Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Toertocht Kop van Noord-Holland 6 Oktober

 
Schrijver Teto

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 sept. 2013 15:25 
De toercommissie van de M.A.C. Alkmaar e.o. heeft wederom een mooie tocht van 216km uitgezet en deze zal je gaan voeren door het Noorden van Noord-Holland.
Het startpunt van deze tocht is bij de "Axels Bikeshop"aan de Pascalstraat 8 in Heerhugowaard.
Er kan worden gestart van 9.30 tot 12.00 uur.
Er zijn geen voorrijders dus je kan de papieren route gebruiken of de elektronische route.



Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 sept. 2013 18:08 
Meestal een prachtige rit. Ik heb deze tocht zeker een keer of acht gereden. Vaak is het helaas slecht weer, maar wat wil je in oktober?
Als het ff kan ben ik present!!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 sept. 2013 21:36 
Het lijkt zo, de kaart bekijkend, een zeer fraaie tocht te worden. Over dijken en door velden, met vergezichten op water en landbouw, en 216 km in het land van de kop van Noord Holland.......

Maar 'k ga niet mee. Niet alleen is het een totaal van minstens 450km, uit en thuis, maar ik heb ook nog wat andere dingen te doen......

Harmony,
Hans.
( er is echt meer als motorrijden, zelfs met een CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 sept. 2013 21:10 
Prachtige route maar meer voor rijders uit de buurt.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 sept. 2013 00:21 
Ik weet het niet hoor Sieds, maar de meeste motorrijders hier uit de buurt hebben alle weggetjes in de Kop van Noordholland wel gezien.
Zelf heb ik deze tocht een keer of zes gereden, ik vind het wel goed. Wij zoeken het nu wat verder weg zoals de Drie Provinciënrit vanuit Drachten b.v.
Je moet eerst wel een eind rijden tot aan het startpunt, maar je rijdt dan wel een tocht in een onbekende omgeving en dat is ook wat waard toch?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 sept. 2013 19:00 
Als je alles hebt gezien in de Kop van Noord-Holland....
Kom dan naar de Veluwe rit aanstaande zaterdag.

Weer eens wat anders


Harmony,
Hans.
( ik kon het niet laten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 sept. 2013 19:29 
Ik dacht het niet Hans. De Veluwerit is geen toertocht voor mij, ik heb geen zin om na elke 40 km. een uurtje op een terrasje te gaan zitten.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 sept. 2013 21:54 
Tja, ik kan het natuurlijk ook in één keer rijden......

Maar nee, ik weet allang dat ik het niet iedereen naar de zin kan maken, en deze keer.... maak ik het hoofdzakelijk mezelf en wat Veluwe-gangers naar de zin.

Overigens, ik denk dat de officiële gemiddelde snelheid van max 50km/u een beetje aan de trage kant is voor sommigen.

Harmony,
Hans.
( die echt z'n best heeft gedaan, en superpa veel succes toewenst in Noord-Holland met de rit )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 sept. 2013 22:26 
Ik denk dat papa het niet helemaal begrepen heeft.

Dit soort clubtochten gaat het om de gezelligheid, elkaar weer even ontmoeten, praten over de motoren etc.

1 uur er naar toe, 2 x max. 50 km rijden (2,5 uur) (deze keer 3 stukken) en een uur terug en je bent al een dag kwijt en 300 km verder.

Toertochten van 200 km doet ieder maar zelf.
Enkel de Elfstedentocht leen ik mij hier voor.
Lang leve een gezellige dag en dat is voor mij niet een hele dag op een motor of in een auto zitten.

En toch begrijp ik je niet Papa, Wieringerwerf - Otterloo is al 122 km
+ 125 km en weer 122 km terug = 369 km wat wil je nou meer, dat is toch wat je wilt ?

Alle gekheid, een iedereen moet het zelf weten maar het is niet mijn ding en daarom rij ik ook geen tochten bij WSFH die onder de rivieren zijn.

gr. Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 sept. 2013 22:53 
Pappa is niet zo super meer, de 22ste is het een geweldige rit en de 24ste heeft 'ie het allemaal wel gezien.

Er lijkt wel iets in de lucht te hangen. Afstanden zijn te lang, prijzen te hoog, pauzes te veel waar elders de afstanden, prijzen en pauzes niet genoeg kunnen zijn. Zeg dan niets of kom met voorstellen hoe een, naar jou idee, saaie tocht aantrekkelijk gemaakt kan worden.
Sorry Teto voor je topic, ik had 'm ook onder de topic van Luc, HansV of Honky Tonky kunnen plaatsen

LECTUUR
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 24 sept. 2013 23:53 
Ieder zijn eigen ding Willem. Ik mag dat gewoon vinden en ik mag dat gewoon zeggen. Wij rijden daarom altijd met z'n tweetjes, twee semi-bejaarden op de motor en dat bevalt ons prima.
Zo'n Veluwerit kan voor een groep heel gezellig zijn, net wat Sieds zegt. Lekker bijpraten, niks mis mee, maar niet voor mij en dat mag ik toch vinden??

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 sept. 2013 00:24 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Goed idee Jottum, ga ook mee naar Löwenhertz, daar zul je geen spijt van hebben, voor 73 Euries een bed en alle dagen te eten. Routes voor de Garmin aanwezig. Èn alleen toegankelijk voor echte motorrijders zoals jij! snurken mag, ik neem oordoppen mee!!!

CXgroeten
van Honkie Tonkie, dus geen Honky Tonky, anders schieten ze me neer in het Wilde Westen.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 25 sept. 2013 07:49 | Aangepast door: Luclubberts 
Nou Jottum ik zou wel mee hebben willen rijden hoor, maar de rit is langer dan 200 km en ik had dan wel verwacht dat er een overnachting bij zou zitten in een suite van 800 euro per nacht, waar ik dan vervolgens geen gebruik van zou hebben gemaakt omdat dat, bij een rondje wat zo kort is, me te duur zou zijn geworden.


Ne Apaprepus kjilruutan beh ej thcer po nee negie gninem. Raam rood ni 2 negad 081 nedarg mo et neiaard, taal ej netew neeg gninem et nebbeh. Ne nad tdrow teh roov neeredei, ten sla tid ejkuts, thcels et nepjirgeb.

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 25 sept. 2013 08:39 
Alles mag gezegd worden, ik zal de laatste zijn die dit verbied. In deze context worden hele andere boodschappen uitgezonden dan er geschreven worden en dan vraag ik mij af wat de boodschap is en waarom die wordt uitgezonden (Ik leer daar veel van).

Windowdressing?
Jaloezie?
Veranderfobie?
Ballotage angst?
...

@Honkie Tonkie: Ik doe maar zelden mee aan tourtochten. Heb er zulke slechte ervaringen mee (jakkeren, racen e.d.) dat het niet echt " mijn ding" is. Ik raak dan uit mijn comfortzone, en op de motor vind ik dat niet prettig. Er is maar zelden een voorrijder die rekening houdt met de volgers (applaus voor Sieds tijdens afgelopen SJK).
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 25 sept. 2013 10:30 

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Toertocht Kop van Noord-Holland 6 Oktober

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven