Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Regionale toertochten?

 
Schrijver polleke
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 dec. 2004 13:26 
Van Groningen tot bij onze west-/oost-/zuiderburen, CX rijders zijn overal te vinden zo blijkt wel uit het adressenbestand van de CX clubleden. Er worden regelmatig grootschalige evenementen georganiseerd in binnen- en buitenland (Vechta/St. Jans./Boekel). En af en toe een kleinschalig treffen om samen te sleutelen, een rijvaardigheidscursusn te volgen etc..

Wat ik echter mis (tenzij ik iets niet het opgemerkt) zijn kleinschalige, regionale toertochten; gewoon vanaf een locatie in de regio met bijv. max. 15 CX-ers gewoon een dagje lekker rijden, hapje eten/glaasje drinken en hopla weer naar huis. Niet met meer dan ca. 15 motoren om de boel overzichtelijk en veilig te houden (geen complete invasie van de lokale patatboer als je even een tussenstop maakt). Hoe meer zielen, leidt niet altijd tot meer vreugd. Aanmeldingen mag vanuit natuurlijk vanuit heel NL, maar max. 15 (op=op).

Is het een idee om via deze site regionale toertochten te organiseren? Bijv. regio Noord/Midden/Zuid NL?
Frequentie 1 a 2 keer per jaar?

Adios, Martin

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 5 dec. 2004 13:40 
Graag ! We hebben al eens zoiets gehad in Noord-Holland, georganiseerd door Floris. Punt is dat we het als bestuur dit er niet meer bij kunnen doen. Dit betekent dat iemand zich in de regio moet opwerpen als organisator. Datum prikken en route uitzoeken. Communicatie en aanmelden kan via de site. Wie biedt zich aan ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 dec. 2004 16:58 
Helemaal mee eens! De toertocht vorig jaar uitgezet door Floris was heel leuk en gezellig. Het is niet moeilijk om zoiets op poten te zetten. Het enige wat je ervoor nodig hebt is wat lokale kennis van de omgeving en 1 dag om de route uit tezetten. Afhankelijk van de opkomst is het ook aan te raden om de route met iemand anders door tenemen zodat je wat hulp hebt om de rit te begeleiden. Als je een grote opkomst hebt dan is het aan teraden om een paar gele jasjes uit te reiken en iemand achteraan te laten rijden. Hier in de UK hebben we ook de gebruikele regels zoals niet inhalen en verantwoordelijk rijden. Ook hebben we altijd iemand achteraan rijden die ervoor zorgt dat er niemand kan achterblijven zonder dat de groepsleider hiervan af weet. Zo is er bij ons nog nooit een groep gesplists geraakt. Het bestuur doet al genoeg om alles aan de gang te houden en organiseren van de nationale evenementen. Regionale ontmoetingen/toertochten moet inderdaad vanuit initiatief van de leden komen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Guernica
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 dec. 2004 18:35 
Hey jongens,

Wat denk van dit: Op één dag kleinschalige rondritten organiseren die ergens op één centraal punt (grens Be-Nl??) samenkomen, 's avonds gezellig samen en op zondag via toerrit terug?
Wat denk je, lukt zoiets?
Vergt natuurlijk stukje organisatie, maar als elk op zijn terrein de zaakjes organiseert met één centraal eindpunt. Misschien even over nadenken?

Mvg,
Daniël

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 dec. 2004 20:14 
Het uitzetten van een route hoeft niet eens kom gezelig bij elkaar en volg een route van de anwb. dat hebben we in sintjansklooster ook gedaan. Noem een weekend en wacht op de reacties
Mvg cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver polleke
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 dec. 2004 11:16 
Sorry dat ik even 'offline' ben geweest (werk/werk/werk).
Bedankt voor jullie reacties!

Ik meld me bij deze aan om een tochtje in het voorjaar voor regio 'midden-nederland' te organiseren. Eerst maar eens kleinschalig beginnen. Heb nog nooit zoiets georganiseerd en weet niet wat ik over me afroep.
Is wellicht leuk om dat samen met iemand anders te doen. Ik woon in Soest (prov. Utrecht).
Wie o wie assisteert?

gr.,
Martin

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 14 dec. 2004 12:50 
Hallo Martin, ik wil je daar wel bij helpen. Ik woon in Amersfoort en heb nog wel mooie toertochten liggen.
Mail mij maar.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver polleke
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 dec. 2004 13:07 
Marcel! Heb je net een mail gestuurd.
gr.,
Martin

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 dec. 2004 21:33 
Ook wij zijn van de partij en hebben kennen nog een berg routes in Nederland, Belgie en de Eiffel.

Groeten Jan van Wilma
Stoker

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Regionale toertochten?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven