Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Uitlaat vast!

 
Schrijver Joost Meier
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 juli 2010 10:48 
Hallo,

Ik wil de uitlaten van mijn Cx500c uit '83 vervangen maar ik krijg die dingen niet los van de balanspot.
Heeft iemand een tip hoe ik ze los krijg zonder die dingen te slopen?

ps. kruipolie werk niet.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 juli 2010 11:30 
wanneer de balanspot nog onder de de motor gemonteerd zit, dan de achterste ophanging en klemband natuurlijk losmaken. vervolgens met veel geduld en geluk en wd40, met kleine ronddraaiende bewegingen proberen ruimte te maken in de overgang v/d balanspot naar de demper.
heel soms breekt de boel af en dat heb je pech.
helaas is de balanspot vaak zo verrot dat het niet meer lukt en rest nog maar een methode: geweld!!
succes, theoj
(daarom gebruik ik bij montage v/d uitlaatdelen koperpasta; kan je ze altijd weer losmaken)

Schrijver Hansv

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 4 juli 2010 11:53 
Ja, die dingen kunnen behoorlijk vast komen te zitten.

In het verleden heb ik de hele uitlaat eronder vandaan gehaald, de schildjes verwijderd (ook al een ramp-verhaal om dat los te krijgen) en dan met veel geduld, veel WD40, en zacht geweld met de punt van de hamer rondom tikkend, de zaak los gekregen.

Balanspot bleef heel, uitlaten bleven heel. Maar 't kan natuurlijk anders lopen.

Als de balanspot nog aan de motor zit zou ik de bevestiging van de uitlaat losmaken, en de uitlaat als hefboom gebruiken. Wederom: WD40, en veel, heel veel geduld en zachtjes 'wrikken'

Harmony,
Hans.
( die zijn "Rode Rakker" met dit weer niet uitlaat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 juli 2010 12:54 
Hans het kan wel als je die grote Halsband omdoet
Die met die grote ringen en je zet hem gewoon bij een Lantarenpaal en ga lekker op een terrasje zitten met een ijsje of een gele rakker
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 juli 2010 13:48 
Over het algemeen is geweld de beste oplossing. echter wil je je balanspot een beetje sparen en heb je de tijd en een ijzerzaag dan de volgende mogelijkheid:

-zaag of slijp direct achter de balanspot de pijp af.
-neem 5 minuten pauze en een flesje met van die druppels aan de buitenkant.
- haal je zaagblad uit de zaag en wikkel een stukje in een doek zodat je een handvat hebt. hier zijn ook speziale zagen voor te koop maar die luxe heeft niet iedereen
- pak een nieuw flesje
- zaag nu in je balanspot het stukje pijp wat er nog inzit door. een kant is genoeg,
- in de tussentijd heb je waarschijnlijk weer behoefte aan een flesje
-omdat het nu geen pijp meer is maar een rond stukje blik dat vastgeplakt zit aan de binnenkant van je balanspot kan je met een schroeverdraaier plat hem kleiner buigen en en gewoon uithalen.
-neem nog een flesje

snappie

succes
-

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 juli 2010 17:25 
@Joost, heb je al succes?
met alle aanwijzingen zou het moeten lukken.
theoj

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 juli 2010 20:12 
hoi allemaal,

ik vind die manier van kwaker wel heel lekker! dus zou het op die manier proberen...

groetjes werner (heb de uitlaat los in de knalpot hangen)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 juli 2010 00:10 
Ik heb nog 1 bocht in de balanspot zitten en deze moet heel blijven Evengoed inderdaad met geduld en vooral niet driftig worden want dan breekt de balanspot bij de klem, andere kant is natuurlijk dat hij toch al een eind rot was dus beter maar dat die breekt

Ik heb wel eens een balanspot opnieuw gelast met veel kleine stukjes ijzer en daarna de dremel laten spreken, rotklus was dat

Schrijver jcddeboer
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 juli 2010 01:35 
Uitlaat er in zijn geheel, incl. de pot onder de motor vandaan sleutelen. Helaas moet de standaard er dan ook af. Zet het geheel in een bankschroef. WD40 ertussen laten kruipen en dit een paar keer herhalen. Neem er de tijd voor. Lukt het niet stook hem dan heet met een brander. Probeer nu voorzichtig de uitlaat los te krijgen.

Schrijver Peter1
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 juli 2010 08:09 | Aangepast door: Peter1 
WD40 is leuk spul, maar voor het 'echte werk' is kruipolie(liefst met ontroester) mijns inziens beter
Voor de rest zie eerdere tips en let op bij montage: koperpasta gebruiken.

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 juli 2010 17:57 
wd40 of de betere versie jb80 vind ik beter dan kruipolie maar das persoonlijk denk ik

(ps jb80 ruikt het lekkerst als je het op een roodgloeiende uitlaat spuit
)

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Uitlaat vast!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven