Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Originele CX500, '78, rood, beetje werk.

Schrijver Rudolf Penninkhof
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 aug. 2010 17:05 | Aangepast door: Rudolf Penninkhof 
Hallo,

Ik heb deze originele CX 500 uit 78. Hij heeft nu startproblemen, maar als ie eenmaal loopt, dan loopt ie goed, 160 is er nog mee te halen (als ie warm is).
Ik denk dat de carburateur even schoongemaakt moet worden. De kleppen lijken me in orde en het blok is droog en lekvrij. Verder werken de knipperlichten niet. De banden zijn goed, zadel ook, accu redelijk goed, die heb ik nu aan een druppellader. De motor staat in Haarlem onder een hoes.
Hij mag nu voor weinig weg..
http://www.flickr.com/photos/9743339@N08/718820242/sizes/l/in/photostream/
Mocht iemand er voor voelen me te helpen met sleutelen zodat de fiets weer rijdt en toonbaar is, dan hoor ik dat ook graag! Ik heb niet alle spullen die ik nodig heb, of de ervaring.. En wellicht is het leuk zoiets samen te doen . Ik kan er ook iets voor betalen of kitesurf of kite buggy lessen geven in ruil! De motor heeft nu ongeveer 68.000 km gelopen geloof ik, maar staat nu dus al een poos stil onder een hoes. Ik denk aan een prijs van een paar honderd euro; tegen elk -redelijk!- aannemelijk bod dus.

in Zandvoort
in Zandvoort
Verwijder bestand #1

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 aug. 2010 20:22 
hey wat heeft je voorkeur, maken of verkopen, ik heb een boel onderdelen (en ook gereedschap) dus helpen maken kan op zich best. Als dat je voorkeur heeft moet ik wel een aantal dingen weten, maar je kan me PB-en met je keus!!
gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Rudolf Penninkhof
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 aug. 2010 22:35 
Hoi Chris,

omdat ik nu 2 motoren heb (ik rijd nog met een Kawa Z440, eventueel ook te koop) wil ik hem toch wel verkopen. Maar in niet-rijdende staat is dat natuurlijk lastig.. Ik heb Marco al gebeld en hij heeft me een paar nuttige tips gegeven om hem weer aan de praat te krijgen (nl. de bougies loshalen en reinigen en de vonk checken met bougiesleutel of scandia dopsleutel 18/19 van Formido). Dus zo'n dopsleutel wil ik binnenkort halen en dan zien of de motor weer rolt! Mocht je in de buurt van Haarlem zijn en me zo'n sleutel kunnen lenen of eventueel knipperlichten te koop hebben, dan heb ik wellicht ook interesse. Ik denk dat aan het blok verder niets hoeft te gebeuren, hij loopt mooi, alleen het starten is een probleem.

Dank voor je berichtje!~
-Rudolf.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 aug. 2010 23:50 
hoi, beetje late reactie.
ik was vandaag in de buurt van haarlem :S (schiphol) maar lees je berichtje nu pas.
idd bougies checken en de vonk checken is belangrijk!! ook de benzinetoevoer ff checken.
als dit goed is dan moet de essentie voor lekker starten er zijn (werkt de choke nog wel??)

als je hulp nodig hebt, stuur maar een PB'tje!
gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Thomas_aafjes
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 sept. 2010 19:10 
Ben ik wel voor te porren hoor...

Ik wil je best helpen met kleppen stellen, bougies nakijken, stationair, remmen etc.

Een kitesurflesje in ruil is een prima deal!

pb me maar...

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Originele CX500, '78, rood, beetje werk.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 10
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven