Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Rondje IJsselmeer

 
Schrijver Nocx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 juli 2013 16:31 | Aangepast door: Nocx 
Panners, motorrijders, opgedrongen vrienden ,

Nederland kent per jaar minimaal 52 zaterdagen.
Nederland kent ook ( gemeten tussen 1971 en 2000 ) tussen de 22 en de 53 zomerse dagen.
De kans op beide – zomerse zaterdagen – is dus klein. Maar het ziet er naar uit dat aankomende zaterdag 6 juli zo'n dag is.

Aangezien de agenda op die datum nog vrij is en het zonde is zo'n dag NIET motorrijdend voorbij te laten gaan,
ga ik op die dag met een aantal een rondje IJsselmeer doen.

Beginnen bij strandpaviljoen "De Zeemeeuw " in Muiderberg en via Urk, Stavoren, Hindelopen en andere leuke plaatsen eindigen op het pittoreske eiland Marken ( +/- 300 km / 5,5 uur zonder stops ). Maar natuurlijk maken we onderweg nog een aantal stops.

Zin om mee te rijden ?

Om 09:30 uur verzamelen en om 10:30 uur vertrekken we.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 juli 2013 17:51 
Helaas Luc,

Zit nog met een bronchitis, zondag heb ik ook een rit maar het is nog twijfelachtig of ik mee kan.

Leuk idee.
Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juli 2013 23:15 
Beterschap dan maar Sieds.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 juli 2013 16:10 
Nocx,

Mooi man, ik vind dat mooi als mensen iets op zetten.
Helaas kan ik niet.
Dus bij deze wil ik me afmelden.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 juli 2013 21:37 
Marco je hoeft je niet af te melden hoor, degene die komt rijd mee en degene die te laat komt heeft het nakijken.

Het is, en dat realiseerde ik me pas NADAT ik het hier had neergezet, voor de gemiddelde CX rijder wel een TE lange rit. Laurens hield in zijn tijd meestal 120 km aan als maximale ritlengte.



Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 juli 2013 22:52 
Ook 120 km vond ik al te lang met 2x een pauze + heen en terug rijden

Mijn ritten zijn niet langer dan 90 tot 100 km.

Voor een landelijke club is het meestal al een uur rijden ergens naar toe.
Verzamelen en kletsen en kijken naar de CXen 1 uur.
Vervolgens een uur rijden, 1,5 uur pauze en nogmaals een uur rijden met even nazitten.

Allemaal voor de gezelligheid en toch een dag gevuld.

Ook bij de Silverwingclub zag ik dat de rit 175 km was, veeeel te lang.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 juli 2013 23:21 
Vorig jaar met de Turbo en een MTClub al eens een rondje IJsselmeer gedaan, maar dan via de dijk van Lelystad naar Enkhuizen.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 juli 2013 23:33 
Vorenstaand bevestigd mijn eerdere posting.

Ik ben nu onderhand gewend om een 600-700 km te rijden bij zo'n rit. Even naar Almelo rijden dan een toerrit van 300 tot 350 km en dan weer terug.

Op een zondag even een dagje naar de Ardennen etc.

Voor een ritje van 100 km of minder maak ik eigenlijk mijn motor niet vies. Dan duurt vaak het heen en weer rijden langer dan de toertocht.

Maar goed het maakt niet, wellicht dat er zijn die het leuk vinden en toch niets te doen hebben.
Ik neem jullie niets kwalijk hoor.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 juli 2013 00:24 
Ja Nocx, jouw naam zegt het al, je doet het niet op een CX en het is echt een hele trip op een CX hoor. Ik doe het echt geen tweede keer!
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 juli 2013 00:26 
Klopt Henk op een CX had ik het ook niet gered denk. Er zijn er maar weinig die dat halen. Pjotter is er zo een.

Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 juli 2013 10:35 | Aangepast door: sieds 
Het is maar net wat je doel is.

Veel kilometers maken, veel benzine verspillen in mijn ogen of gezellig een dagje met pauzes

Ooit hadden de gebroeders Anker (Advocaten) een toneelavond georganiseerd in Akkrum met alleen pauzes.
Volgens de heren zijn pauzes het gezelligste moment van zo'n avond, en het was een super gezellige avond.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Nocx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 juli 2013 12:35 | Aangepast door: Nocx 
Sieds,

De gebroeders hebben mr. VOOR hun naam staan en niet scriptschrijver ACHTER hun naam. Het niveau van hetgeen zij hun publiek hebben voorgeschoteld zal dan ook van
een bedenkelijk niveau geweest zijn. Tactisch is het dan ook een goede zet om veel pauzes in te lassen. Zo voorkom je namelijk dat je publiek in slaap valt of in het uiterste geval wegloopt. Een vervolg heeft dat stuk dan ook nooit gehad.

Natuurlijk is er op een toerdag gezelligheid, maar om nu de meeste tijd te verslijten met gezellig beppen is iets wat ik bij voorkeur doe bij de "stamtafel "die daar uitstekend geschikt voor is.

Op een toerrit wil ik motorrijden en het liefst via een mooie route of een mooie streek en onderweg iets zien. Met als rust- en niet als hoogtepunt de ingelaste pauzes.

Maar het is net zoals je al zegt, het is maar net wat je doel is. Een en ander zal waarschijnlijk van je leeftijd afhangen.



NB. als je motorrijden een verspilling van benzine vind ben je , in mijn ogen, geen motorman maar een man met een motor.
Iedereen wist dat het niet kon, totdat er iemand kwam die dat niet wist.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 juli 2013 13:26 
Klopt, ben geen motorman maar een man met een motor van 64.

Maar een rit van 100 km + heen en terug is meestal al >300 km en dat vind ik genoeg voor een dag.

Ach en ik geniet al van het even laten lopen van de motor.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 5 juli 2013 14:32 
Hoe moeilijk kan het zijn?

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Rondje IJsselmeer

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven