Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

originele motorsteunbouten gezocht. cx500 B

 
Schrijver Toon
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 jan. 2010 13:37 
Beste Allen,

Mijn cx500 project loopt al aardig.

Frame dit weekend naar de coater.

voorkant weer geheel netjes.

Alleen nog op zoek naar mooie koplamp oortjes.

Maar nu ik bij de ophanging van mijn blok aan kom is het een wirwar van verschillende bouten.

Heeft iemand de 4 bouten waarmee je de grote motorsteunen bevestigd ter overname?

Het gaat om een cx500 B

mvg

Toon

Schrijver toto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 jan. 2010 14:22 
Ik heb nog 'n hele bak vol bouten liggen dus kom maar uitzoeken zou ik zeggen.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 jan. 2010 22:11 
idd heb ook een bak bouten waaronder ik zeker weet blokbouten e.d., weet alleen niet welke dus uitzoeken geblazen!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Toon
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 jan. 2010 10:00 
Beste Toto en Cmtheman,

Bedankt voor de reacties.

Ik woon in de buurt van nijmegen.

Waar wonen jullie dan kan ik even kijken wat gunstig is om langs te komen.

mvg

Toon

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 jan. 2010 10:07 
Vreemd?
4 bouten los uit het blok.
Nomaal gesproken zitten die bouten vast. 2 in de cilinderkoppen, en twee in het tussen blok.
Die in de cilinderkoppen willen wel los, dus dat komt wel voor. Echter de twee op het tussenblok heb ik nog nooit los kunnen krijgen. Het is me wel gelukt, maar toen brak de boel gelijk kapot. Naar mijn weten horen die bouten echt wel vast te zitten.

Tip, de moeren die jij nodig zou kunnen hebben, zijn ook gebruikt op het cardanhuis, daar waarmee de cardanklok vast zit aan de achterbrug. Die passen er namelijk ook op.

Dan de bouten die je in de cilinderkop draait, niet van vet, koppervet voorzien. Te veel aan vet in het tapgat zal tijden het aandraaien van de bout het schroefdraai doen breken. Gevolg, is dat het vet niet weg kan, en zal dicht bij de cilinderkop een uitweg gaan zoeken. Het aluminium scheurt dan kapot. Hierdoor zijn veel cilinderkoppen kapot gegaan. Het zijn maar twee kleine tipjes. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver toto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 jan. 2010 13:02 | Aangepast door: toto 
Toon:
Waar wonen jullie dan kan ik even kijken wat gunstig is om langs te komen.

In Heerhugowaard , dat is net 'n mooi ritje op 'n mooie lentedag.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Toon
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 jan. 2010 23:11 
Beste Marco,

Toen ik het blok verwijderde lag er gewoon 1 bout (van het onderblok) los in de motorsteun.

de rest zit idd nog in het blok.

Ik heb reeds een afgebroken klepdeksel bout verwijderd zie topic van een tijd terug.

Hoe heb jij die bout toen verwijderd?

m.v.g

Toon

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 originele motorsteunbouten gezocht. cx500 B

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven