Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath (zat.27/5-zon. 11/6)

 
Schrijver borisz
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 nov. 2016 23:14 
Na de succesvolle edities van '14 en '15 gaan we ook in 2017 weer los met de 500 Euro Challenge. Dit keer gaan een aantal van ons proberen om met een lichte motorfiets te bemachtigen.We willen wel eens zien of het nou echt een voordeel is om met een zware bike op stap te gaan!

Het vertrek van de Challenge 2017 is op zaterdag 27 mei. We komen op zondag 11 juni weer thuis. Onderweg zullen we gebruik maken van campings. Dat wordt dus rijden met een tentje, slaapzak en -mat achterop. Aan het eind van de middag afstappen, tentje opzetten en een hapje en een drankje.

De route die we volgen zal gevarieerd zijn. We zullen veel "binnendoor" rijden, af en toe een stukje snelweg pakken en enkele mooie passen gaan rijden. Uiteraard zullen we ook een paar dagen rust nemen zodat we ter plekke een mooie rit kunnen maken of ons kunnen onderdompelen in de gastvrijheid van het land waarin we rijden.

Het gaat voornamelijk om de gezelligheid en de funfactor. We zullen elkaar moeten helpen om de eindstreep te halen en het is elke dag maar weer afwachten of we de geplande etappe van die dag ook kunnen uitrijden: we zijn natuurlijk wel met oud spul onderweg en dat wil nog wel eens de nodige vertraging geven.

De regels zijn in grote lijnen hetzelfde:
koop een brik voor max €500,-
de motorfiets moet bij aanvang van de trip 20 jaar oud zijn
de motorfiets mag pas vanaf 1-1-2016 op je naam staan
uiteraard moet je wel kunnen aantonen dmv screenshot van de ad/mailwisseling dat de motor binnen budget valt
sleutelbudget is €150
Remmen en banden vallen buiten het sleutelbudget, veiligheid gaat voor alles!
koop je een motor voor minder dan €500,- dan mag je het verschil delen door 2 en bij je sleutelbudget optellen
aanhangers/koffers/bagagesystemen vallen niet onder het aanschaf-/sleutelbudget
maak een topic aan in het subforum "Brikken en Klassiekers"
Mocht je in de toekomst ooit eens een echt grote reis willen maken, meld je dan ook aan. De 500 Euro Challenge is een goede leerschool voor het prepareren van een motorfiets!
Heb je nog maar pas je rijbewijs? Geen probleem, dit is een mooie kans om je eerste mooie trip te maken. Na afloop ben je waarschijnlijk wel verslaafd aan haarspeldbochten!!
Wil je mee als Support-Crew? Dat kan, maar de plaatsen zijn beperkt. Iedere Challenger mag een Support-Crew-lid meenemen. De Challenger in kwestie bepaalt wie zijn support is. Wil je mee, PB dan een Challenger!


Ben je gek op mooie routes, brikken, niet bang voor vieze handen, heb je zin in een tocht met gelijkgestemden en in een uitdaging? Wil je de motorvakantie die je van je levensdagen niet meer zult vergeten? Durf jij het aan?

PB me maar en ik zet je naam op de lijst!


Voor de mensen die nog niet bekend zijn met dit fenomeen; je kunt je hier inlezen over de challenge van 2015
Wie later remt is langer snel!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 nov. 2016 23:16 | Aangepast door: borisz 

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 nov. 2016 11:16 
Euh.... Borisz...

De Jawa van Jottum ging het toch niet worden, dacht ik. Na rijp beraad (of zo iets) is er meen ik een Suzuki RF600R gekomen.

Ik probeer e.e.a. bij te houden...., maar challenge niet mee.

Harmony,
Hans.
( heeft af en toe zelf een paar challenges .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 nov. 2016 21:52 | Aangepast door: Jottum 
Hansv:
De Jawa van Jottum ging het toch niet worden, dacht ik. Na rijp beraad (of zo iets) is er meen ik een Suzuki RF600R gekomen

Scherp Hans! Inderdaad gaat de Jawa niet de challenge in. Met een 2takt afremmend op de motor de berg af zorgt ervoor dat de motor niet gesmeerd wordt. Er zit wel een vrijstand tussen 3de en 4de versnelling maar als je 15% of meer afdaalt vind ik ontkoppeld rijden geen goed idee! Ook het tempo: vooroverliggend op de tank haal ik er net 100kmh mee. Nee, dit is een fiets voor een hele andere challenge! Moet 'm alleen nog vinden.

En inderdaad liep ik tegen een Soes aan. Wat dat gaat worden heb ik geen idee. Ik geloof wel dat het een snelle en een jankerd is (rode toerentellergebied begint bij 13.500tpm). Ik heb er nog niet mee gereden. Heeft wel potentie om een interessante streetfighter te worden... Ben hard over een kleur aan het nadenken
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 nov. 2016 19:20 
zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 15 nov. 2016 09:52 
en had dit allemaal een paar weken eerder bekend geweest dan had ik op een perfecte silverwing mee kunnen rijden, maar ja toen dat aanbod kwam had ik mijn schuur volstaan (nogsteeds) en zoch een collegaatje een motor, helaas paenutbutter...

groetjes werner (weet het nogniet)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 nov. 2016 09:59 | Aangepast door: PHGL500 
leuk om de diverse sleutel-ervaringen van de deelnemers te lezen. er zit wel een vaste kern in de groep deelnemers. inmiddels 2 jaar rij-ervaring verder is het nog steeds een schitterend idee om deel te nemen. en of dat nou als deelnemer of support is, maakt niet uit. helaas maakt de onverenigbaarheid van karakters met een van de 'vaste kern'-rijders deelname onmogelijk.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver borisz
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 mei 2017 08:45 | Aangepast door: borisz 
Vandaag is het zover. De laatste tassen worden op de motor geladen en rond 10:30 beginnen we aan de proloog van de 500 Euro Challenge. Vandaag verzamelt een deel van de rijders zich op camping Geuldal in Meerssen. Morgenochtend tussen 10 en 12 verzamelen de overige deelnemers zich bij uitspanning "De Nachtegaal" in Meerssen om echt te beginnen aan de eerste etappe!!

Volg onze escapades ook op Facebook: 500 Euro Challenge



De routes voor dit jaar zijn als volgt:

Dag 1, zaterdag 27 mei
Het verzamelpunt is dit keer in Meerssen bij "uitspanning de Nachtegaal". Na een kop koffie met overheerlijke vlaai gaan we op pad naar Bulgneville, waar we ons kamp opslaan.
https://goo.gl/maps/aZJMt6xdAAJ2

Dag 2, zondag 28 mei
Van Bulgneville gaat het over de Peage naar Crest in de Vercors waar we overnachten op "Le camping Moto".
https://goo.gl/maps/BBcU4e7E47r

Dag 3, maandag 29 mei
Rustdag, bijkomen van de snelweg die we nu achter ons laten. Verkennen van de canyons en de beroemde "Combe Laval".

Dag 4, dinsdag 30 mei
We verplaatsen ons richting het zuiden, we rijden door de Drome en Provence en slaan ons kamp op in Castellane aan de Verdon
https://goo.gl/maps/b96pQuQcFdw

Dag 5, woensdag 31 mei
Rustdag met de mogelijkheid om de Gorges de Verdon te bewonderen. Voor de liefhebber is er nog een prive-motormuseum in Entrevaux te bezichtigen.

Dag 6, donderdag 1 juni
De rit van vandaag gaat van Castellane naar Menton aan de Middellandse zee. We rijden via de vallei van de Var door het canyonlandschap richting Nice. Via Monaco rijden we naar de Camping in Menton.
https://goo.gl/maps/ZqT9uXKFSsK2

Dag 7, vrijdag 2 juni
Rustdag in Menton. Lekker zwemmen of een bezoek brengen aan Monaco. Genoeg te doen in de buurt.

Dag 8, zaterdag 3 juni
Vandaag vertrekken we weer richting het noorden. We volgen de vermaarde RDGA en rijden onder andere over de Col de Turini en natuurlijk door het indrukwekkende V-dal van de Tinee. Aan het eind van de dag rijden we over de Cime de Bonnette (2805mtr). We dalen daarna af naar het eindpunt Jausiers.
https://goo.gl/maps/MJPDRCTsM962

Dag 9, zondag 4 juni
Niks geen rustdag, we gaan verder knallen voer de RDGA we rijden over bekende passen zoals: Col de Vars, Col de Izoard, Col de Galibier en de Col de Telegraph. Eindpunt van vandaag is Termignon.
https://goo.gl/maps/cAefqawsRvP2

Dag 10, maandag 5 juni
Vandaag de laatste dag van de RDGA. We laten Termignon achter ons en klimmen meteen naar de Col de la Madeleine. Verder op ons pad vandaag de Col de l'Iseran, Lac Chevril, Cormet de Roselend, Col de Saisies en Col de l'Aravis. Na La Clusaz verlaten we de RDGA en rijden we westwaarts naar het meer van Annecy.
https://goo.gl/maps/GGQmN2gGDBv

Dag 11, dinsdag 6 juni
Rustdag

Dag 12, woensdag 7 juni
Rustdag

Dag 13, donderdag 8 juni
We nemen vandaag afscheid van de Alpen en rijden verder naar het noorden. We rijden een stuk door de Jura en en rijden, door het geleidelijk vrlakker wordende land, naar de Vogezen. We zetten ons kamp op bij La Mouche, wat voor velen een beetje thuiskomen is.
https://goo.gl/maps/aCh32vPVDYn

Dag 14, vrijdag 9 juni
Rustdag. Genoeg te zien en te rijden in de Vogezen!

Dag 15, zaterdag 10 juni
Na het ontbijt nemen we afscheid van La Mouche en gaan we door het golvende landschap richting Luxemburg. We monsteren aan in Echternacherbrück waar we overnachten. 's Avonds is er de bekendmaking van het eindklassement van de Challenge in Cafe Oal Eechternaach en zullen we een winnaar hebben.
https://goo.gl/maps/kN9aF5yfBuz

Dag 16, zondag 11 juni
Aan alles komt een eind, dus ook aan deze Challenge. We rijden via de rivier de Sure naar het noorden, pakken de laatste haarspeldbocht van de vakantie bij Dasburg en gooien de tank nog een keer vol bij Wemperhardt. We rijden België binnen en bij Sankt Vith rijden we de snelweg op. De laatste geplande gezamelijke stop zal zijn Tankstation "Groote Bleek" aan de A2 bij Maarheeze.
https://goo.gl/maps/G9RnhxjJbn72
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 mei 2017 10:46 
borisz:
Volg onze escapades ook op Facebook: 500 Euro Challenge

Helaas, dat gaat niet lukken. Ik ben Facebook loos, en hoop dat nog jaren te blijven.
Maar ik ben wel hevig geinteresseerd in de belevenissen van de 500EC17, en hoop toch wat mee te kunnen lezen....

Succes met elkaar, en maak er een hele mooie rit van.

Harmony,
Hans.
( kan ook zonder Facebook prima leven .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 mei 2017 10:57 
Goede reis allemaal en heelhuids weer thuiskomen!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath (zat.27/5-zon. 11/6)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven