Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Week Eifel toertochten

 
Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 juni 2004 23:14 
Hallo Lezers,
Ja, ik ben weer heelhuids terug uit de Eifel gekomen. Zaterdag in de ochtend naar Keulen gereden, om een bezoek aan LOUIS.DE te brengen en de nodige motorattributen, vnl kleding, aan te schaffen. Ik heb de hele rit aan jullie gedacht i.v.m. de Vlaamse Ardennenrit, waarbij ik niet aanwezig kon zijn. Prima weer gehad en om 5 uur in Gemund bij Schleiden aangekomen. Hiervanuit zou ik wat ritten gaan maken. Op een speciale motortoerenkaart, die ik via internet net nog zaterdag in de bus kreeg, dagelijks een toerrit uitgezocht. Het nadeel van Gemund was, dat het niet centraal gelegen was en ik veel extra kilometers moest maken om de Eifel een beetje te doorkruisen. Gelukkig bijna alle dagen droog gehouden, zelfs in de eerste helft van de week redelijk veel zon. Ik heb mijn MV1 theorie/praktijk cursus mooi kunnen gebruiken bij het vele bochtenwerk, waaronder gedeelten met haarspeldbochten, waarbij het echt uitkijken was.Woensdag naar Bitburg geweest, waar ik bij de brouwerij een heerlijke kop koffie genuttigd heb. Bitte ein Bit was beter van niet. En ja hoor, toen begon het te regenen. Na het verkrijgen van de bekende aufklebers-zie mijn koffers in Vechta- heb ik me in een "tegen de regen" pak gehesen, de Tom-Tom navigatie tegen de regen beschermd,linea recta terug naar Gemund gereden. Donderdagmorgen regende het nog en 'smiddags nog een kleine 200 km gereden. Vrijdag was het hommeles en ben de hele dag binnengebleven. Zaterdag morgen weer terug naar Apeldoorn, maar ik kon het toch niet laten om nog even bij LOUIS in Dusseldorf langs te gaan. Tom Tom had wat kuren gekregen en gelukkig had ik de route beschrijving op een A4 tje in mijn tourrol gedraaid. Vlak voor Duseldorf viel de 12 v stroomvoorziening weg en stopte ik om dat te herstellen. Pats, door toevallig drukken op 2 bepaalde knoppen tegelijk, was heel Tom-Tom gewist, Maar ik was Murphy voor geweest en op de ouderwetse manier toch bij Louis aangekomen. De rest was een eenvoudige thuisrit met goede bewegwijzering. De harde tegenwind liet de motor extra hard werken, waarbij de temperatuur wat hoger opliep,dan normaal. De olietemperatuurmeter (ook van Louis), gaf 100 graden aan en dat leek me wat veel. In Holland gestopt en de olievoorraad gecontroleerd. Er kon wat bij en voor de zeherheid 200cc togevoegd. Ook nadien bleef de temperatuur hetzelfde, dus leek mij dit een normaal beeld. Uitendelijk toch een 1250 kilometer gereden in deze week.Jullie begrijpen het al, dit is alweer een aanrader voor mooi bochtenwerk en een Bitte ein Bit op zijn tijd.
Groetjes van Henk en zijn CXCustom
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juni 2004 09:10 
Hoi Henk, leuk verhaal. Ik wil wel 'ns kennis maken met jouw Tom Tom. Ik zie je a.s. vrijdagavond in Vechta.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juni 2004 22:51 
Ja Floris, Tom Tom doet het weer en ze brengt me, samen met Arno en Jannet Luierweert, naar Vechta. Het zal wel 19,30 uur worden.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Week Eifel toertochten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven