Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Gevraagd:carteronluchtingstuitje.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 okt. 2009 18:29 
Ja hoe dat nou precies heet weet ik eigenlijk niet. Staat in mijn werkplaatshandboek gewoon niet in.
Ik wou mijn distributieketting m.b.v. lichtje en tandartsspiegeltje nakijken om te zien of kettingspanner nog kon inbuigen. Maar het liep al direct verkeerd, ik heb daar geen dop zitten, maar een slang op een "tuitje" voor de ontluchting van het carter. En dit "tuitje" was al redelijk beschadigd, maar nu is het helemaal kapot. Gelukkig heb ik de resten uit het gat in het achterdeksel kunnen draaien.
Wie kan me hieraan helpen? Jammer genoeg sta ik nu zonder vervoer, wat een ellende.
Ik hoop echt dat iemand van jullie me kan helpen.
Vriendelijke groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 okt. 2009 19:54 
Daniel heb je nog dat oude blok thuis aan de voorzijde onder de radiateur daar zit een stop en deze past op het ontluchtings gat
Zoniet draai dan bij de motor waar het ontluchting pijpje stuk van is er af er zal wel een onderdelen zaak bij jou in de buurt wezen en koop dan zo`n dop
Het slangete doe je dbbel en doe dit bij elkaar met een ty rip
Misschien bij jou in de buurt een Honda CX rijder en vraag of deze zo`n stop of pijpje voor jou heeft
o.j.
anders ligt er hier nog wel een
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jos blezer
Gast 
#3 | Geplaatst: 9 okt. 2009 20:38 
hallo Daniel.
ik kan je wel tijdelijk uit de brand helpen met een zwarte onluchtings pijp.
hij zit wel nog vast op mijn " bobber blok", je weet wel.
kan me wel even bellen voor iets te regelen.( moet dit weekend wel werken).of een pbtje ook goed.
Ja zo zie je maar weer, even iets kontrolleren, en wel ja dan gaat het net niet goed!!!
laat maar iets weten.
groetjes jos.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 okt. 2009 22:48 | Aangepast door: danielstrouven 
=>Oude Jan: Ik heb wel zo'n dop, maar ik kan die toch niet zomaar in de plaats van die ontluchting zetten? Of zit die ontluchting daar voor niks dan?Ik zie niet in hoe ik op die dop zo'n ontluchtingspijpje kan solderen, lassen of plakken...

=> Jos: alvast merci, Alain zei ook al dat ik die van hem een tijdje mag lenen. Als ik lang op een andere moet wachten maak ik misschien wel gebruik van je aanbod. Dan bel ik je wel, OK? Maar Alain woont natuurlijk wel wat korterbij...

Dit bedoel ik :

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 okt. 2009 09:32 
Daniel en anderen cx rijders
Als het motorblok een pijp ontluchting heeft een deze is stuk.
Dan kan men tijdelijk er een dop op zetten en de slang dicht maken
Want waar de dynamo en ontsteking draaden er uit komen zit ook een ontluchtingslang en deze is ook op het luchtfilter aan gesloten
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 okt. 2009 09:41 
Nou dat is goed om weten, Oude Jan. Dan kan ik dat ondertussen doen.
Maar ik had het terug graag in orde, dus als iemand een tuitje voor me heeft??Alvast bedankt,
Daniël.

Schrijver jos blezer
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 okt. 2009 20:48 
Daniel.
by the way? hoe zit het nu met de distributieketting??
Ik ben nu wel erg benieuwd er naar en wil eigenlijk niet wachten tot een volgende stamkaffee.

groetjes jos.

Schrijver jos blezer
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 okt. 2009 20:59 
oeps, je verhaal bij techniek nu pas gelezen.
bovenstaande vraag is dus beantwoord.

gr. jos

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 okt. 2009 23:04 | Aangepast door: danielstrouven 
Ja, eigenlijk voor zover ik het kan beoordelen ziet alles er best uit.
Ik denk dat het meeste "geruis" van mijn einddempers komt, die "trillen" wat. Als ik er met mijn knokkels op klop hoor je dat er binnen iets mee trilt. Niet heel erg los, maar toch een beetje. En dat verklaart misschien de trillingen en het geluid dat ik hoor bij pakweg 100 km /uur en harder.
Ik ga alvast proberen alles te controleren of ze wel goed vastzitten.
Straf hè, niet kunnen zeggen of het lawaai van de motor of de dempers komt, maar ik hoor niet goed, dus ik kan het echt niet zeggen. Wat te lang in een fabriek blijven werken.
Maar heeft er niemand een tuitje te koop?
Wordt vervolgd.....

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Gevraagd:carteronluchtingstuitje.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven