Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Prachtige rit Ardennen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver frans
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 maart 2004 09:06 | Aangepast door: frans 
Onze Belgische kameraden van het eerste uur hebben een prachtige rit door de Ardennen georganiseerd op 30 mei 2004.

Gezien de punctualiteit van initiatiefnemer Terry kunnen we er vanuit gaan dat deze rit zeker en vast de moeite waard is!

De start is voorzien rond 11 uur.
Samenkomst in Gent (juiste plek ga ik zo snel mogelijk melden)

Gemakkelijk bereikbaar voor onze Nederlandse vrienden via Antwerpen - Gent. Het is dan pinksterweekend dus maandag is iedereen thuis, zodat we ook even in de buurt gekeken hebben voor eventuele overnachting (camping) voor diegene die dit zou willen. Koffie en/of thee staat alvast klaar bij vertrek.

Routebeschrijving wordt voorzien via roadbook alsook een volledige omschrijving van de tocht met kaart. Pechverhelping zal voorzien zijn met aanhanger die je naar de startplaats terugbrengt.

Voor dit alles vragen wij 6 Euro bij inschrijving ter plekke.

Aankomstplaats is dezelfde als vertrek zodat mogelijke bagage of spullen daar kunnen blijven tijdens de rit. We gaan nog eens kijken waar eet - drankgelegenheden zijn in de buurt die na de tour kunnen bezocht worden.

"Ten zuiden van Gent loopt het vlakke landschap langzaam over in een heuvelend gebied. De Vlaamse Ardennen is niet alleen een uitstekend parcours voor Vlaamse wielerwedstrijden, maar het is ook één van de schilderachtigste streken van Oost-Vlaanderen. De vele pittoreske dorpjes, verscholen in met bossen omringde valleien zijn hier niet vreemd aan.

De Zwalm is een fusienaam van twaalf dorpjes, maar ook van een beekje dat ontspringt ergens bij de taalgrens, op een beboste hoogte nabij d'Hoppe. De Zwalmbeek trekt door een zacht glooiend heuvellandschap naar de Scheldemeersen. Het stroomt door een pretentieloze, eenvoudige en goed bewaarde natuur. De Zwalmstreek wordt ook wel eens de "Poort tot de Vlaamse Ardennen" genoemd."


Heb je interesse? Graag even hieronder vermelden. Het is fijn om te weten op hoeveel mensen wij kunnen rekenen!

Schrijver muller
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 maart 2004 19:18 
staat genoteerd, als er niets tussenkomt ga ik zeker mee.
groetjes, frans.

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2004 00:03 
Ah!!
Waarschijnlijk ben ik dan al in de Ardennen, op het jaarlijks motorweekend dat ik altijd met mijn broer doe. We haken gewoon aan hoor!
Groeten
Ray

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 maart 2004 16:57 
Beste mensen,

om geen misverstanden te krijgen, de tocht gaat wel door in de "Vlaamse Ardennen". Niet in Wallonië !!

Groeten,
Jörgen
PS: De tocht begint al vorm te krijgen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 maart 2004 20:23 
Vlaanderen boven
Waar men de Heer nog kan loven
Waar de mensen belangrijk zijn
En de buiken omvangrijk zijn

Vlaanderen buiten
Waar de vogeltjes fluiten
Vlaanderen mijn land
Bij het Noordzeestrand


Aldus Raymond van 't Groenewoud.
En ik ben erbij op 30 mei.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver mtvangaal
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 maart 2004 20:32 
Lijkt mij een mooie rit, en ga er dan ook van uit dat ik 'hem' ga rijden.
Een vraag: Kan/mag een 'kameraad' met een 2 cilinder boxer van Duitse makelij ook mee, of is het alléén CX?

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 maart 2004 21:53 
"een 2 cilinder boxer van Duitse makelij " dat noemen we "een CX met hangtieten" zoals ik in Boekel hoorde...:-))
En daar reed ook een BMW en een European mee, dus.....
PS: mijn broer rijdt ook een dagje mee, en die heeft een Bandit...
Ik maak de regels niet, maar zolang het uitzonderingen blijven zal het toch geen probleem zijn???
Groeten
Ray

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 maart 2004 22:11 
Beste motorliefhebbers,
iedereen is natuurlijk van harte welkom op deze rit. Je hoeft niet persé met een cx te rijden als het maar een gezellige groep is.
Men zegge het voort !!
groeten
Startie

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 maart 2004 10:31 
Ik heb wel zin om evt mee te rijden.
Ik heb geen rourrol o.i.d. Kun je uitleggen wat een roadboek is?(stomme vraag misschien?)
Is de route goed als bestuurder te volgen? (anders rij ik gewoon met anderen mee)
Sjaak

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 maart 2004 10:33 
sorry,
rourrol moet zijn tourrol

Schrijver udent

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 maart 2004 22:08 
helaas moet ik afmelden, dat vindt ik wel jameer, ook voor terry.
woesndag voor Pinksteren ga ik nl met twee buren fietsend naar parijs, alwaar we zondag aan willen komen,
onze vrouwen zijn dan daar en we gaan een avond stappen , en tweede pinksterdag weer met een van onze bussen naar huis.( nee niet fietsend terug,)Jullie ook veelplezier met deze zeker zeer mooie tocht.

groeten en tot Bunnink/vechta.Theo
theo cx ds

Schrijver terry

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 maart 2004 00:21 
Theo,
alvast op voorhand veel plezier tijdens je rit. Scheelt wel wat in het verbruik met de fiets (kon het niet laten om dat te zeggen;je weet wel hé die Nederlanders)
Zorg voor een goeie conditie en de groeten.
Tot ziens in Bunnik en/of Vechta.
We zullen je missen.
Terry

Schrijver twannie
Gast 
#13 | Geplaatst: 12 maart 2004 21:41 
TERRY ,ALLES GOED JONGEN ?
IK HOOP VAN WEL ,ALS IK IN DE GELEGENHEID BEN RIJD IK ZEKER MEE.
EN ANDERS TREFFEN WE ELKAAR EEN ANDERE KEER MET DE CX.
VRG AAN ALLE OVERIGE CX RIJDERS EN TOT DE VOLGENDE ZITTING.
TWANNIE , BAARLE-NASSAU.

Schrijver terry

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 20 maart 2004 23:38 
Voor wie interesse heeft :
http://www.gisoost.be/kleurenortho/viewer.htm

Bekijk de rit alvast een stukje vanuit de lucht. Zoom in op 30/1N (Zwalm)
Geen gevaar voor diegene met hoogtevrees.
Groeten
Startie

Schrijver jorgen
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 29 maart 2004 15:06 
Voor de geïnteresseerden, de tourrit volgt een deel van de route van de ronde van Vlaanderen (zondag 3 april).
Ondermeer: de oude Kwaremont, de Paterberg, Taaienberg, Leberg, Kapelmuur in Geraardsbergen, Bosberg.
Dit alles te zien op zondag 3 april (namiddag) op CANVAS.

Groeten,
Jörgen

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Prachtige rit Ardennen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven