Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Oliepijlstokdopje

Schrijver Lammert
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 aug. 2010 23:44 
IK heb afgelopen week mijn CX650 e voorzien van nieuwe klepsteelafdichtingen, uitlaat klepjes geschuurd, nokkenaskettingspanner (kapot), nokkenasketting en nog wat klein spul. Mijn zoon en vriendin hebben samen het rijbewijs gehaald. 1 motor kopen ok, maar voor vriendin de CX opgeknapt. Stond al 2 1/2 te treuren in een hoekje. Zie relaas vriendin;

Van mijn schoonouders hebben wij een heuse oldtimer in gebruik.
Een Honda CX650E. Ik ben de trotse bestuurster van dit apparaat!
Bij deze motor moet het oliepeil regelmatig gecontroleerd worden... hij lust olie erg graag!
Vanavond heb ik voor het eerst de olie gepeild. Motor stond op de bok; hij moet recht staan als je olie gaat peilen. Oliedopje los gedraaid, netjes het peilstokje drooggemaakt en weer in de olie gestopt. Bleek dat het oliepeil al aan de lage kant was.
We hebben hier nog een jerrycan olie in de garage staan, voor de zekerheid Lammert (mijn schoonvader) gebeld of deze olie geschikt is voor de motor. Nee dus. Olie voor auto's en motoren zijn verschillend. Aangezien Lammert nog wel olie had staan en wij nog wel een stukje wilden rijden. Hebben we ons ingepakt en zijn we naar Geeuwenbrug gereden.
Komen we daar aan, Lammert loopt naar de motor toe... vraagt ie waar ik het oliedopje heb gelaten... euhhhhh?!?
Ben ik helemaal vergeten het dopje weer vast te draaien. Die ben ik onderweg dus ergens verloren.
Wij vonden al dat de motor heeeeel erg rookte onderweg. Dat doet ie normaal ook wel, maar nu was het wel heel erg.... oorzaak gevonden
Mijn laars, broek en de motor zaten een beetje onder de olie. Nu moest de olie echt flink bijgevuld worden!
Jelger en Lammert hebben een nood-dop gevonden. Ik kon zelf weer terug naar huis rijden, hoefde de motor niet te laten staan.
Nu hopen dat we nog een echte passende oliedop kunnen vinden. Onderdelen van deze motor zijn nogal schaars.
Dit was mijn eerste motor stunt
Ach, als het hier bij blijft!

Wie heeft er een peildopje liggen en kan hem missen?

Met vr. gr. Lammert

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 aug. 2010 00:48 
is toch een redelijk standaart peilstok?
teminste voor de gl500 had mijn lokale motorboer nog een aantal liggen.

probeer het eens bij een dealer in de buurt

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 31 aug. 2010 08:22 | Aangepast door: coenox 
Hmmm, ben de mijn op vergelijkbare manier kwijtgeraakt op weg naar Wörnitz

Inderdaad: linkerbeen zat helemaal onder de olie. 1 voordeel: het regende en mijn linkerbeen werd dus niet nat

In Keulen bij Louis maar een olietemperatuurmeter (10 x woordwaarde) gehaald voor veel geld. Je moet wat.

Er is vast wel iemand die nog een peilstok heeft liggen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 aug. 2010 09:06 
Lammert als je tijd hebt hier ligt er een voor jou in Wieringerwerf
Maar er zal wel een uit jou buurt zijn die er ook een over heeft
Zo niet dan is deze hier voor jou
Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 aug. 2010 17:17 
Ach ja, er ligt veel troep langs de snelweg bij Keulen, om het gat te dichten, maar of het het waard is, om daarvoor lags de snelweg te lopen????

Maar goed, ik had er 1 liggen in koffer van de GL500, maar ik had op dat moment die van PUK mee....had.

Altijd handig om er 1 op voorraad te hebben.

Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Lammert
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 sept. 2010 11:39 
Bedankt voor jullie reactie. Ik was niet vlug genoeg. Ze heeft direct eentje via een motorzaak besteld.
Ze wil ook een beetje d'r eigen boontjes doppen. Goeie zaak.
groeten Lammert

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Oliepijlstokdopje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 11
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven