Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Oliefilterhuis

Schrijver Patrick van der Hee
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 juli 2009 19:11 
Hoi iedereen,

Om mijn CX500 rijdende te krijgen, heb ik alleen nog een oliefilterhuis nodig, want ik heb een tijdje terug een 'nieuwe' voorste carterdeksel eropgezet, maar het oude filterhuis is er op de een of andere manier met geen mogelijkheid af te krijgen... Heeft iemand er nog eentje liggen die ik tegen een mooi prijsje kan ophalen?

Grt Patrick!

Schrijver Lemmy
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 juli 2009 22:14 
Ik heb er nog wel eentje voor je liggen. Kosten: 0 euro (wel zelf ophalen ;) )

Gr
Jan Dirk
Heerenveen

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 juli 2009 00:03 
Hallo Patrick,

als je de "oude" toch al afgeschreven hebt, kan je het gerust even met grof geweld proberen los te krijgen :

- goede griptang op platte deel kop bout (dus niet op het 12mm zeskantje

of

- deksel even goed vastzetten ( met een paar schroeven plat op de werkbank of zo) blok hout tegen één van de ribben op filterhuis in losdraai richting, GROTE hamer gebruiken.

Beide methodes heb ik gebruikt zonder gevolgschade.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver Znoek
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 juli 2009 12:21 
De hamer plank methode is de beste, minst verwoestende manier, uit eigen ervaring... als het dan niet lost, komt het nooit los hehehe

Schrijver Patrick van der Hee
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 juli 2009 12:30 
Hahaha, alle mogelijke manieren al geprobeerd, zelfs al geprobeerd om het te laten schrikken, ook al een lijmklem erop gezet, maar die verboog, de blok hamer methode was het eerste wat ik probeerde, met een stevige handmoker, maar dat had geen zin... Met een klemtang eromheen werkte zelfs niet, de motor stond op de bok, en iemand moest de motor zelfs tegenhouden, anders viel het om... Alsof het één geheel was geworden. Nouja, een ander filterhuis is hier gelukkig goed te vinden, dat is de beste oplossing denk ik!

Schrijver Hansv

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 13 juli 2009 17:07 | Aangepast door: Hansv 
Dan blijft er niets anders over dan een flinke hoeveelheid grof geweld. Zo'n ding moet er toch afkunnen, wat krijgen we nou. Wie is hier de baas, zo'n stuk metaal of wij, de mens, koning der schepping (ahum).

Als subtiel niet werkt, dan pak je de slijptol en slijpt de kop van de bout eraf. Geweld, effectief toegepast, jawel!

Verdorie! Los moet 'ie en los zal ie.

Harmony,
Hans.
( laat zich niet klein krijgen door een stuk metaal, nou ja, meestal niet....... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 juli 2009 20:45 
hey ik heb hier nog 3 oliefilterhuizen liggen die je zo kan hebben dus je hebt een aantal pogingen filterhuizen te slopen ;)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Znoek
Gast 
#8 | Geplaatst: 16 juli 2009 15:54 
Hehehe Patrick wat klinkt dat allemaal lekker grof en oliefilterhuis / bout onvriendelijk
succes met de plaatselijke verwoesting

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Oliefilterhuis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven