Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Veluwerit #3

 
 
Pagina  Pagina 1 van 5:  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 aug. 2014 23:51 
Over drie weken is het zover, de derde Veluwerit

Algemeen
Heeft de eerst rit voornamelijk het zuidelijke gedeelte van de Veluwe tot rijgebied gehad, en bestond de tweede grotendeels uit het midden van de Veluwe, nu is dan het noordelijke deel van de Veluwe uitgekozen om gezamenlijk te doorkruisen.

Datum
De datum is zaterdag de 20ste september. Er zijn dan meerdere evenementen, waaronder de door Luc gemelde 'Hell's Highway' en de par-dropping op de Ginkelse Heide. Veel eerder kan eigenlijk niet, en veel later is de (eigen) agenda ook al redelijk gevuld.

Startplaats
De startplaats is, om de noordelingen wat tegemoet te komen, in 't Harde, Eperweg 94, waar een AC Hotel-Restaurant staat. Dit heeft allerlei voordelen, zoals koffie en parkeerruimte. Op de terugweg is het ook het eindpunt van de rit, dus kom je met je CX op een aanhanger, dan kan die daar gewoon blijven staan.
't Harde is ook gekozen om tegemoet te komen aan de wensen van enkelen die wel eens een wat noorderlijker startpunt en/of rit wilden hebben. Welnu, noorderlingen: hij is er, komt dus allen in grote getale.
Niet al te ver bij het startpunt vandaan, net aan de andere kant van de A28 is een tankstation. Ik wil iedereen verzoeken om er vooral voor te zorgen dat je voordat de rit begint nog voldoende brandstof hebt om bijna 130km te rijden.

Starttijd
De starttijd was ook al zo'n probleem. Voor de ene te vroeg, voor anderen te laat. De opbouwende kritieken van de vorige rit heb ik geprobeerd mee te nemen in de starttijd die daardoor op 10:30 is gezet.

De Lengte
Ja, deze rit is bijna 130km lang. De gemeente of provincie heeft, zonder overleg met ons, besloten om de Stakenbergweg, tussen de N310 en de Oude Zwolseweg vanaf 1 september af te sluiten i.v.m. het aanbrengen van een nieuw wegdek. Dit levert ons een omweg van wel zes kilometer op, gedeeltelijk over een weg die we later nog een keer doen.

De Route.
Deel 1.
Zoals gezegd begint de rit in 't Harde. Via Wezep gaan we langs de Dellen en het schietterrein naar Emst. Daar is een eerste rustpunt, voor een sigaret, een bezoekje aan een zekere plaats, of gewoon om koffie te drinken. Het is tenslotte, gezien de starttijd, nog veel te vroeg voor de lunch.

Deel 2
Een half uurtje later stappen we weer op, Emst uit, naar Vierhouten, en naar de eerder genoemde wegopbreking. Via Elspeet komen we toch weer waar ik wezen wil, en via Leuvenum en Speuld komen we bij Garderen. Daar rijden we omheen, en langs Meerveld bereiken we Nieuw Milligen, waar bij Bud's mijn favoriete luchplek is.

Deel 3
Nadat de rekening van de vermoedelijk overdadige lunch door een ieder is betaald, is er misschien nog tijd voor een groepsfoto. Maar dan moeten we weer opstappen voor het derde en laatste stuk.
Uddel, Staverden en Elspeet, redelijk bekende stukken uit voorgaande Veluweritten. Maar dan een lang stuk naar Nunspeet toe, tot we rechtsaf gaan, een onmogelijk kleine maar toch verharde weg in. Hard rijden is niet alleen niet toegestaan, het is ook nog eens link, met veel grind op de weg in de soms onverwacht scherpe bochten.
Dan proberen we de N795 over te steken. Ook de N795 krijgt een opknapbeurt. Ik denk dat we daar gewoon kunnen oversteken, anders missen we het laatste stukje slingerweg door het bos. Gaat het niet, dan trek ik een 'plan-B' uit de TomTom........
De ene routeplanner zegt dat deze laatste weg door het bos is afgesloten, de andere weet daar niets van. De praktijk heeft uitgewezen dat de weg er ligt, en dat het hek open staat.

En zo komen we even later weer op ons beginpunt uit.

Tijdsduur
De totale rit-tijd is ongeveer 2:40. Hoe lang het werkelijk gaat duren weet ik niet, dat hangt er van af hoe snel de lunch en het napraten aldaar duurt. Maar ik hoop dat een ieder zo rond een uur of drie weer naar huis kan vertrekken.

Tot zover de derde Veluwerit.

Het zou prettig zijn als ik niet alleen hoef te rijden.......

Wie gaat er mee?

Harmony,
Hans.
( die vind dat het maar gewoon moet doorgaan )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 aug. 2014 00:28 
Goed dat je de rit door laat gaan Hans. Zoveel werk in de voorbereiding, het zou zonde zijn als het niet doorging.
Helaas kan ik niet mee. Ik zit met vrienden in Belgie dat weekend.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 30 aug. 2014 07:14 
hans,

dit is het laatste weekend van mijn vakantie, ligt eraan of ik nog wegga anders ben ik er wel bij?

groetjes werner (of chantal heeft hem allang in onze agenda staan?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 30 aug. 2014 07:53 
hans, alleen rijden doe je hem niet, ik ben van de partij....

ja werner ik heb hem al lang in de agenda staan


gr chantal (hoop gauw bericht te hebben dat spullen voor flicka binnen zijn dat de dynamo vervangen kan gaan worden)

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 aug. 2014 12:25 
Weer en weder diende ben ik ook van de partij Hans.

Ik ga met de PAN wel achteran.

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver jakob

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 aug. 2014 13:27 
ook deze Noordeling wil het 3de deel mee gaan rijden.
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 aug. 2014 14:49 | Aangepast door: sieds 
Helaas Hans, dit jaar even niet om de bekende reden.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 aug. 2014 21:06 
Ik ga ook weer mee Hans.

Gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 aug. 2014 11:42 
Ook ik ga mee maar ik stop na de favoriete lunch van Hans om daarna naar een familie feestje te gaan.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 aug. 2014 12:50 | Aangepast door: Hansv 
Voor degenen die willen weten waar en wat en wanneer en hoe ( hoe is per motor natuurlijk) is een webpagina aangemaakt op mijn site.
Informatie over de derde Veluwe rit op 20-09-2014 staat HIER

Harmony,
Hans.
( die verder gaat met reparaties en klusjes aan de CX-en )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Joram
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 sept. 2014 20:00 
Als het weer beetje meezit, en ik kan qua tijd kom ik misschien wel ;)

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 sept. 2014 21:05 | Aangepast door: Luclubberts 
Hans die "onmogelijk smalle maar verharde weg " ...van deel drie was gisteren afgesloten.

Geen idee hoe lang dat nog gaat duren.

Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver beinhart

Bestuur 
#13 | Geplaatst: 2 sept. 2014 00:02 
hans,

itn bestand is toch voor de tommy? maar ik krijg een raar bastand als ik erop klik, niet echt iets om in de tommy te zetten?

groetjes werner (of neem je je laptop mee dat we smorgens ter plekke kunnen laden?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 sept. 2014 13:59 | Aangepast door: Hansv 
Een .itn bestand is bedoelt voor de TomTom. Het bestand is in te zien met behulp van het gratis programma "TYRE"

Het bestand bestaat uit een aantal velden en ziet er ongeveer zo uit:

588877|5241108|Eperweg 94 t:10:30|0|
590444|5242259|Bovendwarsweg 64|0|
592173|5242817|Bovendwarsweg 93|0|
594515|5243899|Vierschotenweg 24|0|
599439|5245962|Bovenheigraaf 170A|0|
600695|5244872|Stationsweg 131|0|
600087|5241071|Nieuwe Zuidweg|0|
591446|5238162|Zuidweg|0|
592525|5235837|Le Chevalierlaan 2|0|
594176|5234389|Molenweg 30|0|
596981|5233857|Kerkstraat 6|0|
596443|5233044|Langeweg 23|0|
598164|5232745|Eperweg 18|0|
597552|5231712|Hezeplein 5-7 t. 11:20 - 12:00|2|
"HansV"

Wanneer ik mijn TomTom Rider aan de computer aansluit, en via de 'verkenner' naar de 'schijf' ga die mijn TomTom voorsteld (volgt u het nog?) dan zie ik een mappenlijst, waar ook een map 'ITN' tussen staat. Open ik die map, dan zie ik een aantal bestanden, met als 'extensie' .itn Aanklikken met de linker muisknop geeft een bestand weer met exact dezelfde structuur als het hier boven weergegeven 1ste deel van Veluwe 2014.

Dus:
Op de webpagina van de Veluwe 3 INFO het deel aanklikken wat je wilt downloaden, met de RECHTER muisknop, en dan opslaan als.... selecteren.

Het kan zijn dat je computer struikelde over een stukje javascript, wat in alle pagina's zit. Dat heb ik nu uit deze pagina weggehaald.

Harmony,
Hans.
( mag nog een proefritje doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 sept. 2014 15:51 | Aangepast door: Luclubberts 
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Pagina  Pagina 1 van 5:  1  2  3  4  5  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Veluwerit #3

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ certifiable ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven