatie zijn voor mijn rekening. Alleen de bezine betaal je zelf. Dus heb je kennis en vooral ook tijd, dan heb je hier misschien een goedkope en prachtige hobby, en ik bespaar mijzelf dure garagekosten, win-win lijkt me toch?

De motor is mijn hoofdvervoermiddel, dus voor mij is het belangrijkste dat ik altijd één rijdende motor voor de deur heb staan. Daarom heb ik ooit een tweede gekocht, omdat de eerste kapot ging, en dat was toen goedkoper dan de reparatie. Je begrijpt dat ik voor deze werkwijze in de toekomst niet genoeg plaats heb thuis .

Verder help ik graag af en toe mee en wil ik 'het vak' ook wel leren, maar zowel mijn tijd als kennis en ervaring schieten ver te kort. Voor dit type motor is verder een zeer actieve vereniging (zie hondacx500 punt nl) en technisch forum. Ook gebruikte en nieuwe onderdelen zijn goed verkrijgbaar, tegen redelijke kosten.

Heb je interesse en woon je in Huizen of directe omgeving, neem dan even contact op voor meer info en kunnen we kijken of het klikt.

Groeten,
Richard.
foto's en org.adv. op marktplaats

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 april 2009 11:39 
Beste Richard,

Ik vind het een hoffelijk aanbod!! Ik zou je met sleutelen best een keer willen helpen. Maar omdat ik reeds 3 motoren in de garage heb staan heb ik voor jouw motor geen plaats. En ik heb nu al moeite met het maken van de keuze op welke motor ik nu weer weg wil!! Ik woon wel redelijk in de buurt, in Nijkerk. Je zou een keer een zaterdag middag langs kunnen komen, maar het moet geen compleet restauratie of Teutel project worden want dan gaat er voor mij ook teveel tijd in zitten. Wat ook nog een oplossing is is Marco Becker! Dan weet je zeker dat je motorisch goed zit.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 april 2009 19:04 
Beste Richard,

Even voor de duidelijkheid. Wil je zelf leren sleutelen en daarbij hulp hebben van mensen om te laten zien hoe het moet of is het een kwestie van geen tijd/zin/animo om het te doen?

Ik wil best wel eens een keertje langskomen om bijvoorbeeld met zijn tweeen wat basis onderhoud en controles te doen zodat je het in het vervolg zelf kunt doen.

Dingen zoals olie verversen ed. zijn de klussen die je makkelijk kunt leren. Ik kan mij voorstellen dat als het wat ingewikkelder wordt zoals distributie ketting/stator dat je daar zeker wel even iemand met ervarigin bij nodig hebt.

Mail mij maar eens. wouter.bartenATgooglemail.com en mischien kan ik eens langs komen. Huizen is niet tever voor mij. Ik kampeer er zelfs ook nog weleens in de buurt.

Let wel: Ik heb al twee motoren dus ik hoef er niet nog eentje bij te hebben om mee te rijden dus daar doe ik het niet voor.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Richard1967
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 april 2009 20:55 
Waarom verbaasd het mij nu niet dat juist de bezitters van al meerdere motoren (de echte liefhebbers dus) het eerst reageren. Geweldig, bedankt jongens, ik zal jullie hulp zeker inroepen als het nodig is, en dat is misschien binnenkort al.

Ik wil zeker ook zelf leren sleutelen, zo had ik idd een stator probleem en heb zelf toen op instructies van forumlid marcel het blok eronderuit gehaald, die hij vervolgens heeft gerepareerd en teruggeplaatst.

Maar iemand anders blij maken met een hobby die hij anders niet kan betalen zal mij zeker ook goed doen, als zo'n persoon bestaat. Ik kan er toch maar op één tegelijk rijden. En een beetje ruimte maken thuis is zeker ook een subdoel

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gratis sleutelen én rijden!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven