Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Valencia

 
Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 juli 2006 18:02 
Beste CX-vrienden,

Ik ben net terug van mijn tocht naar Valencia...het spijt me te moeten melden dat ik dit met mijn Electra Glide heb gedaan. Als fervent CX-rijder post ik toch maar een verslagje.

BTW, leuke thuiskomst, mijn CX als motor van de maand juli!!

Ik val maar meteen met de deur in huis, door HD-critici voor onmogelijk gehouden, maar ik heb ruim 5500 probleemloze kilometers achter de rug. Ik was er vooraf niet helemaal gerust op, omdat ik het halve blok deze winter uit elkaar had gehaald. Coen en Floris (medesleuteraars), we hebben het toppie gedaan, ik heb in totaal slechts 400 cc olie verbruikt.

Het concept was simpel, in mijn eentje met tentje en benzinebrandertje binnendoor afzakken tot Valencia en dan weer terug. Via Saarbrucken, Montpellier, Andorra, Zaragozza heen en via Soria, Pamplona (nee, ik heb Jan niet gezien), Bergerac, San Malo, Boulongne sur Mer en Oostende weer terug.

Binnendoor rijden op een Harley is (mede door het zweefzadel) beter vol te houden dan op een CX. En dat ding heeft zo'n koppel, die is gewoon gebouwd om te klimmen en dalen. Alleen scherpe bochten, daar houdt ie niet van.

Er is onderweg slechts één schroefje losgetrild (kwijt dus), ik heb wel regelmatig een en ander vast moeten draaien. Ok, het is geen CX. Wel grappig dat ik in Noord-Spanje een groepje Japanse motoren tegenkwam, waarvan twee met serieuze storingen...

Verders geen regen onderweg, wel af en toe een nachtje onweer. Voetbal, doping en vallende kabinetten zijn helemaal aan me voorbij gegaan. Wat ik wel gezien heb is alleen voor mezelf, want m'n fotocamera is naar de herrie gegaan.

Gebruinde groeten,
Edward

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 juli 2006 18:03 
Even het antwoordapparaat aangezet
;-)

Schrijver puk
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juli 2006 18:08 | Aangepast door: puk 
fototoestellen kunnen nu eenmaal niet tegen dat gerammel van
een HD , dat weet je toch edward , en hm hm dat "" zweefzadel"" hing hoogstwaarschijnlijk vol vaseline ( hihi) vandaar jou comfort , maar goed , blij dat je heelhuids terug bent zonder noemenswaardige tegenslag en nu maar voorbereiden op sjk hee maat, toch tof van je verslag hoor
( puk) hastalaviesta
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juli 2006 21:03 
5500 probleemloze kilometers? Ik ga nog vanavond een felicitatiebrief naar Milwaukee schrijven!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2006 22:38 
Waarom word je geen lid van de Iron Butt Association?
www.ironbutt.org

Dirk (die al weigerende spieren heeft na een ritje Vechta...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 juli 2006 22:48 
Nou Edward, Ik zou haast zeggen zullen we volgend jaar samen gaan! Het lijkt mij een uitdaging om zo een vakantie te houden!! Ik ben op de motor nooit verder gekomen dan zuid Limburg. Is ook heel leuk. Komende week ga ik met mijn oudste dochter en haar vriendin op vakantie. Met het zijspan, aanhanger en tentjes. dat zal met 300km wel ophouden denk ik. Maar geen snelweg voor ons! lekker binnendoor kachelen.

Bedankt voor jouw verhaal, erg leuk!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 8 juli 2006 01:02 | Aangepast door: coenox 
Tja, Edward. Zoals ik je telefonisch al meldde: ik denk dat je bent genept bij aankoop. Er ligt vast een gedraaid CX blok onder die HD van jou. Kan niet anders. Volgende week vertrekken Lieke en ik met onze 2 CX 'en naar Normandië. Minder ver, maar ik hoop net zo voorspoedig.

Overigens hebben we een nieuwe hobby. Liek bleek nog een echte Amerikaanse popup camper in de stalling te hebben staan. Zie de clubsite. Als de RDW meewerkt - er moet een eigen kenteken op dat ding - nemen we hem mee naar SJK.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 juli 2006 01:30 
Hoi Edward,
Je hebt het em weer geflikt, 5500km is wel heeeeel veeeeeeeeeeel in zo'n korte tijd. Blij, dat je ongeschonden uit de strijd bent weer gekeerd !!!

Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 juli 2006 13:25 
Hey Edward,
leuk je verslag, gefeliciteerd met de probleemloze rit!
Martin

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 juli 2006 11:46 
Welkom thuis, en gefeliciteerd met die probleemloze reis, top.

Boutjes en moertjes gaan altijd los zitten bij nieuw spul, enmdat er nog geen corrosie tussen zit!!

Maar geen enkele foto kunnen redden?? is toch digitaal of niet soms??

We zien wel,

Groeten Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 juli 2006 16:14 
Hoi Edward,

Gefeliciteerd! Dit is de mooiste beloning, na een winter lang sleutelen.

P.s. Niet verder vertellen: tijdens een toer door de Eifel, is mijn GL ook een boutje kwijtgeworden!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 13 juli 2006 07:40 
Hoi luitjes,

Zat zeker ook geen corrosie?
Moet dus ook een gelikt uitziende motor zijn.

Michaelr

(is er iemand die een zwart gelakte motorkap van een auto, tegen een redelijke prijs kan spuiten??)
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Valencia

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven