Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

bruinkoolmijnen duitsland

 
Schrijver udent

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 sept. 2006 12:37 | Aangepast door: udent 
24 september is de laatste zondag , dat je de kolengravers kunt bezichtigen dit jaar, in de bruinkoolmijnen, bij Bergheim, zo'n 150 km vauit boekel , bij venlo de grens over.
Je kunt dan gratis in een bus stappen en wordt 1.5 uur rondgereden door de groeven, die wel 400 meter diep kunnen zijn,
De gravers zie je dan met eigen ogen, en als we geluk hebben, werken ze ook nog, maar meestal hebben ze wel een buffer van bruinkool, zodat er zondag niet gegraven wordt, maar het is toch een inmens groot spektakel.
het weer moet wel redelijk zijn, met veel regen is het niet mooi, en ook slecht rijden.
voorstel: 9.00 uur koffie in Boekel, rijden naar Bergheim, iets eten en de zaak daar bekijken, en op het gemakkje terug.

Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 sept. 2006 13:14 
http://www.braunkohle.de/schule/medien/debriv02_ge.pdf
Hier zie je de uitgebreide folder vande RWE bruinkoolwinning.

Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 sept. 2006 13:37 
Imposant inderdaad, maar neem meteen even mee dat deze manier van roofbouw effecten op o.a. het grondwaterpeil tot voorbij Roermond. En het feit dat er minstens 5(!) complete gemeenschappen zijn verdwenen is ook een overdenking waard.
Maar, toegegeven, het blijft een imposante aangelegenheid.

Joker.

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 sept. 2006 13:45 
ziet er indrukwekkend uit Theo, hopelijk ben ik er dan wel bij, vandaag moest ik afhaken op de tref van Antoon vanwege een ontsteking
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver antoon

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 sept. 2006 15:56 
Hallo PUK.
Wat hoor ik nou van Joost,Jammer dat je er niet bij kon zijn!Was best een leuke rit.Beterschap en messchien tot volgend weekend.
Groet Antoon.

Schrijver puk
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 sept. 2006 19:18 
bedankt antoon , het was me echt me dagje wel, na de middag wel beter maar ervoor, hollen naar het kleine kamertje, ik vond het spijtig er niet bij te zijn vandaag , maar dat maken we nog goed hoor
groetjes PUK
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver gompie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 sept. 2006 07:09 
Het zou mij zeer interessant lijken om zulke immens grote machines aan ht werk te zien, maar het is technisch voor mij onmogelijk om a.s. zondag op te komen draven.
De PhoeniCX dient eerst een immens grote beurt te krijgen alvoor ik de betrouwbaarheid van een CX weer durf uit te testen.
De afspraak hiervoor is reeds gemaakt maar de datum is helaas net in oktober.
Ik zal het dus met de foto's moeten doen...
Iedereen een voorspoedige rit.
Greetz, Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 sept. 2006 11:57 | Aangepast door: edward 
Beste Theo,

Leuk initiatief. Ik heb helaas andere verplichtingen zondag. Balen, want het wordt best aardig weer, zo lijkt het.

Ik ga nog proberen zondag vrij te maken. Als het lukt bel ik je.

Houdoe,
Edward

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 sept. 2006 21:08 
Ik ben ook van de party na afgelopen weekend heeft de cx er weer zin in gekregen dus rijden maar weer.
tot zondag cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver antoon

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 sept. 2006 11:57 
Zondag met vier motoren naar Bergheim in Duitsland geweest,Theo-Joost-Cosmar en Antoon.
Gezellige dag gehad,Gigantische machines die de bruinkool opgraven,rondrit door de groeven,later zijn we nog een kasteel in Paffendorf gegaan, Waar alles stond tentoongesteld van de bruinkool en de energie centrale.Later zijn we op de tomtom via B wegen terug gereden,lekker gegeten in Asten en om 8 uur weer thuis.groetjes Antoon

Schrijver puk
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 sept. 2006 16:53 
en ik ken er eentje die echt baalde gisteren toen jullie gevieren vertrokken, maar niet in staat om de motorfiets recht te houden,den deze dus, echt jammer vond ik het , maar Theo, bij de volgende hoop ik ten zeerste
mvg Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 bruinkoolmijnen duitsland

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven