Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Het wouda gemaal

 
Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 jan. 2007 09:30 
17 januari ontvangen.

Zojuist vernam ik dat vanmorgen opnieuw het besluit is genomen om het ir.D.F.Woudagemaal opnieuw op te starten. De weersomstandigheden noodzaken hier toe. Opnieuw kan ik niet zeggen hoe lang deze maalperiode duurt. Houd dus de website in de gaten.
Telefonisch kan men inlichtingen inwinnen zodra de rondleiders aanwezig zijn op 0514 561814.
Publiek is welkom vanaf 10.00 uur. Laatste ronde start rond 17:00 uur.
www.woudagemaal.nl

Voor wie geintereseerd is techniek " stoom" en het wouda gemaal alleen kent van het journaal. De moeite waard om eens naar toe te toeren en een en ander te bekijken.
Het wouda gemaal word opgestart als er veel regen is gevallen en de andere gemalen het water uit Friesland niet kwijt kunnen in het Ijselmeer.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 jan. 2007 13:16 | Aangepast door: Johan de Vries 
Het Woudagemaal in Lemmer is inderdaad een bezienswaardigheid voor wie houdt van stoom en techniek! Evenals het Stoommachinemuseum in Medemblik, het Stoomgemaal van Nijkerk, en de gemalen de Qrucuius en Halfweg aan de Haarlemmer Ringvaart.

Het is een feest om alle bewegende delen die bij een CX verborgen liggen bijna tastbaar aan het werk te zien: vliegwielen, krukassen, drijfstangen ...



Ik vraag mij ineens af: wanneer zou de CX op de Werelderfgoedlijst van UNESCO komen?
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 jan. 2007 20:24 
Als we maar lang genoeg wachten gebeurd dit wel;
maar ik zal dat niet meer mee maken
groeten Ouwe-Jan die een echte Stoom vanaat is geweest als monteur van deze geweldige machines
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Het wouda gemaal

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Remko ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven