Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

De 500 Euro Challenge 2015

 
 
Pagina  Pagina 7 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende »

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#91 | Geplaatst: 2 juli 2015 11:11 
Succes met de Resterende kilometers ,heb tot mijn grote spijt afgezien om de laatste dagen mee teug te rijden.
Reden ...het te warme weer niet goed als je de 75 gepasseerd ben
Groetjes Johan
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#92 | Geplaatst: 2 juli 2015 12:30 
Ik heb er ook van af gezien om naar Echternach te rijden, inderdaad te warm.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#93 | Geplaatst: 5 juli 2015 15:16 
Terug naar huis rijden vanaf Echternach.... want we moeten toch weer naar huis.
Maar het was wel warm. Niet zo warm als andere dagen, maar toch noemenswaard, jawel.

Het was een turbulent weekje.....

Harmony,
Hans,.
( die blij is dat hij weer thuis is, echt waar ! )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#94 | Geplaatst: 5 juli 2015 21:00 
Ik ben ook vanmiddag thuis gekomen. Vanwege de zeer slechte weersvoorspelling vertrokken we vanochtend redelijk vroeg vanuit echternacherbruck richting NL, maar we zijn behoudens een kort buitje in Duitsland droog overgekomen.
Het was een geslaagde week, waarin ik nieuwe mensen heb ontmoet en bekenden beter heb leren kennen. Allemaal heel verschillende mensen maar met dezelfde passie: de motorfiets. En het belangrijkste: de bereidheid om elkaar te helpen als het fout gaat.
Chapeau voor de organisatie en de challengers, want ga er maar aan staan: zo'n 3,5 duizend km rijden op een brik van 500 Euro. Top!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#95 | Geplaatst: 5 juli 2015 23:37 
Man man man, wat een trip. Ik had niet durven voorspellen wat ik allemaal zou meemaken. Een trip die ik nooit meer zal vergeten en mij nu al zeer dierbaar is geworden.

Vanmiddag om drie uur reed ik de oprit op. Mijn vrouw wist al dat ik er aan kwam want de kater begon een paar minuten er voor heel onrustig te worden en luid te miauwen. Daarna ging hij voor het huis zitten en naar de weg kijken.
De motor staat weer op stal. De aanhanger eindelijk van de auto af. Morgen de Italiaanse tweezitter maar uitmesten.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver borisz
Forum Lid 
#96 | Geplaatst: 6 juli 2015 12:53 
Final results

Zoals het hoort is er bij een Challenge ook een winnaar. In Echternach zijn de punten toegekend en ingevuld. Het was voor een ieder een verrassing wie er zou winnen. Ook dit jaar was het weer een close finish. De uitslag is als volgt


1. ErikE Honda CB450S-----------143 punten
2. WimVlis Honda VF750F------------140 punten
3. BanzxrBas Honda VF1000F-----------126 punten
4. Jottum! Honda GL500 Silverwing---75 punten
5. Borisz Honda GL650 Silverwing---45 punten


Voor de volledigheid volgt hier nog de verdeling van de subcategorieƫn:

·Werner Beinhart Bokaal-BanzxrBas
·Originaliteitsprijs---------WimVlis
·Optimisme-Award--------ErikE
·KiloKnaller-Award--------BanzxrBas
·Anorexia-Award----------ErikE
·Pipet-Award--------------ErikE
·Easyrider-Award---------WimVlis
·Methusalem-Award------Jottum!
·Benjamin-Award---------BanzxrBas
·Frankenstein-Award-----BanzxrBas
·Dagobert Duck-Award---Jottum!
·
·Bromsnor-Bokaal--------Borisz/BanzxBas
·Vette Handen-Trofee----Borisz
·Barm. Samaritaanprijs--Jottum!
·Complimenten-Award---ErikE
·Vonkend asfalt-Award---Borisz
·MacGyver-Award--------Jottum!/ErikE
·
·Oliekan-Award-----------Borisz
·Pechprijs-----------------Jottum!
·Dromedaris-Award------ErikE
·Holle Bolle Gijs-Prijs----BanzxrBas
·Kilometervreter-Award--WimVlis


En zo heeft iedereen wel een prijs in de wacht kunnen slepen, iedereen blij! Het was uiteraard weer hilariteit alom tijdens de puntentelling en de bekendmaking!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver beinhart

Bestuur 
#97 | Geplaatst: 7 juli 2015 09:02 
o is er een werner beinhart bokaal? ik voel me vereerd, leg me eens uit waar is die op gebaseerd? zoveel mogelijk accessoires aan je motor mee te nemen?
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#98 | Geplaatst: 13 juli 2015 19:59 
Ik heb een klein verslagje gebouwd, over het wel, maar vooral ook het wee van de belevenissen tijdens de laatste dagen van de o zo warme 500 Euro Challenge.
Het is een zeer persoonlijk verslag geworden, en wie daar niet tegen kan wordt geadviseerd er verre van te blijven.


Het ging niet allemaal van het spreekwoordelijk leien dakje, daar tijdens die 500EC.
Lees erover in DIT VERSLAG

Harmony,
Hans.
( die niet weet of 'ie zoiets nog een keer gaat doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#99 | Geplaatst: 13 juli 2015 23:04 
Mooi geschreven Hans! Inmiddels komen ook de verslagen van de anderen los.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#100 | Geplaatst: 13 juli 2015 23:10 
Dag 1, zaterdag20 juni, de pre-proloog.

Ruim voor de wekker afgaat ben ik wakker. Die nacht heb ik weinig geslapen maar toch ben ik klaar wakker. Het is immers de dag dat de Challenge gaat beginnen. Gisteren alles gepakt. De motor staat klaar om weg te rijden, alleen nog maar de aanhanger er aan vastkoppelen.

Na de vaste ochtendrituelen met koffie ben ik er klaar voor. De motor uit de schuur, aanhanger er aan vast. Intens afscheid nemen van vrouwtje Jottum en dan is het zover. Het indrukken van de startknop voelt aan als de start van de 500 Euro challenge.

Er is afgesproken dat de westerlingen zich zouden verzamelen in Ede bij LePensZeur waar ErikE, WimVlis, als eendagsrijder HansVersteegt en als tweedagsrijder Black-Mule zich zouden melden.
Het is nog vroeg en dus lekker rustig op de weg, geen vrachtverkeer dus lekker tuffen. Het duurt dan ook niet lang voordat ik het erf van LePensZeur op rijd. Daar word ik verwelkomt met een heerlijk koppie koffie en gevulde koek. Korte tijd later is iedereen er en begint het bij een ieder te kriebelen. Tijd om te gaan. Nog even een stop bij de benzinepomp en de groep vertrekt om later Borisz, Mitkah, Banzxr-Bas en Auke in Werl te ontmoeten.
ec500
HansVersteegt rijdt voorop. De Duitse grens wordt gepasseerd. Niet veel later belanden we in een Stau. Dit is een soort file waar ik de Duitsers van verdenk dat ze de Nederlandse motorrijder hiermee een lesje willen leren door te laten zien hoe erg het is om niet te mogen filerijden. HansVersteegt houd zich keurig aan de verkeersregels en sluit aan in de file. Ik zie mijn temperatuurmeter gestaag omhooglopen. Black-Mule, die achter mij rijdt, geeft aan dat er een waarschuwingslampje begint te branden omdat ook zijn motor te warm wordt. Over de vluchtstrook rijden we naar de eerste rustplek. Daar laten we de motoren afkoelen. Even later komt ook HansVersteegt aan, die de file gewoon uitgereden heeft. Niet veel later belanden we weer in een Stau. Ik kijk Black-Mule aan en wijs naar de tweede en derde rijbaan. Black-Mule knikt. Samen beginnen we aan filerijden. Als ik zo links en rechts kijk staat er aardig wat aan kapitaal op de weg. Mercedessen BMW's uit diverse series, Porsches laag en hoog. Goed sturen is het devies. Later verteld Black-Mule me dat er af en toe maar een paar centimeter tussen mijn aanhanger en de auto's overbleef. Maar goed dat ik niet alles zie. De rest, behalve HansVersteegt, volgt. Bij het eerste pompstation wachten we hem op.

Inmiddels is het tijdstip waarop we de " noorderlingen" zouden ontmoeten benaderd en we moeten nog een uur rijden. Ik bel Borisz, die al in Werl is, op om te zeggen dat we wat later aankomen waarna we vertrekken. Black-Mule sip kijkend omdat hij geen tijd had voor een kop koffie. Al gauw verlaten we de autobahn om over de provinciale wegen Werl te bereiken. Bij het afgesproken tankstation zie ik de motoren staan. Een hartelijk welkom valt ons ten deel. De groep is compleet, de reis kan beginnen. Er worden een aantal groepsfoto's genomen. Van HansVersteegt nemen we afscheid. Hij zou binnendoor weer naar huis gaan rijden. Later gaat hij ons tegemoet rijden met JiMi om vanaf Waldshut mee terug te rijden naar Nederland.
ec500
ec500

En wat een avontuur wordt het. Over een viertakt die eigenlijk tweetakt wil zijn, over schade aan een ego, over een tweede paus die onbedoeld gekozen is, over een Italiaanse tweezitter die zich in de challenge boort, over... Nou ja, wait and see!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver sieds

Forum Lid 
#101 | Geplaatst: 13 juli 2015 23:22 
Aangrijpend verhaal Hans.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver borisz
Forum Lid 
#102 | Geplaatst: 15 juli 2015 00:22 
beinhart:
o is er een werner beinhart bokaal? ik voel me vereerd, leg me eens uit waar is die op gebaseerd? zoveel mogelijk accessoires aan je motor mee te nemen?

Haha inderdaad Werner, er is een klassement naar jou vernoemd. In de regels van vorig jaar waren er 2 originaliteitsprijzen:
originaliteitsprijs1 (voor de motor die er nog net zo uitziet als toen hij uit de fabriek kwam
originaliteitsprijs2 (voor de motor die het meest verbouwd is bijv als Furby, cocktailbar, lichtorgel enz,.......)

Omdat de naam "originaliteitsprijs2" wel een beetje saai was heb ik daar maar de Werner Beinhartprijs van gemaakt!!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#103 | Geplaatst: 15 juli 2015 08:42 
Mooi verhaal Jottum (man met de hamer). Kan niet wachten op het vervolg.

JiMi
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#104 | Geplaatst: 15 juli 2015 13:01 
Leuk verhaal Jottum,

Heel leuk om hetzelfde verhaal nu van een andere kant mee te lezen.
Wordt (hoop ik) vervolgd....

Harmony,
Hans.
( die inderdaad vaak wat star met regels omgaat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#105 | Geplaatst: 15 juli 2015 16:54 
borisz:
originaliteitsprijs2 (voor de motor die het meest verbouwd is bijv als Furby, cocktailbar, lichtorgel enz,.......)

Omdat de naam "originaliteitsprijs2" wel een beetje saai was heb ik daar maar de Werner Beinhartprijs van gemaakt!!!!

ok, helemaal geweldig. ik voel me vereerd
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Pagina  Pagina 7 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 De 500 Euro Challenge 2015

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven