Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

black bomber onderweg

 
Schrijver beinhart

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 30 mei 2016 21:45 
Even voor de feestboekloze, hier mijn status update (als ik wifi neem op de camping)

Zoals nu bekend, mijn vakantie bike is een cx650E (of was het nu een 500 hihi)
Had hem al 2 jaar staan, misschien 200 km mee gereden. Toen in de garage geplant, nu week voor vechta toch in orde gemaakt, want ik moest natuurlijk niet weer op de goldwing moeten gaan.
dit heb ik nog gedaan;
Nieuwe startmotor, hehe hij start weer
nieuwe banden, golving heurtjes in
nieuw achterwiellager, was kaopt (heeft wel 24uur moeten drogen want het zat los in de velg)
Lelijke schurgerskuip matzwart gespoten
k2 koffers erop, van cosmar
andere spiegels
kentekenplaatjes als kuipverbreders, voor de handjes uit de wind
en paar stickers en beetje tekst (met tipex)

heb nu 1574 km gereden, vanaf thuis enige wat ik gisteren en vandaag een keer heb gehad is dat ie even inhield chantal en jottum zeiden op feestboek al, vuil in je carbs. Verder stuitert ie nogal, maar op stamtafel de peel wisten we al dat dat kwam omdat de acherschokbreker niet mee werkt hihi (doorgaande wegen is goed te doen) vandaag hier in het stadje ook 4x korte stukjes gereden, toen leek het even of de startmotor niet meer wilde, maar terug naar de camping weer niks aan de hand.

Zondag veel regen, pas in Denemarken droog weer
maandag alleen veel zon, half uur bewolkt en daarna weer zon en warm, wel veel wind.

nog 428 km kronkelroute dan ben ik in motola dus morge even een omweg of een dag rust houden. Wordt vervolgd

Groetjes werner (ja cosmar, ik heb naar zweden gezwaaid haha)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2016 16:02 
Nu 2200 km en hij pruttelt vrolijk door, startmotor klinkt nogsteeds hetzelfde. Wel hebben we (fritz en ik) ondekt dat er in bijde uitlaten onderkant gaatjes zitten, dus minder tegendruk kan ook het inhouden zijn...
vandaag sigaretten aansteker ermee opgehouden, dus nieuwe gekocht, zit ook een usb bij en alles in 1 voor motoren, dus waterdicht. Deze natuurlijk rechtstreeks op de accu (ja zat ook een zekering tussen) en met ducktape in de kuip bevestigd.

speciaal voor cosmar een sticker op de tant geplakt van zweden, dat heeft de motor wel verdient.
even in motala geweest, om te kijken, er waren er al een paar ik ga morge ook alvast...

groetjes werner (nu ff drinken halen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2016 22:02 
beinhart:
in bijde uitlaten onderkant gaatjes zitten,

Deze horen er in te zitten om (condens)water er uit te laten lopen. De motor gaat niet zoveel slechter lopen zonder uitlaat.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 2 juni 2016 20:19 
Ok jottum,

wel vreemd dat degene die het vertelde ook een 650E rijd, misschien heb ik dan wel meerdere gaten die er niet horen te zijn?
vandaag niet veel gereden, wel nog even een stekker gehaald en een plak plak accessoire om hem te belonen/mooier te maken. Kan zo met mijn tablet hier geen foto plaatsen zal chantal even lief vragen? Die heb ik de foto gestuurd.

Groetjes werner (aan het genieten)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2016 23:34 
beinhart:
misschien heb ik dan wel meerdere gaten die er niet horen te zijn?

Dat weet ik niet, daarvoor moet je langs een EHBO post gaan.

Ik weet het niet meer van de 650E die ik ooit gehad heb, maar mijn Yamaha Diversion heeft in iedere uitlaat een klein gaatje aan de onderkant voor waterafvoer.

Een paar maanden lang heb ik onder de CX500C gaspijpen als uitlaat gehad (geluidrange 3km!). Misschien wat hoger benzineverbruik maar geen slechtlopende motor. Hield wel in boven 80 kmh maar dat was omdat de inlaat was gemaakt van spuitbusdoppen. Maar dat is een heel ander verhaal.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 5 juni 2016 18:51 
Het 1e probleem is er geweest, gisteren koelvloeistof lekkage. Onderaan bij de rubber die aan de radiator zit, druppeltjes.
maar na de slangeklem los en weer vast te hebben gedraait, misschien iets verschoven? Deed ie het niet meer....

groetjes werner (nog in zweden op de terugweg)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 7 juni 2016 17:37 
Voor degene die het interessant vinden, status van de vakantie bike;

Nu op 26 km na 3000 km gereden, gisteren ging op 15km voor het eind mijn lampje mmet knipperen aan en knipperde nietmeer. Oorzaak los contact links achter bij de draadjes verbinding was niet goed meer, hij was eruit geschoten (denk ik want met lostrekken van de ducktape erom ging de boel los) verholpen en we rijden vrolijk verder. Gisteren op een camping in nyborg vandaag boven hamburg. Morge weer een stukje tot in hamburg, ongeveer 160 km.

Black bomber houd zich beter als de chauffeur, die heeft nekpijn daarom morge dus maar een klein stukje...

groetjes werner (vanmorge paar regendruppels voor het inpakken, daarna weer zon)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 10 juni 2016 08:06 
3441 km gereden, gisteren in Aalten aangekomen bij thomas, savonds gezellig bijgekletst met alex,
Vanuit duitsland ongeveer 20km binnendoor gereden en was de drempels alweer beu.
Dus vandaag de laatste 210km over de snelweg terug naar huis.

Groetjes, ben weer hier en het weer word wisselvallig zie ik op tv....
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver beinhart

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 11 juni 2016 08:10 
zo weer thuis,

schade onderweg;
een los knipperlicht contact
een sigaretten aansteker die het niet meer deed
en de ''lekkage" bij de onderste slangeklem van de koelvloeistof

en dat met een motor die al 2 jaar bijna alleen maar stil heeft gestaan (100 km gereden?)
nu weer thuis dus 3600 nogwat km erbij, dus mijn 500 euro challenge, helemaal alleen, is geslaagd...

nu krijgt hij zijn nodige dingen, nieuwe olie +filter, luchtfilter, en op zoek naar een nieuwe achterschokbreker.
dus voor wie dit allemaal leest; heeft er nog iemand voor niet teveel eentje liggen? voor een 650E

groetjes werner (gistermiddag thuis, maar nu pas uitpakken, er kwam een kennis die had een shadow, maar het stuur was smal en heeft dus nu een cx custom stuur erop zitten, dat doen we dan ff tussendoor)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 black bomber onderweg

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven