Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

rit zuidholland

 
Schrijver dave
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 maart 2006 16:52 
Hallo,,

komen er ook riiten in zuidholland want dan kan ik evt mee, lijkt me leuk,, ik ben nog niet zo ervaren rijder dus ik wil nog niet te ver en ik ken deze motor nog niet goed genoeg vandaar deze vraag..

groetjes dave timmers

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 maart 2006 17:49 
jongen, laat je niet afschrikken door de eventuele afstand hoor of je nu 50 km dient te verplaatsen of 200km, hoe verder hoe meer fun en doe je ook rijervaring op, de wegen zijn overal gelijk, zelfs soms mooier als je even verder dan de voordeur rijd
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 maart 2006 08:49 
Puk heeft makkelijk praten, die is de halve wereld al rond geweest...en met Blondie achterop is geen bestemming te ver, toch??

Op zichzelf wel verstandig om niet meteen je eigen grenzen op te zoeken, Dave. Toen ik mijn rijbewijs en motor net had, heb ik aan een flinke motortoertocht van 180 km meegedaan...dat was destijds hard werken, vooral omdat het rijden in een groep toch extra vaardigheden vraagt.

En je hebt gelijk, 150 km rijden voor een toertocht en dan weer 150 km terug, dat is best veel op één dag. We hebben vanuit de club niet echt een toerrit-traditie, ook niet in Zuid-Holland. Maar het staat je natuurlijk vrij er ééntje te organiseren ;-). Voor dit soort activiteiten krijg je altijd wel CX-ers op de been.

Ik zou zeggen, raak eerst een paar weken solo vertrouwd met je motor, voordat je in een groep gaat rijden. Of begin in een klein groepje, bijvoorbeeld om naar de onderdelenbeurs in Veghel te rijden, op 9 april. Hou de site in de gaten, er gaat (bij redelijk weer) vast wel een groepje CX-ers vanuit Utrecht/Zuid-Holland.

Succes,
Edward

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 maart 2006 11:16 
idd edward , het is zeker zwoegen in begin , en groeprijden is zeker moeilijker dan solo, maar de verkeersregels zijn, overal hetzelfde en soms is het beter opletten in een iets vreemdere omgeving dan voor de deur waar alles een beetje vanzelfsprekend wordt , het technisch rijden zal wel onder de knie zijn door de rijschool, enkel de soeplesse dient nog bijgeschaafd en kan enkel door het rijden zelf, ik bedoel nu ook nniet om gelijk een tochtje naar spanje of zo aan te zetten, maar zuidholland is een mooie vlakke en open streek, waar het toch best wel te doen is om al wat langere stukken te rijden . hoeft ook niet allemaal in één stuk he , doen wij ook niet , van tijd tot tijd effe tanken , zowel de motor als de innerlijke mens en even tot rust komen door een stop en te genieten van de wijde omgeving , is al mooi en geeft een goed en zeker gevoel, dan weer rustig verder tufferen, komt zeker in orde
veel veilig rijplezier
puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 maart 2006 15:13 
Hallo Dave,

Bij (grotere) motorzaken hangen in de koffiehoek ookwel aankondigingen van ritten.

Veel plezier.

jaap

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 7 maart 2006 16:20 
Hallo Dave, kijk eens op de site van het LOOT. klik daar op de knop " kalender" en kijk of er een rit is die bij jou in de buurt georganiseerd wordt. Je kan bij sommige clubs ook zgn " doorgaande ritten" verkrijgen. Dat zijn ritten die je kan rijden op het moment dat het jou uitkomt.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 maart 2006 11:33 
indien je toch graag van in begin niet alleen wil rijden , ok dan in groep of bij georganiseerde toer tocht , maar luister dan voor aanvang wel ( en niet onbelangrijk) even zeer goed naar de " briefing" die bij goede organisators telkens gegeven wordt naar de uitleg e nsteeds geven ze ook tips en handleidingen over "" hoe veilig rijden in groep"" afstand houden , Z rijden enz....., hou je daaraan dan is het zeker veilig rijden . Het is wel steeds opletten dan , maar ervaring doe je op en loopt er dan al eens iets mis , ok dan ben je al zeker niet alleen.Een kleine tip geef ik je graag mee , hou je vooraan in de groep, daar rijd men het rustigst en regelmatigst , achteraan moet er al eens doorgedraait worden om aansluiting te houden door bvb rode lichten of ander verkeer, raad ik een beginneling niet aan.
veel rijplezier ( puk )
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 rit zuidholland

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven